ما چیزی جز ابراز شرم و مطالبه برای جبران نداریم



به گزارش سلام نو، به نقل از سلام نو، اگر بخواهیم این حادثه را جبران کنیم، چیزی جز ابراز شرمندگی و مطالبه حق این عزیزان نخواهد بود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در راهپیمایی سالگرد مصیبت جمعی از هموطنان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت:

وی افزود: ما در این ایام بنا به وظیفه خود وظیفه داشتیم و آن حفظ یاد و خاطره شهداست، برای حفظ یاد و نام زنده ها برنامه داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: از این برنامه برای گفتگو با خانواده های این عزیزان استفاده کردیم.

در ادامه این برنامه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در گردهمایی سالگرد مصیبت گسترده هموطنان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجموعه ای که حوزه هوایی کشور را مدیریت می کند.

وی افزود: از خانواده شما عزیزان به خاطر صبر در این حادثه برای حفظ انقلاب و رهبری تشکر می کنم.

قاسمی گفت: بر اساس قوانین سازمان‌های بین‌المللی، ما نسبت به خانواده شهدا تعهداتی داریم و تلاش می‌کنیم این وظایف را به خوبی انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از خانواده این عزیزان می خواهیم که بتوانیم خدمتی آبرومندانه و خدمتگزاری کنیم.

یکی از خانواده های شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی با ابراز تاسف گفت: از زمانی که فرزندان ما رنج می برند، بین خانواده های عزیزشان و مسئولان بنیاد شهید فاصله وجود دارد.

وی با اشاره به سوء استفاده شبکه های غربی از این حادثه گفت: چرا با فاصله گرفتن از ما اجازه سوء استفاده غربی ها را می دهید؟

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

مادر شهید شکیبا اعلام کرد: متاسفانه این شکاف هر روز بیشتر می شود. ما همه از یک آب و خاک هستیم، ریشه ما در این کشور است و نمی خواهیم از این حادثه سوء استفاده شود.

در پایان؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران گفت: خانواده های عزیز ما اطلاعات ارزشمندی را ارائه کرده اند.

وی افزود: خود من سابقه همکاری با برخی از این عزیزان و خانواده هایشان را دارم، اما لکنت زبان از زبان حاضران در این جلسه و برخورد بسیاری از مسئولان با خانواده این عزیزان که در این حادثه عزادار هستند مایه ننگ است. این حادثه.”

رئیس صندوق شهدا و امور ایثارگران تصریح کرد: اینکه نمی دانیم با شما به کدام زبان صحبت کنیم از شرم و سردرگمی ناشی از این حادثه است.

وی گفت: این حادثه در سیستمی رخ داد که ما نیز بخشی از آن هستیم.

قاضی زاده گفت: با شما به هر زبانی صحبت می کنیم و یا اگر بخواهیم غرامتی داشته باشیم جز ابراز شرمندگی و مطالبه حق این عزیزان نخواهد بود و می دانیم که این تنها مرهم بر زخم های شماست. ” “

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور امسال از قوه قضائیه خواست تا به پرونده این حادثه رسیدگی کند. و ما از طرف دولت در خدمت شما هستیم.

رئیس صندوق امور شهادت و امور ایثارگران گفت: امیدوارم بتوانیم عملکرد خود را اصلاح کنیم و با نظارت قضایی بر این پرونده هیچ مظلومی نتواند به حق خود ادا کند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی عمدا و غرورآمیز با خانواده این عزیزان برخورد نکرد و گذاشتن نام شهید بر این عزیزان به معنای گم شدن این کودکان در راه حق است و این نگرش نظام نسبت به این عزیزان.»

بیشتر بخوانید  تصادف وحشتناک در محور ابهر - کیدر / 4 نفر کشته شدند

رئیس صندوق شهادت و امور ایثارگران تصریح کرد: اینکه من مسئولیتی ندارم به عملکرد نظام مربوط نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید