ما نمی خواهیم برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در اراک را برای لبه بررسی کنیم



ایسنا / مرکزی استاندار مرکزی گفت: بازنگری در برنامه کلی کاهش آلودگی هوا در اراک باید به صورت عملی تدوین شود.

سید علی آقازاده 22 تیر در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در استان مرکزی با اشاره به نتایج بررسی طرح کلی آلودگی هوا در اراک ، ارائه شده توسط مشاور اظهار داشت: این اطلاعات چیزی به سواد پایین من در مورد اراک و در واقع اطلاعات معمول این است که هر شهروند اراکی باید در کارگروه و کمیته فنی مورد تجزیه و تحلیل و تحقیق قرار گیرد و از ظرفیت همه متخصصان استفاده شود.

وی افزود: ما به دنبال قرار دادن این طرح روی طاقچه نیستیم ، این طرح باید عملی باشد و از طریق آن می توانیم امروز را نسبت به روز قبل بسنجیم.

وی گفت: متأسفانه امسال تعداد روزهای آلوده برای همه گروه های آسیب پذیر به 4 روز رسید که بی سابقه است ، زیرا این آمار سال گذشته یک روز بود. “این رقم وضعیت اضطراری در کشور را نشان می دهد ، اگرچه بیشتر آلاینده ها از خارج منشا می گیرند.

وی تاکید کرد: در چهار ماه گذشته مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده اند ، برخی از صنایع به دلیل مشکلات منبع تغذیه کاهش یافته اند ، به همین دلایل ترافیک کاهش یافته است ، ما سوخت مایع در نیروگاه نداشتیم و این چهار ماه آلودگی است بیشتر خارجی “وجود داشت.

آگازاده با اشاره به گرم شدن بی سابقه کره زمین و کاهش شدید و محسوس بارندگی گفت: همه این عوامل شرایط غیر عادی ایجاد کرده و کارگروه باید جلسه داشته باشد اما اگر این کارگروه نیز برگزار می شد باید تصمیم گیری می شد که آیا برای بستن بعضی جاها مدارس و دانشگاه هایی که تعطیل شده بودند به دلیل تاجگذاری توسط یک سوم بسته شدند و برخی از اصناف تعطیل شدند و قطعاً دیگر نمی توان آنها را اعلام کرد. در حقیقت ، با ایجاد یک گروه ویژه اضطراری نمی توان معجزه کرد ، زیرا منبع آلودگی خارج از حومه است.

بیشتر بخوانید  بلندترین آبشار مازندران چه نام دارد؟

وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته بیشترین تعطیلی مدارس ، دانشگاه ها ، صنایع و کلاس ها را نسبت به سال های اخیر داشته ایم و تردد خودرو از ساعت 22:00 ممنوع است ، افزود: “من نمی توانم تعطیلات بیشتری از البته ، کل کشور در شرایط اضطراری قرار دارد و همه ما باید برای بهبود کار کنیم.

استاندار مرکزی گفت: استاندار باید ماهانه 60 جلسه تحت ریاست خود برگزار كند و این منهای سایر جلسات ضروری مانند تاج ، برق و جلسات دیگر است. البته عدم تشکیل جلسه کمیسیون فوق العاده به معنای چشم پوشی از تعهدات نیست و برگزاری آن نیز ضرورتی ندارد. تنش در جامعه وجود دارد و نباید باعث افزایش آن شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید