مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ما نمی توانیم چراغ را روشن نگه داریم تا ببینیم کدام ساختمان امن نیست!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حجت الاسلام منتظری در برنامه ویژه خبری به پیگرد عاملان حادثه کلانشهر آبادان و در پاسخ به سوالی که شب گذشته شما (دادستان کل کشور) اعلام کردید قوه قضائیه مجرم شناخته شده است. ماجرای کلانشهر یا اگر مقصر باشد چه از قوه قضائیه، چه از قوه مجریه و چه از دستگاه های دیگر بدون گذشت با آن برخورد می کند اما شما پیگیری نقش دادستان آباد و ارتباط او با حادثه کلانشهر را به تعویق انداخته اید. برای یک بار دیگر. به همین دلیل ما فردا نیز هیأت عالی لوی سارنوالی را تعیین کردیم [یکشنبه 8 خرداد] او صبح زود راهی خوزستان می شود.

دادستان کشور در پاسخ به این سوال که چرا دادستانی از وقوع حوادث پلاسکوی تهران و حتی سینا اطهر که در نهایت منجر به حادثه کلانشهر شد، جلوگیری نکرد، توضیح داد: قوه قضاییه موظف به برخورد با جرایم و مجرمان است. چرا نهادهایی مانند شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی یا نظام مهندسی بیش از هر چیز از مسائل، وظایف و مسئولیت های خود که منجر به این حوادث می شود غفلت می کنند؟

منتظری: قوه قضائیه در این زمینه چه وظایفی دارد چرا که از حدود 3500 ساختمان ناایمن حادثه پلاسک 129 ساختمان بحرانی شناسایی شده است؟ وی خاطرنشان کرد: متأسفانه آنچه می بینیم و می بینیم و می شنویم این است که ادارات مختلف به دنبال مقصر هستند و می خواهند به نحوی تقصیر را به گردن دیگری بیندازند اما این موضوعی است که چون به چند دستگاه وابسته است، دستگاه ها به این نیاز دارند. تعامل و هماهنگی.» و در حد وظایف خود همکاری می کنند و هر جا دیدند جرمی رخ داده است به مراجع قضایی گزارش دهند.

بیشتر بخوانید  عوارض بسیار وحشتناک اکستنشن مژه / تصاویر

منتظری با بیان اینکه چرا 129 ساختمان بحرانی در 6 سال پس از حادثه پلاسکو کاهش نیافته است، گفت: شهرداری تهران، نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های مسئول باید در هفته جاری به دادسرای کل کشور مراجعه کنند و پرونده یک را بررسی کنند. یک تصمیم می گیرد مشروط بر اینکه هر تصمیمی از سوی دادستان گرفته شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا این تصمیم 6 سال پیش ممکن نبوده باشد؟ گفت: باید از آقایی که مسئول است بپرسید! آنها باید خود را اعلام کنند. ما که نمی توانیم چراغ را نگه داریم تا ببینیم کدام ساختمان ناامن است و این جزو تعهدات ما نیست! شهرداری بیاید اعلام کند و نه تنها مفید است که اعلام کند، بلکه برنامه ریزی هم داشته باشد.

وی گفت: قوه قضاییه قانوناً نمی تواند مانع از اخذ تسهیلات شود. به قوه قضائیه اطلاع دهید تا وارد آن شوند. مسئولیت شناسایی تأسیسات ناایمن و خطرناک قطعاً در صلاحیت قوه قضائیه نیست و دستگاه های مسئول باید کار کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *