ما می توانیم در کمتر از چند ساعت یک قرار ملاقات بگذاریم



حسین امیرعبدالیان، وزیر امور خارجه ایران با درک رویکرد جمهوری اسلامی و طرف‌های غربی برای دستیابی به توافق گفت: نهایی شدن آن منوط به انعطاف بیشتر آمریکا و اروپا خواهد بود.

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تفصیلی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات وین در راستای احیای برجام و لغو تحریم های آمریکا ابتکار عمل بالایی از خود نشان داد. وی گفت: اگرچه طرف غربی بارها بر احتمال خروج از میز مذاکره در این مذاکرات سخت تاکید کرده است، اما ما همواره تاکید کرده‌ایم که پای میز مذاکره جدی خواهیم ماند.

امیرعبداللهیان توضیح داد: الان هم اگر بگوییم بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده ایم. به همین دلیل است که ما با واسطه‌ها به آمریکایی‌ها و از طریق همکارانم در وین یا خودمان به سه کشور اروپایی خود اطلاع دادیم که اکنون کاملاً مشخص است که نوبت شماست و زمان آن رسیده است که ابتکار عمل و انعطاف‌پذیری غرب را در نظر بگیرید.» “

امیرعبداللهیان ادامه داد: در حال نزدیک شدن به توافق هستیم، اما همچنان برخی مسائل خط قرمز ما هستند. وی افزود: ما فکر می کنیم که اگر طرف غربی واقع بینانه با آنچه امروز در مذاکرات وین اتفاق می افتد برخورد کند، می توانیم در کمتر از چند ساعت به توافق نهایی برسیم. وی گفت: بنابراین تعیین زمان دقیق توافق به انعطاف و ابتکار طرف غربی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید  کلیه بخشهای اخیر مذاکرات هسته ای تحت نظارت شورای عالی امنیت ملی قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید