ما منطقه تمام شده (سیستم تامین و توزیع) را ارائه می دهیم


بی شک یکی از اصلی ترین ماموریت های ستاد کل نیروهای مسلح ارزیابی، تامین و توزیع اقلام مختلف مورد نیاز برای پشتیبانی یگان ها (در زمان جنگ و صلح) است.

ما منطقه تمام شده (سیستم تامین و توزیع) را ارائه می دهیم

این کار به متخصصان و کارشناسانی نیاز دارد که مبانی علمی و فنون و فرآیندهای عملی این تخصص را بدانند.هدف اصلی حوزه آمادگی، تربیت این گروه از متخصصان است. افرادی که اصول علمی و عملی این رشته و موضوعات مربوط به ارزیابی، بودجه ریزی لجستیک، تهیه و توزیع را مطالعه می کنند.

یعنی دانشجویان این رشته با روش های علمی و عملی جمع آوری داده ها، تحلیل شرایط موجود، برنامه ریزی، نظارت و کنترل در سرفصل های تمام شده و توانایی کار و اظهار نظر حرفه ای در مورد موضوعات ارزیابی، بودجه لجستیک و تامین و توزیع اقلام آشنا می شوند. سطوح بالاتر مدیریت و رهبری سطوح پایین سازمان در اجرای موثر عملیات و می تواند چهار زیر مجموعه وجود دارد: «عملیات ویژه آماده»، «تامین»، «فروش و ارزش گذاری» و «توزیع».
مهارت های مورد نیاز:
از آنجایی که آمادگی یک رشته بین رشته ای است، دانشجویان آن باید شایستگی های متفاوتی داشته باشند. یعنی دانش آموز این رشته از طرفی باید در رشته ریاضی و آمار آموزش ببیند و مهارت نوشتاری نسبتاً خوبی داشته باشد و از طرف دیگر روابط اجتماعی خوبی داشته باشد و فردی منظم و منضبط باشد. لازم به ذکر است این رشته فقط در بین داوطلبان دانشجو پذیرفته می شود.
مشاغل در ایران:
زمینه فعالیت فارغ التحصیلان آمادگی سپاه پاسداران، ارتش و سایر سازمان های نظامی و انتظامی کشور است.
دروس این رشته در طول تحصیل:
دروس پایه:
ریاضیات پایه، آمار، اقتصاد عمومی، مبانی علوم حقوقی، اصول بیمه، گزارشگری و مکاتبات نظامی، اصول حسابداری، حسابداری کشوری، اصول تنظیم و کنترل بودجه
دروس اصلی:
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت، آمار تخصصی، روش تحقیق، مبانی سازمان و مدیریت، تحلیل و طراحی سیستم، تحقیقات بازرگانی، حقوق اقتصادی، جغرافیای اقتصادی ایران، سیاست های کلی مالیاتی و مالی دولت، سازمان های اداری جمهوری اسلامی ایران ، سازمان نیروهای مسلح ج. ا. الف) مدیریت بازاریابی و بازار، مدیریت لجستیک، قوانین و مقررات مالی، برنامه ریزی حمل و نقل، انبارداری و ذخیره سازی، کنترل پروژه
دوره های تخصصی:
زبان تخصصی، نرم افزار کامپیوتری آماده، حسابداری صنعتی، اصول بودجه ریزی در سازمان های نظامی، کنترل موجودی کالا، کنترل کیفی کالا، طبقه بندی و شماره گذاری کالا، سیستم های اطلاعات مدیریت آماده، بانکداری داخلی و خارجی، اصول ارزش گذاری، روش های برنامه ریزی، مدیریت سفارش خارجی، فنون مذاکره تجاری، آگاهی از آیین نامه ها و دستورالعمل ها، آگاهی از استانداردهای ملی، دولتی و نظامی، تعیین فرم ها و استانداردها، پشتیبانی از آمادگی در عملیات نظامی، پروژه ها، دوره های کارآموزی.

بیشتر بخوانید  آموزش تصویری و مرحله به مرحله نصب اینستاگرام

منبع: motaleat.sanjesh.or


دیدگاهتان را بنویسید