ما قصد حمله به تاسیسات هسته ای اوکراین را نداریم



به گزارش ایرنا به نقل از ایرنا، کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواسته است تا عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف کند و از امنیت و ایمنی سایت های هسته ای اوکراین محافظت کند.

به گزارش رویترز، کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل مکرون امروز با ولادیمیر پوتین تلفنی دو ساعته گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، مکرون از پوتین خواست تا عملیات نظامی در اوکراین را متوقف کند و به قوانین بین المللی احترام بگذارد.

در همین حال، پوتین موافقت کرده است که با اوکراین و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اطمینان از ایمنی تاسیسات هسته ای مذاکره کند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش قصد حمله به تاسیسات هسته ای اوکراین را ندارد.

پوتین همچنین هرگونه حمله نیروهای روسی به غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی در اوکراین را رد کرد.

همانطور که از کاخ الیزه اعلام شد، رئیس جمهور روسیه به همکار فرانسوی خود گفته است که اهداف روسیه در اوکراین یا از طریق جنگ یا گفتگو محقق می شود.

رئیس جمهور فرانسه از آغاز عملیات روسیه در اوکراین به طور مداوم با همتای روس خود در تماس بوده و در 11 روز گذشته تلاش کرده تا رهبران مسکو را متقاعد کند که عملیات نظامی خود را متوقف کنند.

همزمان، رئیس جمهور روسیه امروز اعلام کرد که تا زمانی که کی یف به جنگ خود ادامه دهد، عملیات نظامی وی در خاک اوکراین متوقف نخواهد شد. برای دومین روز متوالی، تلاش های بزرگ بین المللی برای تخلیه شهر ماریوپل ناموفق بود.

بیشتر بخوانید  ارزش روز سهام عدالت تا 17 مرداد 1401

پوتین این را در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد. اردوغان خواستار آتش بس تحت حمایت سازمان ملل شد. سازمان ملل متحد پیش بینی می کند که اروپا بیشترین رشد را در تعداد پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید