ما در حمایت از دولت سوریه دریغ نمی کنیم / نیاز به گسترش روابط بین دو کشور – مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرحجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در گفتگوی تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه ، انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور سوریه را تبریک گفت و اظهار داشت: ایران نسبت به حمایت دولت سوریه و مردم برای ایجاد ثبات در امنیت و پیشرفت مانند گذشته. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین دلیل وحدت مسلمانان و نزدیک شدن ملت های مستقل است ، افزود: آینده نگری شما این بود که حتی در بحبوحه حمله تروریستی به سوریه ، کشور شما در حمایت از ملت فلسطین دریغ نکرد . “

رئیس جمهور منتخب گفت: دولت جدید قصد دارد در بازسازی سوریه نقشی فعال ، گسترده و موثر داشته باشد.

رئیسی گفت: جا دارد از قهرمان مبارزه با تروریسم و ​​نماد رابطه استراتژیک ایران و سوریه یعنی سردار شهید سلیمانی یاد کنم و می خواهم از همه شهدای مقاومت طلب کنم. “

در این مکالمه تلفنی ، بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه نیز انتخاب رئیس جمهور توسط مردم ایران را تبریک گفت و گفت: “من به شما و جمهوری اسلامی ایران برگزاری موفقیت آمیز این انتخابات را تبریک می گویم.”

وی ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت جدید ایران ، روابط دو کشور در همه زمینه ها گسترش یابد.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه ایران و سوریه گفت: هر بار که یکی از دو ملت ایران و سوریه تحت فشار و محاصره قرار می گیرد ، آنها برای یکدیگر ایستادگی می کنند و مردم و دولت سوریه همیشه از حمایت آنها سپاسگزارم “این ایران است.

بیشتر بخوانید  حکم تخلف ارزی یک شرکت لبنیات معروف اعلام شد

بشار اسد همچنین تأکید کرد که ملت های ایران و سوریه همیشه از آرمان فلسطین به عنوان عاملی در وحدت همه مسلمانان و کسانی که خواهان عدالت در جهان و همچنین حقوق ملت مظلوم یمن هستند ، حمایت کرده اند. ایران بوده و خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید