ما در حال مذاکره غیرمستقیم با تهران برای تبادل زندانیان هستیم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه هنگامی که واشنگتن آمادگی کاخ سفید را برای برگزاری هفتمین دور گفتگوها در مورد احیای امنیت سازمان ملل اعلام کرد ، گفت: “ما در حال حاضر ضرب الاجل نداریم ، اما آن را پنهان نمی کنیم” شورای. ما در حال بررسی پیامدهای پیشرفت هسته ای ایران برای بازگشت بالقوه به آژانس انرژی هسته ای هستیم. “

پرایس که خواستار آزادی همه اتباع آمریکایی و خارجی زندانی در ایران شد ، به خبرنگاران گفت که “واشنگتن در حال مذاکره غیرمستقیم اما فعال است تا آزادی شهروندان خود را که به دلایل غیرعادلانه در ایران زندانی شده اند ، تأمین کند.”

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد که این گفتگوها جدا از مذاکرات احیای توافق هسته ای با ایران است و واشنگتن به دنبال آزادی شهروندان خود در ایران در اسرع وقت است.

به گفته شهردار ، علی ربیع سخنگوی دولت صبح روز سه شنبه در یک نشست خبری در پاسخ به اظهارات راب مالی ، فرستاده ویژه آمریکا در ایران گفت که در مذاکرات آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران پیشرفت حاصل شده است. بارها اظهار داشته است كه جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در ازای آزادی كلیه زندانیان ایرانی كه به دستور آمریكا زندانی شده اند ، همه زندانیان سیاسی را برای اهداف بشردوستانه مبادله كند. “

وی گفت: “حتی در دولت قبلی آمریكا ما آمادگی طرف ایرانی را اعلام كردیم ، اما این دولت آمریكا بود كه با اصرار بر گروگان گیری ایرانیان ، از نشستن روی میز مذاكره خودداری كرد.”

بیشتر بخوانید  برای برنامه دورهام تجهیزات از آمریکا وارد می کنید؟

سخنگوی دولت افزود: مذاکرات در این زمینه در جریان است و در صورت آزادی زندانیان ایرانی و محافظت از منافع کشورمان و همچنین نتیجه مذاکرات ، اطلاعات بعداً ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید