ما در حال ارسال سامانه های موشکی جدید به اوکراین هستیم



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در نشست مجازی با ارتش اوکراین از استقرار سامانه های موشکی هیمارس به این کشور خبر داد.

به گزارش رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت که کشورش چهار سامانه موشکی HIMARS (HIMARS) را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

آستین در یک نشست مجازی با مقامات نظامی اوکراین گفت: “ما به حمایت از مردان و زنان شجاع اوکراین ادامه می دهیم تا اطمینان حاصل شود که اوکراین می تواند از نظر فنی و نظامی از خود دفاع کند.”

سامانه موشکی توپخانه هایمارس یک سامانه موشکی چندگانه سبک وزن است که در اواخر دهه 1990 برای ارتش ایالات متحده توسعه یافت و قادر بود اهدافی را در بردهای دور مورد اصابت قرار دهد.

در اوایل ژوئن، وزارت دفاع آمریکا از تحویل چهار سامانه موشکی HIMARS به اوکراین خبر داد. در اطلاعیه وزارت دفاع آمریکا آمده است که قبل از استفاده از این سلاح، سربازان اوکراینی باید یک دوره آموزشی سه هفته ای را پشت سر بگذارند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی سربازان اوکراینی را نشان می دهد که از سیستم های Himars استفاده می کنند.

در حالی که غرب برای کمک به اوکراین اسلحه فرستاده است، کی یف بر این باور است که تنها کسری از تسلیحات مورد نیاز خود را دریافت کرده و سخت تلاش می کند تا سلاح های سنگین تری به دست آورد.

بیشتر بخوانید  چه کسی می‌نگرد؟ | نگاهی به آثار حسین زنده‌رودی

دیدگاهتان را بنویسید