ما در ایران زندانی سیاسی نداریم


مجله تشویقی: صادق آملی لاریجانیرئیس دادگستری گفت: ما محکومیم مالک.یک زندانی سیاسیما نداریم. اگر شخصی مرتکب عملی علیه امنیت شده باشد، این یک جرم مستقل است که باید بررسی شود. جرم سیاسی نیز در قانون تعریف شده و رسیدگی به آن سازوکارهای قانونی خاص خود را دارد اما در حال حاضر چنین محکومانی نداریم.

آملی لاریانی در نشست مسئولان عالی قضایی گفت: ما منکر برخی بی عدالتی ها و کوتاهی ها نیستیم اما در کنار این کاستی ها باید شاهد خدمات رسانی نیز باشیم. متاسفانه عده ای در داخل خواسته یا ناخواسته در راستای اهداف دشمن سیاه نمایی می کنند و این بزرگترین جفا به ملت بزرگ ایران است.


انتقاد در جمهوری اسلامی جرم نیست


آملی لاریجانی وی افزود: متأسفانه برخی از افرادی که حتی در سمت هایی در دستگاه های اجرایی هستند گفته اند که این عفو ​​باید شامل منتقدان نیز شود. به نظر می رسد آنها به این فکر می کنند که برخی افراد صرفا به دلیل انتقاد در زندان هستند.

این دروغ بزرگ چیست؟ آیا امروز کسی در زندان از او انتقاد می کند؟ قوه قضائیه هرگز کسی را به دلیل انتقاد تحت تعقیب قرار نداده است.

این سخنان نتیجه سهل انگاری برخی است که تهمت و اهانت با نقد فرق می کند و آن تفاوت را قانونگذار نیز تشخیص داده است. ما صریحاً می گوییم که انتقاد در جمهوری اسلامی اصلا جرم نیست.


بیشتر بخوانید  سیا رسما وارد اینستاگرام شد!

دیدگاهتان را بنویسید