ما در اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام نمی کنیم



وزیر دفاع آمریکا بار دیگر تاکید کرد که کشورش «منطقه پرواز ممنوع» در اوکراین اعلام نخواهد کرد زیرا «به معنای درگیری با روسیه است».

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اسلواکی پس از دیدار با وزیر دفاع اسلواکی گفت: از دیدگاه ایالات متحده، رئیس جمهور بایدن واضح بود که ایالات متحده در اوکراین نمی جنگد. با این وجود، ما هر کاری که می توانیم انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اوکراین می تواند از خاک خود دفاع کند.

وی گفت: ما همچنین گفتیم که اعلام منطقه پرواز ممنوع در واقع به این معناست که ما در جنگ هستیم، یعنی در حال جنگ با روسیه هستیم و این همان چیزی است که ما گفتیم و رئیس جمهور ما گفت که قصد دارد با روسیه وارد جنگ شود. آستین. ما نداریم.

وی افزود: این بدان معناست که برای کنترل آسمان اوکراین باید سامانه های پدافندی روی زمین را غیرفعال کنیم و برخی از این سامانه ها در خاک روسیه هستند و راه آسانی برای این کار وجود ندارد. چیزی به نام «منطقه پرواز ممنوع» وجود ندارد، منطقه پرواز ممنوع به معنای جنگ با روسیه است و موضع ما همچنان باقی است که قصد انجام این کار را نداریم.

آستین با اشاره به اینکه نیروهای اوکراینی در کار با سامانه‌های دفاع هوایی برای جلوگیری از حملات روسیه موفق بوده‌اند، گفت: «هدف ما این است که به تقویت آنچه برای نیروهای اوکراینی مؤثر بود ادامه دهیم».

بیشتر بخوانید  آخرين وضعيت فهرست كابينه رييسى

دیدگاهتان را بنویسید