ما درخواست مخالفان محدودیت را در اینترنت در دبیرخانه مجلس ثبت می کنیم


درخواست مخالفان محدودیت های موجود در اینترنت را به دبیرخانه مجلس ارائه دهید

MeetNews – به اصطلاح طرحی برای محافظت از فضای مجازی که در مجلس در دستور کار است ، طی روزهای اخیر با واکنش های زیادی از سوی مشاغل آنلاین و مصرف کنندگان روبرو شده و دامنه انتقادات از آن همچنان در حال افزایش است.

در این طرح شرایطی برای فعالیت سرویس های خارجی مانند افتتاح دفتر در ایران ایجاد شده است که عملی به نظر نمی رسد. محدود کردن پهنای باند خارجی و احراز هویت کاربران در فضای مجازی موارد دیگری است که باعث ترس بسیاری از کاربران شده است.

کاربران فضای مجازی با راه اندازی کمپینی علیه این طرح ، از مجلس خواسته اند در تصویب طرح محدودیت اینترنت و فیلتر رسانه های اجتماعی تجدید نظر کند. امروز ، تعداد امضاهای تحت این دادخواست از نیم میلیون نفر گذشته است.

در بخشی از متن نامه مبارزات انتخاباتی “مخالفت با برنامه های محدود کننده بین المللی در اینترنت و فیلتر کردن شبکه های اجتماعی” خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: ما امضا کنندگان این کمپین با طرح مضر و غیرحرفه ای مخالف هستیم “مصرف کننده پشتیبانی از “حقوق و خدمات اساسی فضایی مجازی” ما از شما می خواهیم که برای احترام به حقوق مردم ایران و حمایت از معیشت آنها موانع جدیدی برای مشاغل کوچک و بزرگ ایجاد نکنید.

حمید بیدی با اعلام اینکه تعداد امضا کنندگان این دادخواست از 500 هزار نفر فراتر رفته است ، گفت: این کارزار بسیار گسترده شده است. به دلیل تعداد زیاد بازدیدکنندگان از سایت کمپین ، این برنامه تا چند روز پیش در دسترس نبود. در اینستاگرام ، برخی گفتند که ممکن است این کمپین را متوقف کرده باشند. اما این اتفاق خاصی نبود و به دلیل حضور زیاد رخ داد.

مدیر مرکز طراحی وب مارپیچ با اشاره به حمایت از این کمپین گفت: این کمپین از 6 جولای آغاز می شود. بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که به دلیل خشکسالی در خوزستان ، این کمپین برای منحرف کردن افکار عمومی آغاز شده است. گرچه اینطور نیست.

بیشتر بخوانید  پیشرفت نیروهای ببر در منطقه جنوب / گزارشگران بدون مرز خواستار آزادی 12 روزنامه نگار است

این کمپین به عنوان ابزاری برای اقدامات مدنی است

وی در پاسخ به اینکه چقدر امیدوارید کمپین شما موفقیت آمیز باشد ، توضیح داد: “ما در پاسخ به درخواست در مدت زمان مشابه موفقیت یک کمپین را نمی بینیم.” نظر ما این است که یک کمپین چقدر توانسته است آگاهی کسب کند ایجاد مشکل و نشان دادن اهمیت مردم. موفقیت مجاز کمپین “مقابله با محدودیت های اینترنت” این است که صدها هزار شهروند به اهمیت مسئله پی برده اند. همه کمپین ها به عنوان یک ابزار جستجوی شهروندان موثر هستند.

مدیر راه اندازی کمپین اعلام کرد که قصد داریم این درخواست را به طور رسمی در دبیرخانه مجلس ثبت کنیم و افزود: “معمولاً وقتی امضاهای کمپین افزایش می یابد ، متن کمپین را به دبیرخانه مخاطب می بریم و به طور رسمی ثبت می کنیم تا ثبت رسمی شود. ردیابی می شود. “در حقیقت متن درخواست همراه با پوشش رسانه ای در دبیرخانه مجلس ، وزارتخانه یا نهاد دیگری ثبت شده است.

ما نویسنده و آغازگر کارزارها نیستیم

بیدی “کمپین” را یک شروع اجتماعی مستقل خواند و گفت: ما نویسنده و آغازگر این کمپین ها نیستیم. این کمپین ها توسط خود کاربران نوشته شده اند و ما فقط متن را ویرایش کرده و با آن مشورت و منتشر می کنیم. ما در حال ویرایش نیستیم که کدام کمپین بیشتر نشان داده خواهد شد. این حمایت مردم است که باعث می شود یک کمپین بیشتر امضا شود. ما یک سکوی بی طرف هستیم. البته در مورد موضوع مخالفت با محدودیت فضای مجازی ، نظر تیم تبلیغاتی همان نظر نویسنده است.

ما درخواست مخالفان محدودیت را در اینترنت در دبیرخانه مجلس ثبت می کنیم

مسدود کردن سیستم عامل های خارجی قانونی است

وی با تأکید بر دلیل مخالفت خود با برنامه به اصطلاح حمایت از فضای مجازی خاطرنشان کرد: اکنون تحت تحریم هستیم و فرصت ارتباط طبیعی با مدیران شبکه های اجتماعی را نداریم. بر اساس این قانون ، کلیه خدمات بین المللی اینترنت مسدود خواهند شد. عملاً غیرممکن است که مدیران گوگل ، تلگرام و واتس اپ سرورهای خود را در ایران مستقر کنند. اولین ضربه به این طرح قانونی بودن مسدود کردن سیستم عامل های خارجی است.

بیشتر بخوانید  فال حافظ امروز | طالعت روشن است | از این خبر خوش جا نمون! +تفسیر دقیق

به گفته وی ، این منجر به تخریب سکوهای داخلی خواهد شد زیرا مردم آنها را رها می کنند ، زیرا سکوهای داخلی بدبین می شوند.

مدیر راه اندازی این کمپین با بیان اینکه راه حل ها بارها امتحان شده است ، افزود: هر بار همه هزینه ها را هدر می دادند و در نهایت شکست می خوردند. نتیجه این طرح نیز مشخص است. پس از تصویب این طرح ، فشار بیشتری بر مردم و مشاغل وارد خواهد شد.

کار منفی به جای تصمیم مثبت

وی افزود: امروز اگر شبکه ها و بسترهای اجتماعی را از مردم بگیریم ، عملاً همه کار آنها متوقف می شود. این طرح بهانه ای برای مسدود کردن و کاهش سهم اینترنت بین المللی در ایران است. مثل همیشه ، ما به جای تمرکز روی تصمیمات مثبت و تولید محتوا ، روی کارهای منفی تمرکز می کنیم.

بیدی توضیح داد: چگونه این طرح به تخصصی تبدیل شد که بزرگترین انجمن های تجارت آنلاین نسبت به آن معترض هستند؟ طراحان این طرح می خواهند Google را خاموش کرده و به جای آن یک موتور جستجوی داخلی راه اندازی کنند. ما هیچ تجربه و دانش در این زمینه نداریم. این تجربه و دانش باید به صورت ارگانیک و به صورت سازمان یافته شکل گیرد.

وی اضافه کرد: در جامعه استارتاپ ها ، هر کجا که به کودکان اجازه داده شد کار خود را انجام دهند ، نتایج جذابی را مشاهده کردیم. “هر کجا که اجازه یافتیم با یک سرمایه گذار بین المللی برویم ، کارهای خوبی را مشاهده کردیم. در دوره پس از برجام ، ما دیدیم که اکوسیستم راه اندازی ایران تغییر کرده است. در این زمان بسیاری از شتاب دهنده ها و رویدادهای پرتاب به اوج خود رسیدند. این نشان می دهد که روش صحیح چیست. نیازی به بستن و مسدود کردن نداریم.

بیشتر بخوانید  قیمت روز سکه و طلا در بازار کاهش یا افزایش ؟

بیدی تاکید کرد: در این طرح اصطلاحی به نام خدمات اساسی استفاده شده است که می تواند برای هر وب سایت و نرم افزاری کاربرد داشته باشد. حتی ممکن است سایتی با خدمات اطلاعاتی باشد. این یکی از اصطلاحاتی است که می تواند کل اینترنت را پوشش دهد.

نقض پهنای باند

داور جشنواره های وب پنجم و ششم در ایران یکی از بندهای این طرح را فاجعه بار خواند و گفت: در یکی از بندهای این طرح حتی اگر فرض بر این باشد که گوگل و اینستاگرام در ایران مجوز می گیرند ، پهنای باند آنها نباید بزرگتر از یک نمونه داخلی باشد. در این حالت ، برای محافظت از خودی ها ، به آنها اجازه داده می شود که پهنای باند هر سایتی را که می خواهند نقض کنند. س isال این است که آیا DJ کالا و Snap با کاهش پهنای باند دیگران پیشرفت کردند؟ همین که آنها کاری با ما نداشته باشند و فضا را باز بگذارند ، جامعه استارتاپی خود رونق می گیرد. زیرا ما بچه های خوش فکر داریم که متأسفانه برخی از این نیروها را نیز مهاجرت می کنند.

بیدی راه اندازی این کمپین را یک تجربه مفید خواند و توضیح داد: اگرچه نمونه خارجی سایت کمپین فیلتر نشده است ، اما سایت ما تاکنون میزبان بیش از 8 میلیون نفر در کمپین های مختلف بوده است. این نشان می دهد که مردم در استقبال از بستر داخلی آزاد هستند. اگر سایت خارجی فیلتر شود ، مردم نسبت به ما بدبین می شوند.

کمپین استارتاپ اجتماعی و مأموریت اصلی آن ترویج فرهنگ سخت گیری از طریق ایجاد بستری برای یکسان سازی الزامات مدنی و ارائه بستر رایگان برای جمع آوری دادخواست ها ، شکایات و ارزیابی جمعی با جمع آوری امضا است.

دیدگاهتان را بنویسید