ما توانایی قرنطینه کردن کشور را نداریم / هر 6 دقیقه ایرانی می میرد


تاج و ناتوانی کشور در قرنطینه

MeetNews دکتر ایرج حریرقی ، معاون وزیر بهداشت ، گفت: “پیروی از دستورالعمل ها یک اختلال اجتماعی دارد و همه به یک دلیل آنها را دنبال نمی کنند.”

وی افزود: در همان تعطیلات 6 روزه رعایت دستورالعمل ها در تهران ، البرز ، قم ، مازندران و گیلان به کمتر از 40 درصد رسید. در استان تهران هر ساعت از روز که به رستوران های شهر می رویم پر از جمعیت است و همه غذا می خورند و هیچ کس ماسک ندارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: یکی از عوامل کاهش میزان انطباق با دستورالعمل ها عدم رعایت مقررات توسط مسئولان اجرایی است.

وی ادامه داد: تعطیلی ها و محدودیت هایی که قبلاً اعمال شده بود بسیار مثر بود ، اما این تعطیلی 6 روزه بی فایده بود و حتی اثر مخربی داشت و می توان گفت در این مدت محدودیت ها دور زده شد.

ما فرصتی برای قرنطینه کردن کشور نداریم

هاریچیچی گفت: “ما توانایی قرنطینه کردن کشورهایی مانند چین ، ویتنام ، استرالیا و نیوزیلند را نداشتیم زیرا این کشورها موفق به اقناع مردم خود شدند ، اما سیستم اجرایی ما این قدرت را ندارد و مردم ما همکاری لازم را دارند.”

وی افزود: با این وجود شرایطی مشابه این قرنطینه ها در کشور ایجاد کرده ایم اما مشاهده کرده ایم که علی رغم محدودیت ها ، باز هم مغازه ها باز است و رفت و آمد برقرار است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: وقتی کارمندی حقوق و اضافه کار خود را دریافت می کند و معیشت خود را به نوعی خرج می کند ، اگر به سر کار نرود اعتراضی ندارد اما وقتی در مرخصی کامل نباشد معمولاً از کار رنج می برد. . “سخت می شود.

هاریچیچی گفت: “ما از مردم می خواهیم مغازه های خود را ببندند و در خانه بمانند ، اما آنها کارهای غیر ضروری انجام می دهند و چمدان سفر خود را می بندند.” ما قبلاً گفتیم که با تلفن های همراه خود حرکت افراد را کنترل می کنیم. می خواهم اعلام کنم که با این حجم بزرگ از تعطیلات در استان تهران ، شاهد افزایش 5 درصدی ترافیک نسبت به شرایط عادی بوده ایم.

وی ادامه داد: ما قبول داریم که دستگاه های اجرایی مختلف باید اعمال صحیح محدودیت ها را کنترل می کردند اما قسمت اصلی اعمال محدودیت ها به مردم بستگی دارد. به نظر من ، ما به دلایلی مانند طولانی شدن روند بیماری ، خستگی مردم و انتقاد از سیستم برای مدیریت و واکسیناسیون بیماری ها در شرایط کرونر ، با فروپاشی سیستم تعامل و برنامه ریزی اجتماعی روبرو شده ایم.

بیشتر بخوانید  4 جاذبه گردشگری برتر انگلیس + عکس

معاون وزیر بهداشت گفت: دستگاه های اجرایی ما نیز دچار بی حسی و سکون خاصی شده اند ، زیرا ما با یک دوره انتقال دولت و دستگاه های اجرایی روبرو هستیم. مسائل اقتصادی نیز تحت فشار است. به عنوان مثال ، در وزارت بهداشت آنقدر تنها مانده ایم که نیروی کار ما که 16 ساعت در روز کار می کند ، مجبور است ساعت های دیگر کار کند. این وضعیتی است که ما نتوانسته ایم هزینه اضافه کاری باخمان را پرداخت کنیم.

حریرچی گفت: به غیر از بیمارستانهای سپاه و سایر نیروهای نظامی ، بیشتر بخشهای دیگر در زمینه تاج کمک زیادی به ما نکردند و همکاری خوبی نداشتند. این باعث اختلال در سیستم بهداشتی می شود.

وی افزود: در شرایطی که حتی خانواده ها با یک بیمار عروق کرونر به بیمارستان می آیند تا به تنهایی به بیمارستان بروند ، کارکنان بیمارستان هر روز در بخش های عروق کرونر کار می کنند و بیماران مشکوک به عروق کرونر را معاینه و معالجه می کنند.
هر 6 دقیقه ایرانی می میرد

حریرچی در مورد جهش دلتا و افزایش تعداد موارد در کشور گفت: ما با روند کاملا صعودی روبرو هستیم و تعداد موارد سرپایی هفتگی ما به بیش از 142000 رسیده است ، به این معنی که بیش از 20 هزار مورد مثبت در هر روز “

وی افزود: تعداد بستری شدن های مثبت ما حدود 16 هزار و 900 نفر شده است ، یعنی روزانه 2400 بستری مثبت داریم و مجموع بستری های ما به 5000 نفر در روز می رسد. از نظر مرگ ، دیروز 259 نفر از هموطنان خود را از دست دادیم. یعنی ایرانی در کمتر از 6 دقیقه می میرد.

معاون وزیر بهداشت گفت: پیش از این بیمارستان های اصلی و اصلی ما تقریباً 100 درصد اشغال تخت داشتند. اکنون روزانه 5000 تخت مشکوک و کرونر جدید در کشور داریم و این تعداد در تهران به 2 هزار تخت رسیده است. س isال این است که چه کسی این دارو را تأمین می کند و بودجه اضافی از کجا تأمین می شود یا 420،000 دوز واکسن که روزانه تزریق می شود چقدر هزینه دارد و چگونه تأمین می شود؟

بیشتر بخوانید  آیا حیوانات می‌توانند بوی ترس را حس کنند؟

حریرچی اضافه کرد: نگرانی های دیگری نیز داریم ، یکی جابجایی دولت ها و ورود افراد جدید به این حوزه است. سپس مراسم محرم و سپس بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را داریم ، همچنین پیک سفرهای شهریور پیش روی ماست و همه اینها می تواند دوباره برای ما دردسر ساز شود.

ادعاهای بی اثر بودن واکسن کرونا مغرضانه است

این مقام مسئول گفت: طبق برخی نظرسنجی ها ، 20 تا 28 درصد مردم می گویند واکسینه نشده اند. لازم به ذکر است که بیشتر مرگ ها مربوط به کسانی است که واکسن دریافت نکرده اند.

حریرچی افزود: در بیشتر شهرها مراکز واکسیناسیون عمومی مراجعه کننده به صورت نیمه وقت ندارند. عواملی مانند ضعف در سیستم نوبت دهی ، تبلیغات منفی و انتشار تصاویر مراکز شلوغ در کاهش پذیرش واکسیناسیون عمومی موثر بوده است.

معاون وزیر بهداشت هشدار داد: کشورهای پیشرفته هر روز واکسیناسیون را افزایش می دهند. به عنوان مثال ، در کشور ما چهارشنبه و پنجشنبه گذشته ، ما واکسن را با 164000 دوز منتشر کردیم. در حالی که میانگین چند روز پیش 200000 دوز بود.

وی ادامه داد: بیشتر اخبار و ادعاها در مورد بی اثر بودن واکسن کذب مغرضانه است. واکسیناسیون مرگ و میر را تا 100٪ و بروز علائم را تا 70٪ کاهش می دهد.

بیمارستان ها فراتر از توان خود کار می کنند

حریرچی در مورد وضعیت تخت های بیمارستانی در پیک پنجم و افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان گفت: ما صورت خود را با سیلی قرمز پوشانده ایم زیرا مجبوریم چندین هزار بیمار را در همان استان تهران به صورت سرپایی معالجه کنیم با روشهای مناسب و علمی. وی افزود: “در حال حاضر ما اجازه نمی دهیم بیماری مورد توجه قرار نگیرد ، اما اینگونه نیست كه ما به محض مراجعه شخصی را بپذیریم.

وی تاکید کرد: تعداد تخت های جمعیت ما در مقایسه با سایر کشورهای جهان هنوز 1.8 دهم درصد است که نصف متوسط ​​جهان است. وقتی 18 ماه به خصوص در این قله پنجم ، که در شهر تهران در طی اپیدمی کرونر تجربه نکردیم ، به شدت تحت تأثیر شریان کرونر قرار گرفتیم ، بیماران قلبی عروقی و سرطانی ما شرایط بستری شدن در بیمارستان را ندارند و به همین ترتیب در نتیجه میزان مرگ و میر تاج افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید  پیام مورد نیاز از شکستن رکوردها گرفته تا انتقال به لیگ پرتغال

معاون جدید وزیر بهداشت تعداد بستری شدن در اوج فعلی را بیشتر از موارد اوج قبلی دانست و افزود: تحقیقات جدید نشان داد که قدرت عفونی گونه دلتا بسیار بیشتر از سایر گونه های جهش یافته ویروس است.

وی افزود: واکسیناسیون افراد بالای 70 سال به خوبی انجام شده است اما متأسفانه در حال حاضر شاهد مرگ و بستری شدن افراد در سنین 50 تا 60 سال هستیم که در بخش مراقبت های ویژه واکسینه نشده اند.

حریرچی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای تزریق روزانه نیم میلیون واکسن آماده است ، افزود: تأمین واکسن از خارج به دلیل سهل انگاری و انباشت توسط کشورهای سرمایه دار مدتی به تأخیر افتاده است اما اکنون بیش از 15 میلیون واکسن داخلی در دسترس هستند “

وی گفت: “زیرساختهای فیزیکی واکسیناسیون نیز ایجاد شده است و ما بیش از 400000 دوز را ثبت کرده ایم.” هدف اصلی ما این است که بتوانیم روزانه یک دوز واکسن را به یک درصد از جمعیت یعنی 840،000 نفر تزریق کنیم.

معاون وزیر بهداشت در مورد مناسبت های مذهبی محرم گفت: هرگونه تجمع بیش از دو نفر موجب افزایش انتقال تاج و افزایش قربانیان می شود. ولی فقیه تشریفات مذهبی را به تنهایی انجام می دهد.

حریرچی افزود: کسانی که مراسم مسلمانان را برگزار کردند باید شهامت عذرخواهی را داشته باشند زیرا این جام ها از خاکستر گرمتر هستند.

همه معلمان واکسینه شده اند

وی در مورد نوسازی مدارس گفت: ما همه معلمان را واکسیناسیون خواهیم کرد و مقدار مشخصی واکسن برای آنها در نظر گرفته ایم اما همه اینها به نظر سازمان بهداشت جهانی و جامعه جهانی و نظر گروهی از افراد تأثیرگذار بستگی دارد مردم در کشور “در حال حاضر ، تعطیلی مدارس پیامدهای مخربی برای سلامت کلی جامعه خواهد داشت و تأثیرات مخرب بیشتری بر دانش آموزان خواهد داشت.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: سرانجام ، دولت جدید اقدامات لازم را انجام خواهد داد ، اما اکنون ، طبق ستاد ملی تاج ، مدارس در حال بازگشایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید