به گزارش خبرنگار ایرنا ، با آغاز سال 1400 و تغییر گروه هنرمندان تئاتر از گروه سه به گروه دو ، که به آنها امکان کار در شهرهایی با شرایط زرد و نارنجی را می دهد ، شاهد افتتاح تدریجی سالن های نمایش در اردیبهشت ماه هستیم. 7
گرایش هنرمندان تئاتر که مایل به شروع فعالیت خود هستند ، به زودی نمایش هایی را در سالن های عمومی و خصوصی دیگر ترتیب می دهند و هنرمندان پس از مدت طولانی رکود و رکود تولید و ارائه عمومی نمایش ها ، بی تاب هستند ، برای پذیرش هنرمندان و تئاتر تلاش می کنند. حضار.
این وضعیت تا 4 ژوئیه ادامه داشت ، زمانی که بار دیگر با شیوع تاج تاج ویروس تاج ، تهران همراه با 90 شهر دیگر در معرض خطر قرار گرفت و این امر دوباره دستور تعطیلی فعالیت های نمایشی را صادر کرد.
اما پس از گذشت بیش از 10 روز از آن تاریخ (4 ژوئیه) ، علی رغم تعطیلی سالن های نمایش ، سینماها به رغم خواندن مضاعف قانون یکپارچه مبنی بر اینکه تئاترها در شهرهای سرخ فعال نیستند ، فعالیت خود را برای هنرمندان ادامه دادند. در برخی از تئاترهای خصوصی از سر گرفته شد.
این پایان ماجرا نبود و سرانجام ، با اعلام ستاد ملی مبارزه با فساد اداری و تشدید بیماری و مرگ و میر ناشی از شیوع دلتا ویروس کرونا در پایتخت ، دولت همزمان تعطیلات شش روزه را اعلام کرد. در پایتخت در تاریخ 28 ژوئیه. این دستور نه تنها دستور تعطیلی فعالیت های تئاتر ، بلکه سینماها را نیز صادر کرد.
اکنون با وجود همه این مشکلات و اتفاقات ، یکی از نگرانی هایی که ذهن هنرمندان تئاتر را در پیچ و خم س questionsالات مشغول کرده است ، اما همچنین اگر در روزها و ماه های آینده باشد ، برگزاری دو رویداد مهم جشنواره در کشورمان است. بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی و چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که هر دو به عنوان استوانه های مهم رویدادهای تئاتر در کشورمان شناخته می شوند.
یکی بستری برای تولید و ارائه نمایش های آیینی و سنتی کشورمان است که به عنوان بخشی از هویت و هویت فرهنگی تاریخ و تمدن ایران شناخته می شوند و مجرای حفظ و توزیع این آینه های نمایشی است و دیگری ویترین تمام دارایی های تئاتر ایران عرصه هنرهای نمایشی در سراسر جهان است. سکویی در قالب جشنواره بین المللی تئاتر فجر دارایی های هنرمندان ایرانی را با تجربه معتبرترین گروه های تئاتر جهان آزمایش می کند.
در این مورد نظر دهید دانلود با کیفیت بالا دبیر بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی و مسافر حسین آستانه ما از دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خواستیم تا درباره چگونگی این دو رویداد با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا و نحوه برگزاری این جشنواره ها از نظر جسمی یا مجازی و اقدامات انجام شده تاکنون برای ما توضیح دهد.
تغییرات دعوت به جشنواره تئاتر فجر به دلیل شرایط خاص کرونا در ایران و سراسر جهان است.
حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درباره فراخوان این دوره از جشنواره که برخلاف دوره های گذشته برای همه بخشها منتشر نمی شود ، گفت: “بیشتر قسمت ها اعلام شده و فقط چند بخش به عنوان عکس و پوستر باقی مانده است. “این بخشها نیز اعلام خواهد شد.
وی درباره تغییرات فراخوان جشنواره چهلم نسبت به سی و نهمین دوره توضیح داد: برخی از بخشهای غیرضروری که در دوره قبل ظرفیت محدودی داشتند ، مانند بخش تئاتر فیزیکی ، حذف شده و به اجراهای دیگر منتقل شده اند.
رویکرد اصلی تئاتر فجر بخش بین المللی و مشاوره با شرکت های معتبر در سراسر جهان است
مسافر آستانه با توجه به اینکه سی و نهمین جشنواره بدون بخش بین المللی و در داخل برگزار شد ، بر وضعیت و سیاست در مورد بخش بین المللی جشنواره چهلم تأکید کرد: “سیاست ما در بخش بین المللی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر” فجر تئاتر تئاتر است ملل “تلاش می شود با کشورهای مختلف ، به ویژه شرکت های تئاتر برجسته جهان رایزنی شود تا عزت در قالب حضور فیزیکی و نمایش یا حضور مجازی و توزیع آثار برجسته آنها به تصویب برسد.
اکثر گروه ها و شرکت های تئاتر بین المللی در دو سال گذشته تولید جدیدی نداشته اند ، بنابراین ما برای حضور در جشنواره و کسانی که فاقد شرایط لازم هستند با کسانی که تولید جدید دارند و کار آنها مطابق با شرایط فرهنگی ما است مشورت می کنیم. کار جدید گذشته خود را به جشنواره بدهید تا از طریق فضای مجازی پخش شود.
اولویت با شرکت هایی است که با تئاتر ایران و هنرمندان آن آشنایی دارند
مسافر آستانه در پایان سخنان خود ، با بیان اینکه اول از همه ، ما با گروه ها و شرکت های برجسته ای که در دوره های قبلی جشنواره حضور داشتند و با شرایط جشنواره آشنا هستند مشورت می کنیم. وی گفت: بخش بین المللی چهلمین جشنواره به کشورهای منطقه ، همسایگان ایران و کسانی که در ایران ایران بزرگ فرهنگ مشترکی با ایران دارند و برای ارائه حضوری آثار خود و یا به طور عملی از آنها مشاوره می شود ، توجه دارد. در چهلمین جشنواره بین المللی. “نمایش در تئاتر فجر.
چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به میزبانی حسین مسافر آستانه در فوریه 2015 میزبان تهران است.
ما به هر دو روش مجازی و فیزیکی جشنواره های آیینی و سنتی فکر کرده ایم
داوود فتحعلی بیگی ، دبیر بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی که امسال به دلیل شرایط کرونر در پاییز 1400 برگزار می شود ، گفت آیا جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود یا ترکیبی از تعطیلات چهره به شش روز تصمیم در مورد چگونگی برگزاری بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی. آنچه مسلم است این است که برای انجام این دوره از جشنواره باید دو روش در نظر بگیریم.
اگر شرایط کرونر در جامعه فروکش کند ، برخی از برنامه های جشنواره بیستم در داخل و برخی دیگر در فضای باز اجرا می شود. اگر شرایط فروکش نکند ، کارگردانان کارهای خود را به گونه ای طراحی می کنند که در فضای باز اجرا شود.
بخش بین المللی محدود به سمینارها و جلسات تخصصی خواهد بود
فت علی بیجی با بیان اینکه مطمئناً برخی از کارها قادر به تغییر طراحی برای اجرای در فضای باز نیستند ، یادآور شد: بنابراین برگزاری بیستمین جشنواره آنلاین و آنلاین نیز برای پخش برخی از کارهایی که باید در داخل منزل انجام شود ، با پخش در برنامه ریزی شده است. اینترنت برای عموم.
دبیر بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی با توجه به شرایط کرونر وضعیت در بخش بین المللی این دوره از جشنواره را بیان کرد: در این شرایط ، امکان اجرای اجراهای خارجی برای بخش بین الملل وجود ندارد و ممکن است بتوانیم در قسمت سمینار به صورت آنلاین میزبان هنرمندان خارجی باشیم.
این هنرمند پیشکسوت نمایش های آیینی و سنتی در پایان سخنان خود گفت: اگر امکان دعوت و پذیرش گروه های درجه یک خارجی برای حضور در جشنواره وجود داشته باشد ، این امر خوبی است ، اما به دلیل شرایط کرونر و اقتصادی ، امکان پذیر نیست ، بنابراین بهتر است به جای آن دعوت کنید. از گروه های سطح دوم و سوم خارجی ، ما باید منابع خود را به گروه های محلی اختصاص دهیم تا بهترین کار خود را ارائه دهیم.
بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به دبیری دیوید فتحعلی بیگی در مهر و آبان 1400 در تهران برگزار می شود.