مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ما آماده کمک به توقف جنگ در اوکراین هستیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ترکیه در گفت و گوی تلفنی با مولود چاووشل وزیر امور خارجه ترکیه، آخرین تحولات روابط دوجانبه و برخی موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین را مورد بررسی قرار داد.

دو طرف ضمن استقبال از روسای جمهور ایران و ترکیه، به سفر آتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران به منظور توسعه بیشتر روابط تهران و آنکارا اشاره کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: روابط دوجانبه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و هفته آینده هیات های دو کشور به منظور توسعه همه جانبه روابط به تهران و آنکارا سفر خواهند کرد.

دکتر امیر عبداللهیان در بخش دوم این گفت وگوی تلفنی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس مجلس دیپلماتیک آنتالیا و نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین گفت: هیئتی از وزارت امور خارجه ایران امور خارجه حضور خواهند داشت. مجمع دیپلماتیک آنتالیا

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: از راه حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ حمایت می کنیم و بر راه حل سیاسی متمرکز هستیم و آماده کمک به بهبود این روند هستیم.

مولود واووشو وزیر امور خارجه ترکیه در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به گام های موثر و ملموس در پیشبرد روابط دوجانبه با حمایت روسای جمهور دو کشور، روابط دو کشور را ممتاز و دوستانه خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه در تشریح موضع کشورش در خصوص مخالفت با تحریم ها علیه کشورها، خاطرنشان کرد: تحریم ها راه حل هیچ مشکلی نیست.

بیشتر بخوانید  روند آزادسازی سواحل به نحو مناسبی انجام گرفته است

چاووش اوغلو همچنین از تشدید بحران اوکراین و احتمال وقوع یک فاجعه انسانی و افزایش موج پناهجویان و پناهجویان ابراز نگرانی کرد و بهبود اوضاع در منطقه را بسیار مهم دانست.

وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر از دکتر امیر عبدالعیان برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *