ماکرون از ترس جاسوسی اسرائیلی تلفن همراه خود را تغییر داد



به گزارش ایرنا ، این مقام رسمی در مصاحبه با رویترز ادعا می کند که رئیس جمهور فرانسه چندین خط مختلف دارد و عملکرد وی به معنای جاسوسی از وی نیست.

اما گابریل آتال سخنگوی دولت پاریس تایید کرد که پروتکل های امنیتی رئیس جمهور تغییر کرده و دولت این حادثه را بسیار جدی گرفته است.

رسوایی جاسوسی پگاسوس این هفته پس از گزارش چندین رسانه جهانی درباره نفوذ نرم افزارهای جاسوسی به تلفن های همراه چند فعال سیاسی ، روزنامه نگار و شخصیت سیاسی در سراسر جهان آغاز شد.

تحقیقات جامع بیش از 17 سازمان خبری نشان داده است که جاسوسی به نام Pegasus ، ساخته شده توسط شرکت فناوری اسرائیلی NSO ، برای جاسوسی بر روی تلفن های همراه صدها روزنامه نگار ، فعال سیاسی و اجتماعی و سیاستمداران در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش CNBC ، یکی از افراد مهمی که تلفن وی توسط این جاسوس افزار هک شده است ، نامزد جمال هاشچیچی است که در سال 2018 توسط عوامل دولت سعودی کشته شد.

کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم افزار کرده اند شامل آذربایجان ، بحرین ، مجارستان ، هند ، قزاقستان ، مکزیک ، مراکش ، رواندا ، عربستان سعودی و امارات هستند.

محققان توانسته اند بیش از هزار نفر را از طریق تحقیق و مصاحبه در چهار قاره شناسایی کنند: چندین نفر از اعضای خانواده سلطنتی عرب ، حداقل 65 مدیر بازرگانی ، 85 فعال حقوق بشر ، 189 روزنامه نگار و بیش از 600 سیاستمدار و مقام دولتی ، از جمله تلفن های آنها توسط نرم افزار Pegasus هک شد.

بیشتر بخوانید  حماس سفیران خارجی را به بازدید از غزه دعوت می کند - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

اولین برنامه جاسوسی اسرائیل ، پگاسوس ، در سال 2016 رونمایی شد. تلفن همراه احمد منصور فعال اماراتی توسط یک سری برنامه های جاسوسی بسیار پیچیده هک شد و پس از آن منصور دستگیر و زندانی شد.

از بارزترین ویژگی این برنامه می توان به فناوری “کلیک صفر” یا هک گوشی بدون اتصال کاربر به اتصال مشکوک و جدیدترین تکنیک برای هک گوشی و جاسوسی از کاربران بدون اطلاع آنها اشاره کرد ، زیرا بسیار گران است و بیش از سه میلیون دلار هزینه دارد.

شرکت صهیونیستی گفت که هدف اصلی این برنامه مبارزه با آنچه تروریسم نامیده می شود ، است. اما قربانیان – به گفته جیک مور ، کارشناس امنیتی انگلیس – مدافعان حقوق بشر ، روزنامه نگاران ، سیاستمداران و برخی افراد ثروتمند هستند ، بنابراین هر کسی که پشت این برنامه باشد افراد خاص را هدف قرار می دهد.

تهدید همچنین در توانایی او برای نفوذ در دقیق ترین زندگی شخصی است ، زیرا فیس بوک صریحاً این شرکت اسرائیلی را به سرقت و هک برنامه محبوب واتس اپ و جاسوسی از صدها کاربر خاص متهم کرده است.

در سال 2019 ، این نرم افزار به شبکه های اجتماعی WhatsApp نفوذ کرد و با جاسوسی از میلیون ها کاربر برنامه ، خبرساز شد.

دیدگاهتان را بنویسید