مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماکائو (آرا) آبی طلایی – طوطی بازیگوش و پرحرف

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آبی طلایی ماکائو

ماکائو (آرا) آبی طلایی : (ماکائو آبی و طلایی)

این پرنده در مناطق جنگلی و گرمسیری زندگی می کند آمریکای جنوبی (جنوب ونزوئلا تا جنوب برزیل، بولیوی، پاراگوئه و از مرکز تا پاناما).

طول بدن این پرندگان 76 تا 86 سانتی متر است و وزن آنها بین 900 تا 1300 گرم است. ظاهر آنها بال و دم آبی، پیشانی سبز و صورت سفید و پرهای فراوان است. قسمت پایین بدن از گردن تا دم طلایی است. منقار بسیار قوی این طوطی با محیط زندگی و جنگل ها سازگاری دارد و برای شکستن، بالا رفتن و بالا رفتن از درختان مناسب است.

لانه های طوطی در سوراخ هایی در ارتفاعات درختان است که طوطی ماده می سازد و آماده می کند و پس از آن معمولاً 2 تخم می گذارد (به ندرت 1 یا 3 تخم). طوطی ماده 28 روز روی تخم می خوابد. جوجه ها تا 90 روز پس از جوجه ریزی در لانه می مانند و پس از آن آماده خروج از لانه و پرواز می شوند.

آبی طلایی ماکائو

بسیاری از مردم این طوطی را به دلیل زیبایی شگفت انگیز و توانایی استثنایی در صحبت کردن، به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند.

اما اندازه بزرگ این طوطی مشکل مکان یابی ایجاد می کند. طوطی ماکائو آبی طلایی بسیار باهوش و اجتماعی است و می تواند نیازهای خود را به صاحبش برساند.

آبی طلایی ماکائو

مشکلات نگهداری ماکائو:

1. اندازه بزرگ و نیاز به مکانی بزرگ برای بازی و بال زدن.

2. فریاد بزنید و صداهای بلند ایجاد کنید.

3. علاقه زیاد به جویدن.

این گونه ها به رژیم غذایی متنوع و باکیفیت نیاز دارند، زیرا تنها رژیم غذایی حاوی دانه باعث مشکلات سلامتی مانند کمبود ویتامین می شود. بهترین غذا برای آنها مخلوطی از دانه ها، مغزها، میوه های خشک و سبزیجات است.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک راور استان کرمان

در کنار این غذاها می توانید از غذاهایی که افراد به عنوان غذای سالم مصرف می کنند مانند ماکارونی و نان و … استفاده کنید. از ران مرغ آب پز می توان برای تامین کلسیم و مواد مغذی استفاده کرد. تغذیه مناسب شامل پرتقال، سیب، انگور، بادام زمینی، آجیل و تخمه آفتابگردان است.

آبی طلایی ماکائو

به خاطر داشته باشید که شکلات (کافئین) برای پرندگان به خصوص طوطی ها بسیار خطرناک است.

این طوطی بسیار به صاحب خود وابسته می شود و علاوه بر صحبت کردن می تواند حرکات آکروباتیک را نیز به خوبی یاد بگیرد.

عمر این طوطی بیش از 50 سال است.

جوجه های این پرنده با جثه کوچکتر و همچنین سر و منقار کوچکتر و پرهای تیره تر نسبت به جوجه های بالغ تفاوت دارند. همچنین هر چه رنگ چشمانشان تیره تر و به مشکی نزدیکتر باشد، نشانه جوانی آنهاست.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *