ماژلان بهشتی بین اردبیل و گیلان


به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، روستای باستانی ماژلان با مردمانی صمیمی یکی از زیباترین و دیدنی ترین روستاهای کشور عزیزمان ایران است.

این روستا در جنوب شرقی استان اردبیل و در شهرستان خلخال شهرستان شاهرود واقع شده است.

روستای مجلان به دلیل مجاورت با ماسولهو و بافت آن به عنوان روستای گردشگری انتخاب شد.

ماژلان بهشتی بین اردبیل و گیلان

گفتنی است علاوه بر روستاهای مجلان، روستاهای برندق، اندبیل و خوجین به دلیل طبیعت زیبا و روستای کزک از سوی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری خلخال به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند. به دلیل نوع معماری آنها.

روستای میلان اکنون از دو بخش سنتی و شهر جدید الاحدث تشکیل شده است. در حال حاضر مذهب مردم روستا اسلام مگلان بوده و به زبان آذربایجانی صحبت می کنند.

اقتصاد روستای مجلانا از دیرباز از طریق کشاورزی، دامداری، باغداری و … تامین می شد و نقش بسزایی در تامین موجودیت و زندگی روستاییان داشت.

روستای ماژلان طبیعت بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد. آب و هوای آن مخلوطی از آب و هوای شمال و آذربایجان است، یعنی اکسیژن 100 درصد. علاقه مندان به اکسیژن درمانی و هوای پاک می توانند از این موهبت الهی استفاده کنند.

ماژلان بهشتی بین اردبیل و گیلان

طبیعت زیبای ماژلان چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد، کوه های بلند، چشمه های زلال با آبی سرد و گوارا، باغ های زیبا و مکان های قدیمی و باستانی از دیدنی های این روستای زیبا هستند.

قرار گرفتن روستای مجلان در مسیر جاده ماسوله به خلخاله و بالعکس از ویژگی های منحصر به فرد این روستا است که علاوه بر بافت آن این روستا را به یکی از روستاهای هدف گردشگری تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید  رئیس بانک مرکزی روسیه به ایران می‌آید

موقعیت و جاده دسترسی:

این روستا در جنوب شرقی استان اردبیل و در شهرستان خلخال شهرستان شاهرود واقع شده است. روستای ماگلان در شمال و شمال شرق استان گیلان و در کنار جاده های فومن، ماسوله، ماگلان و خلخال قرار دارد.

اگر به نقشه استان اردبیل نگاه کنید، نام ماگلانا را در جنوب شرقی مشاهده خواهید کرد. این روستا از توابع شهرستان شاهرود می باشد. اگر می خواهید از شهرکلور که مرکز شهرستان شاهرود است به ماژلان سفر کنید، از روستای شال و روستای قشلاق گیلوان و روستای طارم و روستای قشلاق عبور خواهید کرد. شایان ذکر است در حال حاضر از کلر به روستای طارم جاده آسفالته و از روستای طارم به ماگلانا راه خاکی وجود دارد.

ماژلان بهشتی بین اردبیل و گیلان

موقعیت غار جلال آباد:

غار جلال آباد در جنوب شرقی شهرستان خلخال در شاهرود و در نزدیکی روستای جلال آباد در سمت غرب رشته کوه ماسوله داغ (تالش) و در ارتفاع حدود 2400 متری قرار دارد.

فاصله غار جلال آباد تا مرکز خلخال حدود 77 کیلومتر است. برای رسیدن به غار پس از گذشتن از روستای شال در چهارراه گیلوان مجولان از طریق جاده مجولان که به ماسوله منتهی می شود پس از طی حدود 25 کیلومتر جاده خاکی به روستای جلال آباد می رسیم که در آنجا غار جلال آباد است. بعد از نیم ساعت واقع شده است. در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید