مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماه رمضان سال 1401 چه روزی است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: تاریخ آغاز رمضان 1401 مصادف با شنبه 13 آوریل 1400 و اول رمضان 1442 ه. یکشنبه 14 فروردین 1401 و پایان ماه رمضان 1401 نیز مصادف با دوشنبه 14 اردیبهشت 1400 و عید سعید فطر است. [ ١ شوال ] 1443 ق.

چرا تاریخ شروع ماه مبارک رمضان هر سال تغییر می کند؟

به دلیل قمری بودن این ماه، آغاز ماه مبارک رمضان در ایران تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و همه ساله این ماه در تقویم شمسی ما گردش می کند.

زیرا تعداد روزهای ماه قمری 354 روز و تعداد شمسی 365 روز است که در سال کبیسه نیز به 366 روز تغییر می کند.

در چه سالی دو ماه رمضان داریم؟

در سال 140 دو ماه رمضان خواهیم داشت، یعنی مانند سال 95 که دو روز زن در تقویم داشتیم، ماه رمضان امسال یک بار در بهار و بار دیگر در زمستان همان سال رخ می دهد. سال تاریخ شروع را می توانید در زیر مشاهده کنید.

تاریخ دقیق آغاز ماه مبارک رمضان در سال 1401 چیست؟

رمضان در ایران

رمضان یک مناسبت مذهبی است که در ماه نهم قمری، ماه رمضان اتفاق می افتد. مسلمانان معتقدند قرآن در این ماه بر پیامبر اسلام نازل شده است. در قرآن به مؤمنان مستقیماً به روزه گرفتن این ماه سفارش شده است.

بیشتر بخوانید  کلثوم جنون نداشت | سلامت روان قاتل سریالی ۱۱ شوهر تایید شد

این ماه به عنوان شادترین و بهترین ماه در اسلام شناخته شده است. این ماه را ماه میهمانی خدا نیز می نامند. شب های 19، 21 و 23 قدر سه شب ماه مبارک رمضان که مهمترین شب سال برای مسلمانان است، یکی از سوره های قرآن به نام سوره قدر این شب را توصیف می کند، اما قرآن این شب را بیان نمی کند. صراحتاً تعداد شب های آن را در ماه رمضان ذکر کنید.

در شب نوزدهم این ماه، امیرالمومنین علی (ع)، امام اول شیعیان، یکی از خوارج به نام ابن ملجم مرادی را مجروح کرد و پس از سه شب، در بیست و سوم ماه مبارک رمضان کشته شد. .

آثار ماه رمضان

پست

مهمترین پرهیز این ماه روزه است. روزه از اذان صبح تا مغرب از خوردن و آشامیدن پرهیز می شود، هر چند بیمار مجبور نیست روزه بگیرد. برخی از اعمال روزه در قرآن در آیات 183 تا 188 سوره بقره آمده است.

یادگیری قرآن

مراسم ختم قرآن در معبد محمد هلال بن علی، آران و بیدول، مجالس ختم قرآن در ایران، همه ساله در ماه مبارک رمضان در مساجد، اماکن زیارتی و مجالس خانگی برگزار می شود. مسلمانان معتقدند سزاوار خواندن قرآن در ماه رمضان هستند.

رمضان سالهای دیگر

از سال 1402 تا 1404 باید در عید روزه بگیرد.


بیشتر بخوانید  احکام دستگاه قضایی عربستان علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی ظالمانه است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *