ماهی تن فروشان موبایل در تهران حساب مردم را خالی کردند!



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، رئیس تولید و تبادل اطلاعات پلیس فضایی پایتخت از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار که بیش از هفت میلیارد ریال بابت کلاهبرداری به شهروندان پرداخت کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ مدعی شدند که این پول به صورت غیرقانونی از حسابشان برداشت شده است.

وی افزود: پس از دریافت اظهارات مالباختگان این پرونده، موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات در این خصوص را آغاز کردند.

معظمی گفت: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد همه مالباختگان این پرونده پس از خرید یک تن ماهی جابجا شده در تهران، حساب خود را خالی کرده و با روش اسکیمر فریب خورده اند.

گودرزی گفت: ماموران پلیس فتا تهران بزرگ در رسیدگی به این پرونده کشف کردند که افراد متخلف در یک دستگاه کامیون در تهران تحت پوشش ارزان فروشی ماهی تن فعالیت می کردند و پس از سرکشی از کارت های بانکی مالباختگان، برداشت های غیرقانونی را ادامه دادند و با استفاده علمی از آنها استفاده کردند. پس از تشریفات قضایی، هر دو مجرم را در مخفیگاه خود در یکی از مناطق شرق تهران دستگیر و تجهیزات اسکیمر را به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا و مشکوک شدن به پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس، اذعان کردند که بیش از 29 نفر را به ارزش حدود 7 میلیارد فریب داده اند. ریال قبول کردند.

بیشتر بخوانید  یک پنجم جمعیت پرخطر کشور واکسن نزده‌اند / جزییات اجرای قرنطینه هوشمند اعلام شد -

وی ادامه داد: شهروندان برای جلوگیری از سرقت به صورت اسکیمینگ، اقدام به انجام امور بانکی کرده و رمز کارت حساب بانکی را شخصا وارد کنند، زیرا حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی کارت خوان، بدون اطلاع از رمز، امکان دارد برداشت از حساب شهروندان امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ تغییر کد ادواری را یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از ارتکاب اهداف مجرمانه از سوی مجرمان دانست.

دیدگاهتان را بنویسید