مالیات خرید طلا لغو شده است – پول نیوز ارز | بانک – اخبار اقتصادی تسنیم


به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس تسنیمطبق ماده 26 قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده ، اصل طلا از مالیات و عوارض معاف است و بنابراین مغازه های طلا نمی توانند هنگام فروش طلا به مشتریان ، مالیات را در فاکتورهای خود لحاظ کنند.

گفته می شود رئیس جمهور حسن روحانی این قانون را در تاریخ 3 ژوئیه اعلام کرده است. طبق بند طلا ، جواهرات و پلاتین این قانون ، اصل طلا ، جواهرات و پلاتین مورد استفاده در مصنوعات ساخته شده از این فلزات از مالیات و عوارض معاف است.

بعلاوه ، هزینه ساخت ، حق امتیاز و سود فروشنده کالاهای مشمول این بند مشمول مالیات و عوارض 9٪ خواهد بود.

همچنین در بند 3 این بخش از قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده آمده است که پس از شروع سیستم مودیان ، تأمین کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند موظفند کلیه معاملات فروش خود را در سیستم مشخص شده ثبت کنند.

درج ارزش اولیه طلا ، جواهرات و پلاتین ، هزینه ساخت ، هزینه ها و سود فروشنده به طور جداگانه در فاکتور الکترونیکی الزامی است. در صورت پنهان کاری یا عدم ثبت کلیه معاملات یا برخی از معاملات در سیستم مذکور ، جریمه ای معادل 9٪ ارزش اصلی طلا ، جواهرات و پلاتین بخشیده می شود که قابل گذشت نخواهد بود. این جریمه علاوه بر جریمه مندرج در بند 36 ماده 36 آن قانون است.

ابراهیم محمدولی ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این باره گفت: مالیات بر ارزش افزوده کاستی ها و مشکلات خود را داشت که خوشبختانه نمایندگان مجلس متوجه شدند و هنوز اصلاح می کنند. طلا که هر گرم حدود یک میلیون و 60 هزار تن است ، هر رانت حدود یک میلیون و 200 هزار تن است و بنابراین ارزش افزوده 9 درصد هر گرم طلا در این وضعیت تحریم ها و غیره. بسیار سنگین است

بیشتر بخوانید  تصویب تحقیق و تفحص از وزارت نفت در کمیته انرژی مجلس - اخبار مجلس و دولت ایران - تسنیم اخبار سیاسی

محمد ولی با بیان اینکه حدود هشت سال است که ما از دولت و سازمان مالیاتی و نمایندگان مجلس می خواهیم این موضوع را حل کنند ، افزود: خوشبختانه آنها سرانجام مجلس را پذیرفته و تصویب کردند. اخیراً شنیدم كه رئیس جمهور اعلام كرد كه طلا از ارزش افزوده نیز معاف است ، اما تا زمان صدور آن ، قانون سازمان امور مالیاتی طبق همان دستورالعمل های قبلی عمل خواهد كرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید