مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماشین 50 میلیونی 150 میلیونی فروخته می شود و مردم به ریش می خندند / قیمت پراید 50 میلیون

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: از خودروسازان غافل شده ایم و آنها را با حمایت عاجل و همه جانبه رها کرده ایم.

جاهیه آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت سازندگی در خصوص ضعف خودروسازان و نارضایتی از کیفیت خودروهای تولیدی گفت: موضوع تولید خودرو در ایران بسیار عمیق تر از بحث است و واقعیت این است که این است که صنعت خودرو قبل از انقلاب و دوران واردات پیکان توسط خیامی و بعد از انقلاب تغییر رویکردی نداشته است و بعد تحت عناوین مختلف و گاه شعارها و دلسوزی ها و مصلحت اندیشی ها را اینجا می بینیم.

وضعیت فعلی صنعت خودروی کشور واقعا فاجعه بار است

اسحاق گفت که وضعیت فعلی صنعت خودرو در کشور واقعا فاجعه بار است. با گذشت این مدت همچنان خودروی تولیدی خودروسازان داخلی است و تلفات بسیار زیادی را به همراه داشته و قیمت آن به 150 میلیون رسیده است.

قیمت پراید 50 میلیون است نه 150 میلیون

وی خاطرنشان کرد: با نرخ ارز 30 هزار تومانی، قیمت پراید باید 50 میلیون تومان باشد، پرداخت کنید و خودروساز تمام حمایت ها را دریافت می کند.

خودروسازان 80 هزار میلیارد تن بدهی بانکی دارند

اسحاق گفت: خودروسازان ایرانی حدود 80 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار هستند و در عین حال نظام و ملت 90 درصد هر حمایت و تعرفه ای را برای افزایش آنها متحمل شده اند، اما اکنون کسب و کار آنها به اینجا رسیده است که بدون آن کار کنند. کیسه هوا در تصادف

وی افزود: این موضوع به رویکرد ما به این صنعت برمی گردد در حالی که این خودروسازان فرصت های زیادی در کشور دارند.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی افزود: تولید خودرو در ایران حدود یک میلیون بازار دارد و هر خودروسازی که یک میلیون مشتری داشته باشد با یک شانس بزرگ مواجه است. در حالی که خودروسازانی مانند ما حدود چند هزار تولید در دنیا دارند نه یک میلیون بازار مصرف. و اینطور نیست که مردم در صف بایستند، نوبت بگیرند، قرعه کشی کنند و پیشروی کنند و ماشینی با هزاران سردرد بخرند.

بیشتر بخوانید  کدام بانک وام ازدواج را زودتر پرداخت می‌کند؟ + لیست بانک‌ها

شکاف قیمت رو به پایان است و فروش به جیب کسانی که دنبال اجاره هستند می رود

وزیر بازرگانی دولت سازندگی درباره فساد در کارخانجات خودروسازی گفت: فاصله قیمت تمام شده و قیمت فروخته شده به مردم در دست برخی رانت خواران است که همه ما از آن رنج می بریم.

تولید خودرو به حیاط خلوت برخی از سیاستمداران تبدیل شده است

اسحاق تاکید کرد: کارخانجات خودروسازی ما تبدیل به حیاط برخی جریان های سیاسی و مرکزی شده است که از هر طرف که نگاه می کنیم کانون فساد و مرکز تامین مالی برخی جریان های سیاسی و رانت داران هستند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی صنعت خودرو از منظر دیگری توجیه فنی ندارد، تصریح کرد: واژه های خودپایداری و حمایت به درستی تعریف نشده اند و اگر این دو کلمه از اول به درستی ترجمه شود. . روز، نزدیک به این او حرکت نکرد.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: آیا خودپایداری با انحصار ایجاد می شود و آیا هر محصولی با هر قیمتی و با هر شرایطی باید تولید شود باید از آن حمایت کرد و نباید گفت بالای چشم شماست؟ چرا این قیمت و کیفیت است؟

اسحاق افزود: آیا حمایت به این معناست که ما از هر کاری که آنها انجام می دهند حمایت کنیم؟ من مسئول کمیته امداد بودم که خدمت امام رسیدیم و ایشان فرمودند: «حمایت طوری نباشد که تا ابد با شما در ارتباط باشند» و زمانی که بیانات امام در مورد مستمندان وظیفه ایشان حمایت از صنعت بود مشخص شد. .

وی ادامه داد: خودپایداری به این معناست که این افراد تحت حمایت بیرون بیایند و در تربیت خانوادگی پدر و مادری که فرزندی به دنیا می آورد تا آخر با خانواده گره خورده است و ما به خودروسازان نگاه می کنیم و حمایت فوری و همه جانبه می کنیم. “جریان ها

بیشتر بخوانید  اثری زیبا و سه زبانه از خواننده عصر جدید

اسحاق تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم این است که می خواستیم با متر سیاسی کار فنی و اقتصادی انجام دهیم در حالی که صنعت خودرو ده ها هزار فرصت شغلی و میلیاردها دلار مبادلات مالی دارد و ابزار قدرتمندی است. برای تجارت “.

وی افزود: اگر این را به یک سیاستمدار بدهید، او این هزار نفر را ظرفیت رای می‌داند و به نظر می‌رسد من می‌توانم همه اعضای حزب خود را در این صنعت جا بدهم و از طرفی هزاران میلیارد معاملات مالی در این صنعت». و این بهترین محیط برای یک سیاستمدار است که یک مدیر سیاسی در آنجا منصوب کند و صنعت خودرو را به حیاط سیاسی تبدیل کند.

وی ادامه داد: اگر یک مدیر اقتصادی در صنعت خودرو وجود دارد اولین کاری که انجام می دهد کیفیت و قیمت تمام شده و مسائل فنی را بررسی می کند و مشکل دوم ما رویکرد سیاسی به این صنعت است و تا زمانی که این رویکرد نباشد. سیاسی را به رویکرد اقتصادی و فنی تبدیل کنید این همان آش و همان کاسه است.

وی تاکید کرد: یکی از چهره های سیاسی گفت در ابتدای جاده تهران – کرج دو صنعت هوانوردی وجود دارد و صنعت دیگری که سرنوشت جداگانه ای دارد چرا که این دو صنعت دو رویکرد متفاوت داشتند و رویکردها و نگاه ها مشکل دارد. . .

رشد مزمن در صنعت خودرو وجود دارد

اسحاق با انتقاد از نگاه خودروسازان به جامعه و مسئولیت پذیری آنها خاطرنشان کرد: از همه بدتر تراکم مزمن در صنعت خودرو وجود دارد که 80 هزار میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی دارد و 50 میلیون خودرو به قیمت 150 میلیون فروخته شده است. و به ریش مردم می خندند و نامرد گاز نمی گیرد.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که خودروسازان احساس می کنند انحصار دارند هیچکس نمی تواند کاری برای خودروسازی کشور انجام دهد، خاطرنشان کرد: دولت و مافیا در صنعت خودرو هر قدرتی که بیاید همان کار را انجام می دهد و اساساً بی ربط است. دولت ها. آنها دولت در دولت هستند.

تا زمانی که انحصار و حمایت بی دلیل باشد مشکل خودرو حل نمی شود

وزیر اسبق بازرگانی تاکید کرد: تا زمانی که نظام انحصاری و حمایت غیرمنطقی وجود داشته باشد و معنای خودکفایی و صیانت به درستی ترجمه نشود و علاقمندان با التماس مواجه شوند و قاطعانه آن را حل کنند، مشکل حل نخواهد شد.

خودروسازان از شعارهای انقلابی سوء استفاده کرده اند

اسحاق با بیان اینکه خودروسازان از شعارهای انقلابی سوء استفاده کردند و هزینه های هنگفتی را در حوزه نظام بانکی و سلامت برای دولت انجام دادند، تصریح کرد: اگر نگاه به صنعت خودرو تغییر محسوسی پیدا نکند، بازیگران بازدارنده جان همه را خواهند گرفت.

ماجرای تهدید تجمع کارگری توسط مدیر خودرو

وزیر بازرگانی دولت سازندگی در این نشست با اشاره به نقل قولی از یکی از مدیران صنعت خودرو گفت: بریم و وقتی نماینده دادستان گفت «در این مورد بانک حق دادرسی دارد»، مدیرعامل خودرو گفت: «اشکالی ندارد و فردا هزار کارگر را می‌اندازم وسط خیابان».

باید راهی برای خروج از این وضعیت وجود داشته باشد

اسحاق در پاسخ به سوالی مبنی بر برون رفت از این وضعیت، گفت: قطعا راه برون رفت از این شرایط وجود دارد اما اعمال قدرت لازم است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *