مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماشین ها چند ساله هستند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس انجمن صنفی مراکز پسماند و بازیافت خودرو پس از تخصیص 20 درصد از ظرفیت قرعه کشی سومین دوره فروش تلفیقی خودرو، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را بررسی کرد. وی سن فرسودگی را حدود 15 سال ذکر کرد و گفت: خودروهای 2015 هم اکنون در این طرح گنجانده شده است.

با توجه به اینکه طبق بند و تبصره 7 قانون بودجه سال جاری 10 درصد ظرفیت خودروهای مشمول قرعه کشی باید برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده شود. بنابراین، در سومین طرح یکپارچه فروش خودرو که از روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شد؛ از آنجایی که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو این اتفاق نیفتاد، این بار در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، 20 درصد ظرفیت خودروهای مشمول قرعه کشی مشخص شد.

بر این اساس افرادی که خودروی فرسوده دارند می توانند در این مرحله از فروش یکپارچه خودرو ثبت نام کنند. در صورت وجود خودروی فرسوده بر اساس کد ثبتی سازمان حمل و نقل سوخت، خودروی درخواستی به شرط اسقاط خودرو تا دو ماه آینده و ارائه گواهی به مالک خودرو تحویل داده می شود. . حذف (البته به شرط پیروزی).

پس از این سوال برای بسیاری از افراد و کاندیداها این سوال پیش می آید که استاندارد فرسودگی خودرو چگونه است؟ در واقع برای مردم مشخص نبود که خودروها از چه سالی به بعد فرسوده محسوب می شوند تا مشمول این طرح شوند؟

سن استهلاک حدود 15 سال است. ماشین 2015

محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن صنفی مراکز ضایعات و بازیافت خودرو در پاسخ به این سوالات گفت: رپر سایت ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور است. در واقع این طرح شامل تمامی خودروهایی است که با تایید این ستاد از خدمت خارج شده اند.

بیشتر بخوانید  دربی پایتخت با حضور تماشاگران برگزار می‌شود

کدام خودروها منسوخ محسوب می شوند؟

وی افزود: ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت نیز خودروهای فرسوده را بر اساس فایل به روز رسانی که توسط راهور ناجا در اختیار آنها قرار داده است شناسایی می کند. به عبارت دیگر، این فایل دقیقاً لیستی از خودروهایی که از رده خارج شده اند را نشان می دهد. بنابراین از افرادی که ثبت نام می کنند ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت بر اساس کد ثبت نام احراز هویت می شود و ستاد بر اساس سابقه تردد بدون هزینه و فرسودگی خودرو را تایید می کند.

رئیس انجمن صنفی مراکز پسماند و بازیافت خودرو تاکید کرد: مالکان خودرو می توانند تا سال 1392 برای این طرح اقدام کنند. باید حداقل 15 سال از زمان استفاده از ماشین گذشته باشد (2015 و قبل از آن) (1401 محاسبه نمی شود).

اعلامیه ماشین ها چند ساله هستند؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

<п>اعلامیه ماشین ها چند ساله هستند؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *