ماشین های باواریا; تابلوهای رنگارنگ ماشین!!


در تاریخ طراحی خودرو به موارد زیادی از خودروهایی با ویژگی های هنری برمی خوریم که ظاهر جدید طراح آن ها را ویژگی های بصری خاص و برجسته یا عجیب دانسته است.

در اینجا لیستی از خودروهای محبوب باواریا را مشاهده می کنید که توسط هنرمندان برجسته نقاشی شده و به تصویری رنگارنگ از یک ماشین تبدیل شده اند.

سال: 1975
ماشین: 3.0CSL
هنرمند: ساندی کالدر

1975

3.0CSL به دلیل سبک وحشی خود به عنوان Betmobile شناخته می شد و Sandy Kolder بیشتر به خاطر رنگ جامبو جت های Braniff شناخته می شود. طراحی آن برای این خودرو به 3.0CSL ظاهری بسیار خشن و وحشی داده است.

سال: 1976
ماشین: 3.0CSL
هنرمند: فرانک استلا

1976 3.0CSL

کارهای فرانک استلا در واقع از جکسون پولاک در دوران مدرن است، پس بیایید هنر مهندسی را در این خودرو ببینیم.

خود استلا می گوید: «این نوعی رنگ آمیزی و طراحی روی کاغذ شطرنجی است. کاغذ شطرنجی همان چیزی است که ما می بینیم، اما وقتی با آن روی ماشین کار می کنید، این نوع کاغذ توجه را جلب می کند و شگفت انگیز به نظر می رسد و سازگاری آن با اشکال ماشین های مسابقه ای بسیار جذاب است. «از لحاظ نظری، این نوع نقاشی شبیه نقاشی روی بوم است.

سال: 1977
ماشین: 320i
هنرمند: روی لیختن اشتاین

1977 320i

لیختن اشتاین به اندازه کافی شجاع بود که چنین سبک منحصر به فردی را با در نظر گرفتن آثار بزرگی مانند ون گوگ اجرا کند، اما زمانی که کار بر روی ماشین هنری را آغاز کرد، طرح های زیبای او ثابت شد:

«خطوط نقاشی شده نشانه ای از نحوه حرکت خودرو است و این اثر هنری به خوبی محیط اطراف خودرویی را که آن را احاطه کرده است به تصویر می کشد.

سال: 1979
ماشین: M1
هنرمند: اندی وارهول

1979 M1

چند خودروی بی‌ام‌و را می‌شناسید که در اصل لامبورگینی طراحی شده باشند و توسط افسانه‌ای به نام وارهول نقاشی شده باشند؟ او یک اثر هنری ارائه کرد که در آن خطوط و طراحی کمی به هم ریخته است و حس سرعت را منتقل می کند.

بیشتر بخوانید  استایل خفن مرجانه گلچین و نعیمه نظامدوست

وارهول زمانی شروع به کار کرد که ماشین در مسابقه لمانز دوم شد.

سال: 1982
ماشین: 635 CSi
هنرمند: ارنست فوکس

1982 635 CSi

635 CSi یک خودروی عالی در زمان خود بود و BMW تصمیم گرفت برای اولین بار از این خودروی تولیدی به عنوان یک خودروی هنری استفاده کند. .

برای مثال، این همان چیزی است که فوکس در رابطه با یک ماشین رنگ‌آمیزی توصیف می‌کند: «شما می‌توانید یک خرگوش را ببینید که شب‌ها در وسط بزرگراه می‌دود و در کنار ماشینی در حال سوختن می‌خزد! او به من گفت که چه رنگ هایی را انتخاب کرده است. خطوط، اشکال و طرح او را درک می کردم و می توانستم صدایش را بشنوم که به سرعت و به سرعت مرا صدا می زد. من این خرگوش زیبا را می بینم که از میان شعله های عشق می پرد. “او بر ترس خود غلبه می کند.”

ماشین های باواریا; تابلوهای رنگارنگ ماشین!!

سال: 1986
ماشین: 635 CSi
هنرمند: رابرت راشنبرگ

1986 635 CSi

هنری که رابرت راوشنبرگ در طول زندگی خود از آن استفاده کرد بیشتر مربوط به خانه ها و مکان ها بود و این خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرخ ها از صفحات قدیمی الهام گرفته شده اند. روی درب ماشین هم عکس تالاب هست.

سال: 1989
ماشین: M3
هنرمند: مایکل نلسون جاگامارا

1989 M3

در حالی که بدنه عریض، وزن سبک و عناصر الهام گرفته از مسابقات در تاریخ این خودرو جاودانه شده است و مردم از آن آگاه هستند، اما اکثر افراد خارج از دنیای هنر، زندگی و داستان هنری هنرمند استرالیایی الاصل مایکل نلسون، آن را انجام می دهند. جاگامارو نمی شناسم

او قبل از ادامه تحصیل در اروپا فرزند یک پزشک و یک دامدار بود. سبک هنری او برگرفته از یک هنر بسیار کمیاب به نام Sand Art است و دور از شمال استرالیا واقع شده است. سبکی که این خودرو بر اساس آن بنا شده است، یعنی بر اساس فرهنگ ها.

بیشتر بخوانید  20 متن و پیام تبریک سال تحصیلی جدید از طرف (معلم،مدیر)

سال: 1989
ماشین: M3
هنرمند: Ken Done

1989 M3

این هنرمند یکی از پیشگامان سبک پاپ در استرالیا است. بین کار زیاد برای المپیک سیدنی و برنده شدن جایزه سالانه پدر استرالیایی، او شروع به طراحی فضای داخلی بر اساس نمایی بصری از سواحل استرالیا کرد که در اینجا ارائه شده است.

سال: 1990
ماشین: 535i
هنرمند: ماتازو کایاما

1990 535i

کایاما بیشتر با تکنیک های مرسوم ژاپنی کار می کند، به همین دلیل درگیر پروژه بود و بدنه را با فویل پوشانده بود تا ماشین را رنگ کند تا جایی که حتی نمی دانست تا پایان پروژه چه نتیجه ای حاصل می شود!

سال: 1990
ماشین: 730i
هنرمند: سزار مانریک

1990 730i

مانریک هنرمندی طرفدار طبیعت است و این در آثار او به وضوح دیده می شود، مانند آسیاب های بادی که زیبایی های طبیعت را به تصویر می کشند. مثلاً این سری 7 را نقاشی کرده تا حس پریدن به آسمان را بدون هیچ مقاومتی به شما بدهد.

سال: 1991
ماشین: Z1
هنرمند: AR Penck

1991 Z1

آثار این هنرمند به طور کلی یادآور نقاشی های غارها و مجسمه های جزایر شرقی است. هنر او کاملاً با BMW Z1 جالب، خودرویی فراموش شده با درهای کشویی و مکانیزم باز و بسته شدن جالب، مطابقت دارد.

بدیهی است که غارنشینان قراری برای “سردتر از درب لامبورگینی” نداشتند، اما پنک تمام تلاش خود را کرد تا ماشین را رنگ کند.

سال: 1991
ماشین: 525i
هنرمند: Esther Mahlangu

1991 525i

ماهلانگو تامین کننده هنر سنتی آفریقای جنوبی بود. استفاده از اشکال هندسی قبیله ای به همراه تکرار بی پایان این اشکال حس حرکت را منتقل می کند. این هنر موفقیتی مضاعف برای او به ارمغان آورد زیرا منجر به نقاشی جت بریتیش ایرویز به همان شیوه سنتی شد.

سال : 1992
ماشین: M3 GTR
هنرمند: ساندرو چیا

M3 GTR 1992

هنر او این است که احساسات را به بهترین شکل بیان کند، حتی اگر مطمئن نباشید به چه چیزی نگاه می کنید. در این مورد، شما به یک نسخه مسابقه ای عالی از M3 نگاه می کنید، بنابراین چیا در حالی که در خیابان سوار می شود، مجموعه ای از حالات چهره را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  منتخب کد آهنگ پیشواز ایرانسل مولودی و ولادت

سال : 1995
ماشین: 850 CSi
هنرمند: دیوید هاکنی

1995 850ci

850CSi همان موتور 12 سیلندر اولیه را با خودروهایی مانند مک لارن F1 دارد و دیوید هاکنی کسی است که پیشنهاد ملکه برای کسب عنوان شوالیه را رد کرد.

هنر انگلیسی او در اینجا به گونه ای است که می توانید برخی از موتورها را در زیر کاپوت و چیزهای دیگری مانند سگ در پشت، شخصی که پشت در می راند و غیره ببینید.

سال: 1999
ماشین: V12 LMR
هنرمند: جنی هولزر

1999 V12 LMR

برای اینکه نتوانید ماشین را به آرامی نشان دهید و نتوانید آن را در شب ببینید، ماشین با فویل بازتابنده با عباراتی مانند “من را از آنچه می خواهم محافظت کن”، “تو بسیار پیچیده و غیرمسئول هستی” و “موفقیت ها همیشه هستند” پوشانده شده است. جذاب» پوشانده شده اند.

سال: 2007
ماشین: H2R
هنرمند: اولافور الیاسون

H2R 2007

H2R یک موتور آزمایش هیدروژن داشت. این مدل رکوردهایی دارد که یکی از آنها لقب سریع ترین خودروی هیدروژنی جهان است که البته دیر یا زود این خودرو برای شروع کسب و کار به آقای اولافور الیسون تحویل داده می شود. بدنه ماشین را حرکت داد و روی آن را با فولاد پوشاند. او سپس چندین روز را صرف پوشاندن بدن خود با 500 گالن یخ کرد.

سال: 2010
ماشین: M3 GT2
هنرمند: جف کونز

M3 GT2 2010

این هنرمند کارهای زیادی برای افراد مشهور انجام داده است. او در واقع 7 سال پیش از BMW خواست تا ماشینی برای رنگ آمیزی در اختیارش بگذارد، اما در نهایت این کار انجام شد و او ماشینی گرفت که در مسابقه Le Mans شرکت می کند.

او برای قدردانی از ماشین M1 وارهول هر کاری که می توانست برای حرکت دادن ماشین انجام داد.


دیدگاهتان را بنویسید