مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماسک صورت آلوئه ورا برای پوست شما معجزه می کند!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ماسک صورت اقاقیا و فواید آن برای پوست را معرفی می کنیم

راه های زیادی برای جوان سازی و روشن شدن پوست وجود دارد، از جمله استفاده از ماسک هایی که در انواع مختلف موجود است و با استفاده از مواد و ترکیبات مختلف تهیه می شود. با استفاده از هر یک از آنها می توان پوست را از آلودگی های مختلف و مشکلات مختلف پاکسازی کرد و ظاهری زیبا به آن بخشید.
ماسک های صورت در خدمت حفظ زیبایی صورت و سلامت پوست هستند، بنابراین با از بین بردن انواع جوش ها، لک ها و چین و چروک های صورت باعث تمیزی و شادابی آن می شوند. اگرچه ماسک صورت در دسترس است، اما می توانید به راحتی آن را در خانه از مواد اولیه درست کنید. ماسک صورت ثالاب یکی از این موارد است که مانند سایر ماسک ها دارای فواید و خواص زیره سبز بوده و تاثیر مثبتی بر روی پوست صورت دارد.

تالاب گیاهی کوهستانی از گل های ارغوانی است که از خانواده ارکیده هاست و یکی از معروف ترین و زیباترین گل های دنیا را دارد. گل های این گیاه جمع آوری شده و دارای برگ های تیز هستند. در داخل ریشه این گیاه مقدار زیادی نشاسته وجود دارد و غدد آن خواص درمانی زیادی دارد. طبیعت این گیاه گرم است و به همین دلیل در طب سنتی در ترکیب با بسیاری از داروها از آن استفاده می شود.


ماسک صورت فوم

آموزش ساخت ماسک صورت

آویشن برای استفاده به صورت پودر موجود است و راحت ترین روش استفاده از آن کمی گرم کردن آن است. مقدار کمی پودر آلوئه ورا را با مایعی مانند آب، شیر، خامه ترش رقیق شده یا دمنوش های گیاهی مخلوط کرده و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و پس از یافتن بافت و حجم مناسب از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب سرو کنید. .

بیشتر بخوانید  دانستنی های طلایی اصلاح صورت آقایان


مواد تشکیل دهنده ماسک آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا باعث شادابی، طراوت و طراوت پوست می شود و به راحتی آماده می شود. آلوئه ورا به دلیل خواص و فواید بی شماری که برای پوست دارد اثرات مثبتی دارد و درخشندگی خاصی به پوست می بخشد. برای تهیه این ماسک به مواد مختلفی نیاز دارید که در ادامه به آن ها اشاره کردیم.

6 تا 12 گل ارکیده
3 قاشق چایخوری عسل
سفیده تخم مرغ 1 عدد
گل رز 1.4 پیمانه
نصف لیوان آب
ماست 3 قاشق چایخوری
1 قابلمه کوچک
کوزه درب دار 1 عدد


ماسک صورت درست کنید

طرز تهیه ماسک صورت

در ابتدا یک لیوان آب را بجوشانید و پس از جوش آمدن گل های ارکیده را در قابلمه بریزید. گل ها را به مدت 5 دقیقه در آب بپزید. پس از این مدت گل ها را از قابلمه خارج کرده و در ظرف مخصوصی به خوبی فشار دهید. سپس سه قاشق چایخوری ماست را به آب گرفته شده از گلها اضافه کنید سپس سه قاشق چایخوری عسل را به مخلوط مورد نظر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا سفت شود.

در مرحله بعد یک تخم مرغ بردارید و سفیده و زرده را جدا کنید. سپس قسمت سفید را به مخلوط اضافه کنید. سپس نوبت به افزودن گل رز می رسد. مخلوط آماده شده را در یک کاسه خوب هم بزنید و اگر شل شد یک قاشق غذاخوری دیگر ماست به آن اضافه کنید. وقتی همه مواد خوب مخلوط شدند و هم زدند، مواد را در ظرف درب دار ریخته و درب آن را خوب ببندید. بافت ماسک باید خامه ای باشد اگر باز هم شل بود ماست را اضافه کنید تا ترکیب مورد نظر سفت شود و به غلظت مناسب برسد.

بیشتر بخوانید  راهکارهایی برای سلامتی پوست


نحوه استفاده از ماسک

حالا که ماسک کاملا آماده است می توانید از آن استفاده کنید. می توانید از این نوع ماسک به صورت روزانه یا هفتگی استفاده کنید. در ترکیب این ماسک از ماده خشک کننده پوست یا چربی آن استفاده نشده است، بنابراین کودکان نیز می توانند از آن استفاده کنند.

برای استفاده از این ماسک ابتدا پوست خود را با آب گرم و صابون خوب بشویید و سپس خشک کنید. با یک لایه ضخیم از ماسک تمام صورت به جز چشم و لب ها را بپوشانید. ماسک اقاقیا باید حدود ده دقیقه روی صورت بماند. بعد از ده دقیقه ماسک را با آب گرم تمیز کرده و صورت خود را کاملا خشک کنید. تکرار این عمل به صورت روزانه باعث آبرسانی به پوست می شود.


فواید ماسک آلوئه ورا

مزایای استفاده از ماسک پوست اقاقیا

تالاب در واقع گروهی از مواد است که به طور گسترده در صنایع دارویی، غذایی و بهداشتی استفاده می شود. استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی ارکیده مزایای زیادی دارد. گیاهان ارکیده به ویژه گل ارکیده حاوی ترکیبات ارزشمند و مفیدی مانند روی، کلسیم و منیزیم هستند. مخلوط این سه ماده باعث جوانسازی و شادابی پوست می شود. در صورت استفاده منظم از این ماسک شاهد افزایش رطوبت و درخشندگی پوست خواهید بود و در نتیجه چین و چروک های روی پوست کمتر نمایان می شود.

ماسک آلوئه ورا برای پوست هایی که دارای جوش های دائمی یا آکنه هستند نیز بسیار مناسب و کاربردی است. ترکیبات این ماسک با کاهش میزان التهاب و تورم پوست و خنک شدن پوست، جوش و قرمزی را برطرف می کند.
اگر پوست خشکی دارید این ماسک با آبرسانی عالی خود راه حل و درمانی مناسبی برای رفع خشکی پوست است. این پودر همچنین می تواند در بازسازی سلول های پوست مفید و موثر باشد و از این طریق سلول های مرده پوست را از بین ببرد و در نهایت باعث سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک شود.

بیشتر بخوانید  چین و چروک صورت را محو کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *