مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماسک خانگی و گیاهی برای رفع کک و مک

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رفع کک و مک با ماسک ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

رفع کک و مک با ماسک

رفع کک و مک با ماسک

وجود کک مک روی بینی و گونه ها و صورت, بخشی از زیبایی شما را خدشه دار می کند.آثار کک مک از روی پوست با هیچ لیف و صابونی پاک نمی شود ولی راه هایی برای کمرنگ شدن آنها و یا حتی از بین بردنشان وجود دارد.کک مک لکه های گرد ملانین است که در افراد سفید پوست شایع تر است.

این لکه ها پراکنده هستند و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند.کک مک بیشتر در فصل تابستان روی پوست ایجاد می شود و در زنان و مردان به یک نسبت اتفاق می افتد.

کک و مک بیشتر در افرادی شیوع پیدا می کند که پوستی روشن و سفید، موها و چشمانی رنگی دارند.

اگر کک و مک دارید، بهتر از هرکسی می دانید کک و مک های‌تان در تابستان بیشتر و پررنگ تر از فصل های دیگر است، بنابراین احتمالا به دنبال راه حلی موثر می گردید.

معمولا افرادی که کک و مک دارند در همه جا به دنبال یافتن راه‌هایی برای از بین بردن آن‌ها هستند. البته کک و مک هیچ گاه خطرناک نیست و حتی هستند افرادی که عقیده دارند کک و مکی ها صورت های بامزه ای دارند و همین، زیبایی متفاوتی به آن ها بخشیده است، اما این امر کاملا سلیقه ای است و بستگی به شخص دارد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که چندان کک و مک های صورت تان را دوست ندارید اول از همه باید بدانید درمان قطعی برای این کک و مک ها وجود ندارد، ولی می توان با ملاحظاتی خاص و به کار بردن راه حل هایی ویژه آن ها را تا حد زیادی کمرنگ کرد تا دیگر نخستین چیزی که روی پوست شما خودنمایی می کند کک و مک نباشد.

بیشتر بخوانید  عکس سیسمونی نوزاد جدید 2018 شیک و منحصر به فرد (2)

رفع کک و مک با ماسک

روش گیاهی برای جلوگیری از بروز کک و مک و حفظ پوست از اثر نور خورشید، استفاده از لعاب لوبیا و یا استفاده از پماد گنه گنه است که بهتر است پوست را با یکی از آنها چرب نمود.

برای از بین بردن کک و مک صورت و محو نمودن آنها بهترین روش هایی که می‌توان برگزید از این قرارند:

– ابتدا پوست صورت تمیز می‌کنیم و بعد از ماسک های زیر استفاده می‌نماییم . ( انتخاب بهترین و مناسب ترین ماسک که اختصاصا اثرات بیشتری برروی پوست شما دارند برعهده خودتان است .)

۱) پس از تمیز کردن پوست، آن را با ورقه های نازک پوست گوجه فرنگی کاملا می‌پوشانید و می‌گذارید تا یک ساعت روی صورت بماند وبعد صورت را با آب گرم می‌شویید . این عمل را روزی دوبار تکرارکنید . خواهید دید هر روز که می‌گذارد ازکک و مک صورت شما کاسته می‌شود.

۲) بعد از تمیز کردن پوست، آب تمشک یا آلبالو را گرفته وآن را روی پوست صورت خود بمالید، به مدت یک ساعت ، این عمل را روزی دوبار تازمانی ادامه دهید که کک و مک شما از بین برود . بعد ازاستفاده از این ماسک صورت را با آب گرم بشویید .

▪ تدکر : درهریک ازدوروش بالا اگرقبلا به پوست خودلیمو ترش تازه نیزبمالید روش های درمانی فوق موثرتر خواهند بود .

رفع کک و مک با ماسک

۳) یکی دیگراز راه های از بین بردن کک ومک صورت ، استفاده ازروش زیراست :

پیاز نرگس را کاملا له وسپس سرکه را به آن اضافه کنید و حدود یک ساعت بگذارید بماند . بعد این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت ثابت نگه دارید.

بیشتر بخوانید  با رژلب مناسب فصل، زیباتر نشان دهید

۴) مقداری عسل را روی بخار آب قراردهید تا حالت مایع وروان پیدا کند . بعد به آن مقداری دارچین کوبیده شده که در مقدار اندکی آب حل کرده اید اضافه نمایید .

( به جای آب بهتر است ازسرکه استفاده کنید ) تا زمانی که عسل گرم است ( طوری که صورت را نسوزاند ) این ماسک را به صورت بمالید وحدود ۴۰ دقیقه روی پوست قرار دهید .بعد صورت را با آب ولرم شست وشو دهید.

▪ تذکر: یکی ازاثرات مفید عسل این است که باعث ازبین رفتن کلیه لکه های موجود در روی پوست صورت می‌شود .

۵) پوست نارگیل را پس ازجدا نمودن ازمیوه اش می‌سوزانید و خاکستر حاصل را بر روی کک ومک صورت بماند و پس ازجدا نمودن ازمیوه اش می‌سوزانید و خاکستر حاصل را برروی کک ومک صورت بمالید .

اجازه بدهید این ماسک خشک، حدود ۱ساعت برروی صورت بماند و پس از آن صورت را می‌شویید.

▪ تذکر: قبل از استفاده از این ماسک لازم نیست پوست را نازک نمایید. همچنین این ماسک برای درمان خارش مفید بوده و رنگ رخسار را نیز باز می‌کند.

رفع کک و مک با ماسک

۶) مقداری برگ اسفناج تمیز و شسته شده را درظرفی با کمک چاقو ساتوری کنید تا کاملا ریز و له شود . سپس به آن مقداری روغن زیتون اضافه کنید و به مدت ۲۴ ساعت بگذارید بماند.

پس ازآن مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید . بعد آن را صاف کنید . حالا این مایع را روی کک ومک صورت بمالید . بقیه آن را درجایی نگهداری و به تدریج از آن استفاده کنید .

▪ تذکر: این ماسک باعث می‌شود تا رنگ چهره نیز باز شود.

بیشتر بخوانید  ضد آفتاب ایرانی سینره در مقابل ضد آفتاب های خارجی

۷) میوه موز را له نموده ، سپس آن را با مغز تخم خربزه مخلوط کنید این ماسک را روی کک ومک صورت بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید .

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *