مازندران به یک سرخ متحد تبدیل شد / بیمارستان های خصوصی نیز از کار افتادند


مازندران سرخ متحد شد

روز جدید : مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران وضعیت بحران با اپیدمی تاج در استان ، می گوید مراکز بهداشت خصوصی ، بیمارستان های خصوصی و تأمین اجتماعی از بیماران تاج پذیر با ظرفیت تکمیل شده پذیرایی می کنند

دکتر بابایی روز چهارشنبه با بیان اینکه شیوع بیماری عروق کرونر قلب در مازندران همچنان در حال افزایش است ، افزود: مازندران از بدو بروز بیماری همه گیر در وخیم ترین حالت کرونر قرار دارد و ظرفیت بهداشتی استان با حجم بالای بیماران روزانه مطابقت ندارد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان های کرونا به 3000 نفر نزدیک می شود ، ما همچنان شاهد افزایش شدید تعداد بیماران جدید شناسایی شده در هر روز نسبت به روز قبل و تعداد بیشتری بستری در بیمارستان ها نسبت به ترخیص هستیم ، هیچ نشانه ای از ثبات “

دکتر بابایی از افزایش تعداد بیماران سرپایی در کرونا به 9000 نفر در روز خبر داد و گفت: “به دلیل جهش ویروس و سویه ناشناخته جدید دلتا ، پیش بینی زمان رسیدن به قله پنجم امکان پذیر نیست و نگرانی هایی وجود دارد که بیشتر و بیشتر ما شاهد دو قله متوالی هستیم.

وضعیت فوق بحرانی در آمل و قائمشهر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شیوع تاج ویروس در شهرهای آمل و گائم شهر را نسبت به سایر مناطق استان بدتر توصیف کرد و گفت: در این شهرها تخت ها خارج از اتاق های بیمارستان قرار می گیرند و کل ظرفیت بیمارستانها و حتی راهروها به بیماران کرونر اختصاص داده شده است و در قائمشهر ظرفیت کامل بیمارستانها توسط بیماران کرونر پر می شود.

بیشتر بخوانید  هشدار هواشناسی به همه گروه‌های سنی در 4 شهر

وی افزود: اگر شیوع در استان به همین روش ادامه یابد ، باید طی چند روز آینده یک بیمارستان توانبخشی و بیمارستان صحرایی احداث کنیم.

دکتر بابایی یکی از مشکلات بیمارستان صحرایی را تأمین کادر پزشکی عنوان کرد و گفت: اگرچه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال گذشته کادر زیادی را جذب کرده است اما اکنون به دلیل افزایش بیش از حد بیماران بستری در بیمارستان با کمبود نیرو کادر پزشکی در بیمارستان ها و ما با مراکز درمانی روبرو هستیم.

وی همچنین از عفونت مجدد کادر پزشکی با بیماری کووید 19 خبر داد و افزود: برخی از اعضای کادر پزشکی ما در شهرهای سرخ آلوده به شریان کرونر هستند ، حتی اگر واکسن دریافت کرده باشند ، این وضعیت را برای کادر پزشکی دشوار می کند . “

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توضیح داد: این واکسن از آلودگی 100 درصدی ویروس جلوگیری نمی کند و فقط از بروز و مرگ و میر می کاهد و بنابراین ما بر پایبندی به پروتکل های بهداشتی تأکید می کنیم.

وی با انتقاد از کاهش پروتکل های بهداشتی در استان ، افزود: تا زمانی که افراد همراهی نکنند ، افزایش تخت و جذب نیرو مفید نخواهد بود زیرا بیمار در هر زمان مشخص تولید می شود.

قرمزی یکپارچه مازندران

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی در استان را زیر 40 درصد دانست و گفت: در حالی که بیش از 70 درصد مردم واکسینه نشده اند ، تنها راه مقابله با ویروس این است که از ماسک و فاصله تماشا استفاده کنید که متاسفانه امروزه در مازندران بسیار مورد غفلت واقع می شود.

بیشتر بخوانید  احتمال جریمه برای حسن یزدانی!

وی ادامه داد: متأسفانه دانشگاه های علوم پزشکی و کادر پزشکی در حال حاضر تنها مانده اند و مردم و اصناف هیچ حمایتی در رعایت پروتکل ها ندارند و نظارت در استان به شدت کاهش یافته است.

دکتر بابایی با ابراز نگرانی از برگزاری مجالس دوره ای ، به ویژه عروسی در حومه شهر ، گفت: “برگزاری چنین مجالس و انتقال بیماری به تعداد زیادی از افراد می تواند منجر به جهش در ویروس و ایجاد سویه جدیدی شود که منجر به افزایش مرگ و میر “

وی افزود: با توجه به مشاهدات و شرایط موجود و همچنین کاهش انطباق با پروتکل های بهداشتی در مازندران ، احتمال افزایش تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز در مازندران در روزهای آینده بسیار زیاد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طبق آخرین ارزیابی سیستم ماسک که در 22 ژوئیه به روز شد ، هفت شهر مازندران در وضعیت نارنجی قرار دارند. با توجه به میزان بالای شیوع بیماری و روند افزایشی انتقال ویروس در همه استانها ، احتمال قرمز شدن یکپارچه مازندران در هفته آینده وجود دارد.

براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران ، تعداد 19 بیمار کووید بستری در بیمارستان های استان به حدود 2700 نفر رسیده است که بالاترین درصد از زمان شیوع ویروس تاج در استان است.

در حال حاضر شهرهای رامسر ، تنکابن ، چالوس ، نوشهر ، نور ، محمودآباد ، فریدونکنار ، بابلسر ، بابل ، آمل ، گائمشهر ، جویبار ، ساری ، سوادکو و بهشار در شهرهای قرمز و هفت شهر نیاکا ، گولاگ ، میاندورود ، سیمر کلاردشت قرار دارند. و عباس آباد نارنجی است.

بیشتر بخوانید  جابه جایی قدرت در ایران بر خلاف اراده دشمن با اقتدار انجام می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید