ماجرای گلایه مردم اهواز از وزیر ارتباطات چیست؟


شکایت 2 هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کشور از آذری جهرمی وزیر ارتباطات

دلگرم کننده: معاون دادستان در امور فضای مجازی از شکایت دو هزار نفر از اهواز و دادستان وزیر ارتباطات خبر داد.

جواد جاویدنجا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در خصوص لزوم اجرای قانون و تصویب کارگروه شناسایی مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای احکام قضایی به وزیر ارتباطات تذکرات متعددی داده شد. این امر برای هر مسئولی واجب و ضروری است اما متاسفانه وزیر ارتباطات به هیچ یک از این هشدارها توجهی نکرد.

وی تصریح کرد: در این خصوص از وزیر ارتباطات در تهران شکایتی تشکیل شد. این شکایت از سوی دادستان کشور و 2000 نفر در اهواز نیز مطرح شد.

وی در خصوص علت شکایت اهواز از وزیر ارتباطات گفت: مردم اهواز از وزیر ارتباطات گلایه کردند که فضای امن و لازم برای فضای مجازی در کشور ایجاد نمی کنند و این شکایت به این دلیل است. که تعدادی از جوانان که عزیزانشان کشته شدند. البته اهوازوفچی از وزیر ارتباطات و مدیران اینستاگرام و تلگرام هم گلایه کرد.

جاویدنیا ادامه داد: پرونده وزیر ارتباطات در دادسرای تهران در جریان است و منتظر برگزاری دادگاه هستیم.

وی در پایان یادآور شد: عناوین شکایت از وزیر ارتباطات، عدم اجرای قوانین و مقررات، عدم اجرای دستورات قضایی و بسترسازی برای جاسوسی از رایانه های دشمن برای داده های بزرگ است. بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای، در دسترس قرار دادن چنین داده‌هایی از سوی جاسوسان خارجی محرمانه تلقی می‌شود و خارجی‌ها می‌توانند با تجزیه و تحلیل داده‌ها و جاسوسی و همچنین اطلاعاتی که در شورش‌ها استفاده می‌کنند، امنیت کشور را مختل کنند.

بیشتر بخوانید  همسر کارگردانان ایرانی!


دیدگاهتان را بنویسید