ماجرای پخش نشدن قسمت اول سریال همسایه ها چه بود؟



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات سمعی و بصری (ساترا) در خصوص پخش نشدن اولین قسمت از سریال همسایه ها که به پلتفرم فیلیمو در تاریخ 3 دی ماه اختصاص داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

شرح سترا در پنج فقره چنین است:

1. حمایت از اکوسیستم رسانه آنلاین و توسعه محتوای بومی و ایرانی همواره از استراتژی های کلیدی ساترا بوده است. برای تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم در زنجیره ارزش تولید تا زمان انتشار محتوا و همچنین حمایت از فعالیت های قانونی هنرمند هستیم.

2. سریال جیران یکی از اولین تجربیات بخش خصوصی در تولید سریال های تاریخی عظیم است که می تواند نقش بسزایی در توسعه اکولوژیکی محتوای بومی و بازاریابی بین المللی محصولات فرهنگی ایرانی داشته باشد.

3. با در نظر گرفتن این نگرش و با توجه به اینکه ساخت سریال «جیران» هنوز به پایان نرسیده است، توصیه راهبردی ساترا رسانه فیلیمو با توجه به حساسیت و پیچیدگی محتوای سریال، برنامه ریزی دقیق اکران، انجام هماهنگی های لازم را انجام داد. و تعامل ایمن و اجتنابی در روند پخش اختلال ایجاد می شود و این برنامه ریزی با تعامل سازنده رسانه ها و ساترا شکل می گیرد. بنابراین تصمیم ساترا برای به تعویق انداختن قسمت اول سریال توسط رسانه فیلیمو اعلام شد.

4. همچنین با توجه به ادعای نقض حقوق مالکیت معنوی در سریال جیران، به دلیل عدم تمایل دادستان به ادامه تحقیقات توسط ساترا، ساترا سکوت کرده و انتشار یا عدم انتشار «جیران» موجب شده است. هیچ ربطی به آن ادعا ندارد

بیشتر بخوانید  اولین فروش پژو پارس ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ آغاز شد + قیمت

5. امیدواریم با رفع مشکلات باقیمانده در روزهای آینده امکان پخش سریال فراهم شود و بر این اساس ساترا به رسانه فیلیمو پیشنهاد می کند در جهت احقاق حقوق کاربران خریدار گام بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید