مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای متن هشدار مالک خودرو چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، طی روزهای اخیر پیامکی برای برخی از مالکان خودرو ارسال شده است. این پیامک هشدار توسط پلیس ارسال شده است. اما داستان این اس ام اس چیست؟ آیا مالکان خودرو تخلف کرده اند و مجازات می شوند؟

«صاحب محترم وسیله نقلیه با شماره پلیس، 6 برابر بیشتر از بررسی سوابق رانندگی، دارای تخلف 1400 تصادفی و راننده پرخطر و تحت نظارت پلیس می باشید. این پیامکی است که در روزهای اخیر برای برخی از مالکان خودرو ارسال شده است.

برخی می گویند این پیام برای آنها ارسال شد تا اینکه امسال هیچ تخلفی مرتکب نشدند. عین اله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور کشور گفت: رانندگان نگران این پیامک نباشند.

پیامک به معنای پنالتی خودکار نیست

جهانی گفت: برای کسانی که در سال گذشته حداقل یک تخلف در این حادثه مرتکب شده بودند پیامک ارسال شد. «از آنجایی که سوابق پلاک در سامانه پلیس راهور بر روی آنهاست، پیامکی به عنوان هشدار برای آنها ارسال شد.

اما آیا صاحبان خودرو باید منتظر بمانند؟ مجازات بودن؟ معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور کشور گفت: مجازات “این وسیله نقلیه نیست.

جهانی ادامه داد: بر اساس ماده 7 قانون جرایم راهنمایی و رانندگی حدود 20 تخلف شامل سرعت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، انحراف، چراغ قرمز، عدم رعایت مقررات بار، دنده آخر در بزرگراه، مارپیچ و. تخلف پرخطر محسوب می شود. به همین دلیل رانندگان پیامکی دریافت کردند که حداقل یکی از این 20 تخلف را در سال 1400 انجام داده اند.

یک میلیون تومان جریمه برای واکسیناتورها

علاوه بر این دسته از افراد، تردد صاحبان خودروهایی که دو نوبت واکسن دریافت نکرده اند نیز شامل می شود. مجازات بودن. اخیراً ستاد ملی مبارزه با ولیعهد از سفرهای نوروزی خبر داده است. اما مالکان خودرو تا زمانی که دو دوز از واکسن را دریافت کرده باشند می توانند برای سفر برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید  فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران تغییر می‌کند

شش تا هشت میلیون نفر واکسینه نشده اند که از این تعداد حدود دو میلیون نفر پلاک دارند. این دسته از افراد در صورت سفر یک میلیون تومان جریمه می شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *