مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای ماهی علی دایی لو رفت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


هشت سال تحقیق مستمر توسط یک گروه تحقیقاتی بین المللی متشکل از محققان ایرانی و آلمانی بر روی سیسوریدا در حوضه رودخانه های دجله و فرات در ایران، ترکیه، سوریه و عراق در قالب مقاله ای منتشر شده است که گونه های ناشناخته را نشان می دهد. این خانواده ها..

دکتر سید حامد موسوی ثابت، عضو هیأت علمی شیلات، دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان و سرپرست این پژوهش مشترک گفت: واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل و دکتر یورگ فریچوف، ماهیگیر اهل برلین موزه تاریخ طبیعی، اجرا شده و ماهی های ناشناخته این خانواده برای اولین بار در ایران به دنیای علم عرضه شد.

وی افزود: با توجه به پراکندگی این ماهی در رودخانه های استان های غرب و جنوب غرب کشور، نام علمی این گونه در رودخانه سجمره به لطف فعالیت های انسان دوستانه و میهن دوستانه فوتبالیست و مربی سرشناس کشورمان پس از زلزله کرمانشاه.”

یکی از اعضای هیات علمی منابع طبیعی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان با بیان اینکه مقاله به دست آمده از این تحقیق اخیرا در یکی از معتبرترین مجلات جانورشناسی دنیا (زوتاکا) منتشر شده است، تصریح کرد: علم بیولوژیکی در ایران برخی از محققان از ماهیان اهلی مانند فردوسی، حافظ، سعدی، شیخ بهایی، رئیسعلی دلواری، امیرکبیر، محیط زیست شهیدان سعید پرهام و … نام برده اند. البته این اولین بار نیست که نام علمی یک حیوان به نام ورزشکار نامگذاری می شود.

موسوی ادامه داد: پروفسور شرف متخصص مورچه های مصری در دانشگاه ملک سعود عربستان در سال 2019 مورچه ها را از منطقه مرزی یمن و عمان کشف کرد و به دلیل تلاش و سخت کوشی و ظاهر خود به افتخار محمد صلاح فوتبالیست مصری به نام مرانوپلاس مصلحی .mosalahi) به نام.

بیشتر بخوانید  دوستم به زنم تجاوز کرد منم کشتمش! | قتل ناموسی در شرق تهران +جزئیات

وی بیان کرد: به پاس تلاش های علی دایی برای بازسازی منطقه زلزله زده کرمانشاه، با افتخار از دل رودخانه سیمره و به نمایندگی از همه مردم ایران به ویژه هموطنان غیور کرمانشاه، این گنجینه را ماندگار کرده ایم. نام.”

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *