ماجرای قاچاقچی گوشت چه بود؟


چگونه یک زن گاو را به خارج از کشور قاچاق می کند

تشویق: 80 درصد قاچاق گوشت در کشور توسط زنان مرزهای جنوبی کشور انجام می شود. رئیس ستاد مبارزه با پولشویی و قاچاق انسان گفت: زنی که گفته می شود 80 درصد احشام را از مرزهای جنوبی کشور قاچاق می کند زیاده روی است اما با وجود نظارت و همکاری همه مراجع ذی صلاح برای کاهش تجارت، باید بدانیم که یک رأس دام و نه قاچاق.

چندی پیش رسانه ها از 80 درصد قاچاق دام توسط زنی در جنوب کشور خبر دادند و به همین دلیل دام های تولیدی را از دلالان و فروشندگان خریداری و به ساکنان حاشیه خلیج فارس فروخت.

در همین رابطه علی معجدی – رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز – به ایسنا گفت: اینگونه نیست و افزایشی در این زمینه صورت گرفته است، زیرا قبل از خروج غیرقانونی دام زنده از مرزهای جنوبی. این کار به صورت موردی انجام می شد و البته اکنون می تواند بسیار کمتر باشد.

وی افزود: اقدامات دست اندرکاران تجارت دام در ماه های اخیر قابل توجه است اما این تلاش ها باید ادامه یابد و افزایش یابد تا به جایی برسیم که دیگر دام زنده به خارج از کشور قاچاق نشود.

معاجدی گفت: خروج حتی یک رأس دام از مرزها نباید غیرقانونی باشد زیرا پایتخت این کشور است و تلاش های زیادی برای ناایمن سازی مسیرهای قاچاق انجام می شود تا به نتیجه برسد.

رئیس ستاد مبارزه با پولشویی و قاچاق انسان تاکید کرد: انتظار می رود همه از مردم گرفته تا عشایر، دهقان و… حساسیت بیشتری نسبت به مراجعات مشکوک و غیرضروری داشته باشند و مراقب باشند که تحریک نشوند. پیشنهادات گاهی وسوسه انگیز، زیرا قاچاقچیان مردم ایران را دوست ندارند و به این افراد و پیشنهادهایشان به عنوان یک فرصت نگاه نمی کنند. از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایری باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید  شکنجه و خشونت امبر هرد علیه جانی دپ از پرتاب اشیا تا بریدن انگشت + تصاویر


دیدگاهتان را بنویسید