ماجرای سقوط پهباد اسرائیلی در ایران چه بود ؟



ماجرای پهباد اسرائیلی که در خاک ایران سقوط کرده : این پهباد هاروپ یا هارپی ۲ نام دارد که ساخت صنایع دفاعی رژیم صهیونیستی بوده و در اختیار ارتش جمهوری آذربایجان قرار دارد.


چند وقتی است که آتش درگیری ها بین کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ شعله ور شده و این دو کشور در این منطقه درگیر هستند. طرفین در این درگیری ها از ادوات مختلفی استفاده می کنند که یکی از این ادوات پهپادهاست که هر دو کشور هم از آن ها بهره می برند.


یکی از موضوعاتی که در این درگیری ها مهم و حائز اهمیت است، فرود آمدن راکت های طرفین درگیر و یا ورود پهپادهای آن ها به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور هم مرز با آن هاست؛ اما طبق اصول نظامی و با توجه به پیشرفت های تکنولوژی در دوران کنونی وقوع خطای نظامی آن هم به مراتب متعدد کمی دور از باور است.


سقوط پهباد اسرائیل


مقامات مختلف کشورمان نیز در خصوص درگیری های قره باغ و راکت هایی که وارد خاک ایران شده، همواره به طرفین درگیر تذکر داده اند و آن ها را به خویشتنداری دعوت کرده‌اند. در روزهای اخیر هم علاوه بر راکت‌های جنگ قره باغ، یک فروند پهپاد هاروپ متعلق به ارتش جمهوری آذربایجان وارد حریم هوایی ایران شد و با فاصله ۶۵ کیلومتری از مرز ایران و جمهوری آذربایجان در نزدیکی شهرستان هریس در استان آذربایجان شرقی سقوط کرد.


بیشتر بخوانید  بیوگرافی و عکسهای جدید لاله مرزبان 2018

دیدگاهتان را بنویسید