مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای ساخت فیلم جنگل کوچک و دردسر افکامی با داریوش ارجمند چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دعوای بهروز افکامی و داریوش عجمند

تشویق کننده: بهروز افکامی به داریوش آریومند حمله کرد و حقایق جدیدی از ساخت سریال «جنگل کوچک» و عدم حضور آریومند در آن پروژه گفت.

داریوش ارجمند که امشب در برنامه فصل سوم «ستایش» حضور دارد، یکی از بازیگران بزرگ شده سینمای پس از انقلاب است که فرصت همکاری با بزرگانی چون ناصر تقوایی و بهرام بیضایی را نیز داشته است.

داریوش ارجمند چندی پیش در گفت و گوی زنده در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم مدعی شد تکوا گزینه اصلی بازی در سریال سگ ینگلی بوده اما به دلیل جایگزینی بهروز افکامی به جای تکوایی علیرضا حضور داشته است. که بازیگر «سگ یانگالی» بود. “شاه!!

ارجمند درباره سریال «جنگل کوچک» تصریح کرد: آقای تقوایی در جنگل کوچک خیلی مظلوم بود. به محض ورودم از فرانسه بازیگری را انتخاب کرد و با دیدن من همه چیز را به هم زد و من را برای نقش میرزا کوچک کنا انتخاب کرد. یک ساعت یا سه ربع هم بازی کردم. آن سریال عجیب بود و خود متقین گفت که این وصیت من بوده است. او تمام توانش را صرف ساخت یک جنگل کوچک کرد و فکر می کنم اگر فیلمنامه منتشر می شد که البته همسرش هم می خواست آن را چاپ کند، کلاس فیلمنامه نویسی و سینما بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرعت کم تقوا باعث شد تا در آن قسمت جایگزین بهروز افکامی شود، گفت: اصلا بحثی در مورد کند بودن تقوا مطرح نشد. عده ای خودشان می خواستند این سریال را بسازند و می گفتند ما که می خواهیم 50 میلیون خرج کنیم می خواهیم بچه هایمان (حزب الله) این کار را بکنند! اینها را به تفصیل در خاطراتمان می نویسم و ​​وقتی «بیشه ای» پرهیزگار بلند می شد، تلویزیون زیر و رو می شد. نمی دانم چرا دیگر او را به کار نمی خوانند و کاری که برای سینما و تلویزیون انجام داده برای این دوستان دست نیافتنی است.

بیشتر بخوانید  خبرهای جدیدی از پایتخت 6

ارجمند ابتدا گفت: با بسیاری از بزرگان سینمای ایران کار کرده ام. جوانان یا استادان بزرگی به رهبری استاد ناصر تکوایی که بیشترین نقششان در دوران بازیگری من کار «ناخدای خورشید» بود. هرگز فراموش نمی کنم که او چه کار کرد و چه شرافت و انسانیت و هوش و سواد داشت. متأسفانه وضع همین است و نگذاشتند تقوا دوباره کار کند. او مجموعه تلویزیونی طنز «دایی جان ناپلئون» را ضبط کرد که مورد تمسخر قرار گرفت اما سکانس محکمی مانند کار او نداشت.

جداکننده خط

دعوای افخمی و ارجمند بر سر فیلم جنگلی کوچک

واکنش بهروز افکامی به صحبت های داریوش ارجمند

برنامه «سلام صبح بخیر» چهارشنبه هشتم آبان ماه میزبان بهروز افخمی کارگردان سینما بود.

افکامی در ابتدا درباره اینکه آیا دستمزد بازیگران در سینمای ایران معقول نیست، گفت: بله همین طور است و همیشه استثنا وجود دارد. «یکی دو بازیگر صاحب فیلم هستند و حتی اگر کارگردانی فیلم را هم نداشته باشد، تاثیرش در فیلم بیشتر از کارگردان است.

وی افزود: قبل از انقلاب فردین و بهروز وثوقی در همین وضعیت بودند. البته به کارگردانی خود فردین بود. وثوقی تهیه کننده خلاقی هم بود و در همه چیز کارآمد بود. الان بازیگری به این اندازه نداریم که دستمزدشان به اندازه کل بودجه فیلم باشد. ما بازیگران خوبی داریم که دستمزدهای بالایی دارند و حقوق خوبی هم به آنها تعلق می گیرد. «مثلاً نوید محمدزاده خوب است.

کارگردان سریال «جنگل کوچک» که اخیراً داریوش آریومند به دلیل جدایی ناصر تقوایی و جایگزینی افکامی به آن حمله کرده است، گفت: همیشه گفته ام افسانه ای که ناصر تقوایی گفته در تاریخ خواهد ماند. برای من و کسانی که سریال را دیده اند این سوال مهم نیست. مخاطب نباید به ساخت این سریال اهمیت بدهد، آیا افرادی از طرف من گواهی ساختن این فیلم را دارند یا اهل تقوا هستند؟ در مورد ارجمند هم باید گفت که داستان شما باید در تاریخ بماند. مشکلی نیست، مردم سریال «مربی جنگل» و بازی علیرضا مایال را جنگلی کوچک می دیدند، او را هم مالک اشتر می دیدند و مهم نیست چه می گوید.

بیشتر بخوانید  برنده بزرگترین مسابقه بدنسازی آرنولد کلاسیک 2022 کیست؟

افکامی تاکید کرد: نمی خواهم جزییات را تعریف کنم چون اگر بگویم قطعا به نفع آقای ارجمند نیست. “من دلیلی برای گفتن آن ندارم.

در این بخش، حسین کلهر که اخیراً به این گفتگو اضافه شده، خواستار جزئیات بیشتر شد و افکامی گفت: «یک بار آقای ارجمند در همان جلسه داد زد. او یک سال و نیم با شما کار کرد و ما عوامل پشت سر آن بودیم و مشخص است که من بازیگران جایگزین را با خودم آوردم زیرا نمی توانستم به شما اعتماد کنم.

وی تصریح کرد: داریوش آرماند ضعیف است و به محض اینکه در موقعیتی بی بدیل قرار می گیرد متوجه می شود که نمی تواند تغییر کند، به خاطر چیزهایی که من نمی توانم تحمل کنم اما او در فیلم های دیگران شنیده است. بازیگران دیگر را تحقیر و آزار می دهد و اخلاق خوشی ندارد. آنچه در مورد او شنیدم و شنیدم باعث شد نتوانم باور کنم که او نقش اصلی را بازی خواهد کرد.

او خیلی پیگیر و نگران بود که سال ها روی این نقش کار می کند و از او چه انتظاری می رود و با این ریش و مو در مشهد بزرگ شده است. «فکر می‌کنم کودتایی که گفتم جدی بود و من استالین بودم، به تو شلیک می‌کردم و حالا یکشنبه‌ها می‌رفتم سر قبر و می‌گفتم او مرد خوبی است نه گناهکار و مجبور بودیم.

در پی این اتفاق، بهروز افخمی نیز در برنامه سلام صبح بخیر حضور یافت و به شدت به نقل از داریوشا ارجمند پرداخت.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی محمد رضا فروتن، از حواشی تغییر جنسیت تا ازدواج


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *