ماجرای رستوران های مخفی تهران چیست؟


تشویق: نصف شب برایتان غذای گرم و تازه می آوریم! این تبلیغ کوتاه و مفید را بیش از هر جای دیگری در اینستاگرام کاربران ایرانی می توانید مشاهده کنید. اما در مورد این صحبت کنید رستوران های شبانه در تهران چیست؟

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: رستوران های سری که هیچ آدرسی به شما نمی دهند و فقط آدرس می گیرند. اکنون در شرایطی که صحبت از فعالیت شبانه سوداگران در شهر شده و هنوز مدیران شهری با آن کنار نیامده اند، برخی ادارات شبانه دست به کار شده اند. در میان آنها رستوران های شبانه نقش بیشتری دارند و بسیاری از آنها از ساعت 9 تا 4 صبح برای شما غذا می فرستند. وقتی با علی عسگر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران‌ها و سلف‌سرویس صحبت می‌کنم، می‌گوید که از ماهیت آنها اطلاعی در دست نیست و مشخص نیست که این کار توسط رستوران‌های بزرگ انجام می‌شود یا آشپزخانه‌های خانگی.

خودشان که از دادن هیچ اطلاعاتی در مورد آدرسشان به شما امتناع می کنند، به «شهروند» می گویند که بیشتر مشتریانشان جوانان هستند. جوانانی که شیوه زندگیشان با گذشته متفاوت است و عادت به شب خوابیدن و صبح بیدار شدن ندارند! شام های خانوادگی و دوستانه، شب جغدها، مسافران و … مشتریان دیگر بخشی از این رستوران های مخفی هستند.


کاری به شب زنده داری ما نداشته باشید!

تعدادشان زیاد نیست اما می گویند هر روز تعدادشان بیشتر می شود. کلوپ های شبانه که با سفارش آنلاین غذای مورد علاقه شما را در کمترین زمان تحویل می دهند. غذا در هر زمانی از شبانه روز آماده است. این شعاری است که این روزها در صفحه اینستاگرامشان فست فود و آشپزخانه شبانه می نویسند. البته مشتریان ناراضی نیستند. نظراتی که می خوانید توسط بسیاری از مشتریان نوشته شده است که دلیل محدودیت کلاس های شبانه را نمی دانند و این خود نوعی دخالت در سبک زندگی شهروندان است.

بیشتر بخوانید  ماجرای فیلم سایکو پارتی مختلط در جنگل های شمال چه بود ؟

آنها می گویند بارها در آخرین لحظات شب که حتی فکرش را هم نمی کردند که یک نفر سفارش آنها را قبول کند، یک جستجو در اینستاگرام به کمک آنها آمده و آنها را از گرسنگی نجات داده است! بسیاری از این نظرات توسط دانش آموزان ارائه شده است. دانش آموزانی که می گویند نمی توانند در خانه غذا بخورند، یا وقتی برای مطالعه از خواب بیدار می شوند، گزینه دیگری برای تغذیه شکم خود دارند. اکثر رستوران ها مخفی هستند، اما شیفت های کاری از ساعت 4 بعد از ظهر شروع می شود و تا ساعت 7 صبح ادامه می یابد.

شهروندو علی اصغر میرابراهیمی، رئیس انجمن رستوران ها و سلف سرویس گفت: «کسانی که چنین فعالیت هایی انجام می دهند، مجاز نیستند. او توضیح می دهد: «معمولاً کسانی که شب ها سرویس می دهند آنلاین هستند، زیرا رستوران ها از ساعت 21 به بعد اجازه کار ندارند.


یک غذای بسیار سریع در نیمه های شب!

این روزها هر چیزی که دنبال آن هستید به راحتی در فضای مجازی و اینستاگرام در دسترس است. بد نیست اسم و برند غذای شب را پیدا کنید. همان کلمه “غذای شب” را در اینستاگرام جستجو کنید، در آنجا انواع مکان هایی را پیدا خواهید کرد که غذای شب ارائه می دهند. در یکی از صفحات نوشته شده بود: «ساعت 5 تا 5 صبح به تمام مناطق تهران غذای گرم بفرستید!» «پارتی نیمه شب با طعم های جادویی». اگر نصف شب گرسنه بودید و هوس همبرگر و پاستا و پیتزا و غذاهای خوشمزه داشتید و همه جا بسته بود، آشپزخانه شبانه «هرجای تهران که باشی، از شهریری تا نیاوران، از تهرانپارس تا چیتگر، برایت غذا می فرستد.

البته کاربران از این اقدام یعنی تهیه غذای شب نیز تشکر کردند و مشتریان نیز از قرص های این تهیه غذا بودند. ارسال سریع غذای گرم به تمام نقاط تهران از ساعت 5 الی 5 صبح از شمال به جنوب شرق به غرب. “پیتزا، پاستا، برگر و ساندویچ.”

بیشتر بخوانید  رژیم غذایی همسر دیوید بکهام لو رفت!

اگرچه فست فود بیشترین سود را از اعلام وعده های غذایی شبانه برده است، اما اگر در نیمه شب هوس کشک بادمجان، خرده سبزیجات و حتی یک املت دارید، باز هم می توانید مکان هایی را پیدا کنید که سفارش نیمه شب شما را می پذیرند.


قیمت های نجومی فست فود شبانه

با این حال، فکر نکنید که قیمت غذای نیمه شب با قیمت غذا در ساعات کاری عادی تفاوتی ندارد. اگر شب زنده باشی، گاهی باید تا دو برابر قیمت غذا را بپردازی.

برای خرید همبرگر در فست فود شبانه گاهی باید تا سه هزار تومان خرج کنی; در حالی که در حالت ایده آل برای خرید یک برگر در شهر روزی هزار تومان خرج می کنید یا در فست فود خوب یک پیتزا با پپرونی می خرید، در حالی که قیمت همان فست فود از آشپزخانه های شبانه تقریباً دو برابر یا هزار تومان است.

مرغ سوخاری سه تکه که معمولا در طول روز با قیمت 3 تا 3 هزار تومان عرضه می شود. رستوران های شبانه قیمت آن بین 3 تا 3 هزار تومان است. البته باید در نظر داشت که قیمت های یکسان از شهرک به شهرک دیگر متفاوت است. زیرا برخی از رستوران های شهر که دارای پیشوند مناطق متوسط ​​هستند، قیمت هایی را تقریباً برابر با قیمت غذا در ساعات کاری عادی تعیین کرده اند. قیمت غذاهای خانگی نیز کمی بالاتر از قیمت غذا در ساعات معمول روز است.

قیمت واقعی همبرگر چقدر است؟

کاملا قیمت واقعی همبرگر 50 هزار تومان هم نمی شود. حتی اگر قیمت هر هزار تن گوشت را در نظر بگیریم. اگر بخواهیم چرتکه را دور بریزیم و حساب کنیم یک همبرگر با گوشت خالص چقدر می شود؟

معمولا وزن هر همبرگر 4 گرم است، با احتساب 5 گرم گوشت خالص، قیمت همبرگر 3000 تومان است که با عوارضی که دارد در نهایت به 1000 تومان می رسد; هزار هزار تن نیست. فست فودی‌ها و آشپزخانه های شبانه آنها از این موقعیت استفاده می کنند و خدمات خود را با قیمت دو برابر ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید  بازیگر نقش پزشک روستایی و همسر پنجمش + عکس


استثناء خیابان سیتر نام دارد

ما درخواست های زیادی برای رستوران های شبانه در تهران داریم، اما نمی توانیم به آنها اجازه دهیم. علی ابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران‌ها و سلف‌سرویس‌ها به «شهروندو» می‌گوید: «به‌جز کاباره‌ها، بسیاری برای رستوران‌های دارای مجوز سیار درخواست داده‌اند، اما اتحادیه آن‌ها را نپذیرفته است. «چون از نظر بهداشتی درست نیست و نمی توان وسایل مورد نیاز رستوران را در سایت موبایل تهیه کرد.

وی همچنین درباره فعالیت شبانه رستوران های سیار در خیابان سیتیر تهران توضیح می دهد: «هیچ رستورانی اجازه کار بعد از ساعت 9 صبح را ندارد و کاروان های خیابان سی تیر مجوزی از اتحادیه و محل ندارند.

او به آن اشاره کرد رستوران های سیار وی گفت: کاروان های خیابان سی تیر به صورت موقت از شهرداری مجوز دارند و هیچ مجوزی از اتحادیه ما دریافت نکرده اند، بنابراین نمی توانیم آنها را پیگیری کنیم.


همه آنها ردپای خود را پنهان کردند

نداشتن مجوز راه را بر روی این باشگاه های شبانه بسته است و جالب است که ردپایی از خود به جا نمی گذارند. برخی از این رستوران ها فقط یک شماره ثابت برای دریافت سفارش منتشر می کردند و برخی دیگر فقط یک شماره موبایل را فاکتور و منتشر می کردند.

میرابراهیمی در این باره می گوید: «این رویه بیشتر در شمال شهر و منازل مسکونی است. بنابراین، امکان پیگیری وجود ندارد; حتی در صورت تخلف باید به وزارت بهداشت شکایت کرد. «چون مکان ها به تنهایی اجازه ورود به خانه ها را ندارند.


دیدگاهتان را بنویسید