مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای دانشجوی قلابی دانشگاه شهید بهشتی تهران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دانشجوی تقلبی دندانپزشکی

تشویق کننده: خانمی به نام مریم مقتدری که گفته می شود دانشجوی قلابی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران است بدون ثبت نام در این دانشگاه ثبت نام کرده و حدود یک سال است که دانشجو است. جالبتر از آن، خانم مقتدری مدارکی ارائه کرد که نشان از صحت ثبت نام ایشان در این حوزه دارد.

دانشجوی قلابی تنها به دلیل عشق به دندانپزشکی و علاقه به این رشته دانشجوی این دانشگاه شد و بدون ثبت نام در کلاس های درس حاضر شد. او کمتر از یک سال به عنوان دانشجو در آنجا تحصیل کرد و اتفاقاً دانش آموز باهوشی در کلاس بود. «در زمانی که با همکلاسی هایش درگیر بود، همه می دانستند که این دختر جوان اصلاً دانش آموز نیست، در کنکور قبول نشده و مراحل ثبت نام را طی نکرده است.

مریم مقتدری پس از به وجود آمدن این حواشی 2 عکس در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

ماجرای دانشجوی قلابی دندانپزشکی دانشگاه شهید رجایی چه بود؟

مریم مقتدری در توضیح این تصاویر نوشت:
«اسم من رسماً در لیست دانشجویان در سایت شهید بهشتی بود. حتی در ربات تلگرام واحد درسی با اطلاعات من ثبت می شود که اگر من فقط کتم را بپوشم و به دانشگاه بیایم دیگر هزینه نکنید. شما اجازه نمی دهید همه چیز را به شما بگویم، پس چرا رسانه ها؟ “این کار را کردی؟!
چون قرار است دستگیر شوم و چیزی نمی شنوم؟ من با این خانواده 60 هزار نفری به اندازه همه رسانه های شما صحبت می کنم! تو گفتی نگو ولی من میگم !!!! «به مردمم بگویید که من را تهدید نکنند چون مدارکم را به مقامات قضایی نشان دادم. بیا و مدارکتو نشون بده

بیشتر بخوانید  بازیگران زن که خالکوبی نداشتند تایید شدند!
ماجرای دانشجوی قلابی دندانپزشکی دانشگاه شهید رجایی چه بود؟

«پلیس این دختر را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داد. در این میان وزارت بهداشت نیز به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که پیگیر جزئیات دستگیری دانشجوی قلابی است و ماموران امنیتی باید پاسخگو باشند. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد در صورت جعل در حوزه آموزشی و دانش آموزی با متخلفان برخورد خواهد شد.

دستگیری مریم مقتدری دانشجوی قلابی

بازجویی از دانش آموز قلابی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. در تحقیقات پلیسی مشخص شد این دختر 23 ساله در کمتر از یک سال در کلاس های دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شرکت کرده و در آنجا تحصیل کرده است. دختر جوان گویا به سایر دانشجویان گفته است که با پرداخت چند میلیاردی بدون شرکت در کنکور در دانشکده ثبت نام کرده است که نارضایتی سایر دانشجویان را به دنبال داشته است به همین دلیل آنها نسبت به حمایت از دانشگاه اعتراض کردند.

سرهنگ رضا صادقی رئیس کلانتری ولنجک با خواستار ادامه تحقیقات و کسب مجوز از مراجع قضایی گفت: اساتید و به دلیل علاقه به دندانپزشکی در کلاس های مربوط به آن شرکت حضور دارند. عزیزم. تحقیقات پلیسی نشان می داد که متهم از وضعیت مالی خوبی برخوردار بوده است به همین دلیل وقتی سایر دانشجویان از وی در مورد حضور و ثبت نامش در دانشکده پرسیدند، وی مدعی شد که مدرک تحصیلی این رشته را با پرداخت پول به دانشکده خریداری کرده است. ، اما «در تحقیقات افسری مشخص شد که این ادعا اصلا صحت ندارد و چنین احتمالی وجود ندارد».

بیشتر بخوانید  اظهارات تند نمایندگان ارومیه درباره وزیر سابق بهداشت و روحانیت
ماجرای دانشجوی قلابی دانشگاه شهید بهشتی چه بود؟

مریم مقتدری دانشجوی قلابی

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارت دانشجویی را جعل کرده است یا خیر، گفت: در این زمینه جعلی صورت نگرفته و متهم تنها با سوء استفاده از سهل انگاری حراست ورودی دانشگاه برای کنترل کارت دانشجویی وارد دانشکده شده است. . با شکایت حراست دانشگاه برای این دختر جوان پرونده تشکیل و این فرد برای ادامه مراحل کیفری روانه دادسرا شد.

این دختر که تحصیلات دانشگاهی نیز دارد در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار مدنی آنلاین درباره ماجرای این اقدام عجیب توضیح داد:

چرا این کار را کردی؟

من عاشق دندانپزشکی بودم. من همیشه دوست داشتم دندانپزشکی کنم اما موفق به قبولی در این رشته نشدم. یک روز که از کنار دانشگاه شهید بهشتی رد می شدم به خودم گفتم برم آنجا و از دانشجویان دندانپزشکی چند سوال بپرسم. وقتی وارد شدم به حراست گفتم دانشجو هستم و بلیطم همراهم نیست. بعد فکر کردم دارم میرم کلاس. بنابراین من پرس و جو کردم و متوجه شدم که دندانپزشکی چه زمانی در کلاس درس است و دانشجویان در این رشته چه چیزی را یاد می گیرند. داشتم کتاب‌های او را آماده می‌کردم و از همان زمان بود که سفرهایم به آنجا شروع شد.

فکر نمی کردی گیر کنی؟

نه، من انتظار نداشتم به این سرعت گیر کنم و هنوز هم می خواستم دندانپزشک شوم.

در کلاس به معلمان چه گفتید؟

گفتم من به عنوان دانشجو از یک دانشگاه خارج از کشور منتقل شدم، چون خیلی به خارج از کشور سفر کردم و خانواده ام آنجا هستند، از دانشگاه های آنجا اطلاعات زیادی دارم. بنابراین آنها مرا باور کردند و اجازه دادند سر کلاس بنشینم.

بیشتر بخوانید  من عاشق نقد هستم.. سری 8

ماجرای این که به دوستانتان می گویید که در این دانشکده ثبت نام کرده اید چیست؟

اصلا اینطور نبود. دانشجویان از من سؤالاتی پرسیدند و من این را گفتم تا از شر آنها خلاص شوم. البته می خواستم کمی هم آشپزی کنم.

آیا شما مدرکی دارید؟

آره. من یک معمار فارغ التحصیل هستم. من هم یک شرکت معماری دارم، وضعیت مالی ام خوب است و فقط به خاطر عشق و علاقه به این رشته این کار را انجام دادم.

خانواده های شما خارج از کشور زندگی می کنند؟

«بله، اما من تنها در تهران زندگی می کنم.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *