ماجرای جنجالی دعوای نماینده مجلس و نوباخ بر سر پول نفت


تشویق کننده: علیرضا بیگی نماینده مجلس و جدید انجام شده درآمد حاصل از نفت اختلاف دارند، نوبت به این فرستاده شکایت کرد. اما چه اتفاقی افتاد؟

چندی پیش تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه ای به رئیس جمهور از عدم واگذاری 16 هزار میلیارد تن و یک میلیارد و 177 میلیون دلار درآمد نفتی انتقاد کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

نام خدا

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام

یادآوری می شود، گزارش تلفیق بودجه سال 95 که توسط رئیس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در 4 بهمن 96 قرائت شد، 16 هزار میلیارد تومان نبوده و 177. میلیون دلار از فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی واریز نشد.

اگرچه موضوع این تخلف علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه به دیوان محاسبات کشور تقدیم و رونوشت آن به قوه قضائیه ارسال شد، اما همچنان لازم است سوگند یاد شده را برای حفظ منافع ملت ایران ادا کنید. .

بر اساس این گزارش، از جمله امضاکنندگان این نامه می توان به احمد سالک، احمد علیرضا بیگی، محمد دهقان، محمود صادقی، اسدالله عباسی، محمدحسین فرهنگی، علیرضا سلیمی اشاره کرد.

شکایت نوبت از علیرضا بیگی

احمد علیرضا بیگی، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت وگو با فارس از شکایت نوبخت از امضاکننده نامه به رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شکایت نوبخت از امضاکننده نامه به رئیس جمهور، این شکایت صورت گرفته است. 16 هزار متریک میلیارد تن و یک میلیارد و 177 میلیون دلار آنها از درآمدهای نفتی انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید  یک سفر مجازی به رستوران مجلل مایکروسافت داشته باشید

وی افزود: قرار بود این مبالغ از محل فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی واریز شود که هنوز تکلیف وی مشخص نیست، بنابراین از رئیس جمهور خواستیم تا تکلیف این منابع را با توجه به تکلیف تعیین شده مشخص کند. توسط ملت های ایران.” پیش بینی می شد در قانون بودجه سال 97 یا 98 میزان این مبالغ مشخص شود که البته دیوان محاسبات از آقای نوبخت در این زمینه تحقیق کرده و به نظر می رسد پرونده وی به قوه قضائیه ارجاع شده است.

بیگی در نهایت عنوان کرد که آقای نوبخت در پاسخ به این نامه به جای پاسخگویی به نمایندگان امضاکننده نامه از کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده است.


اطلاعیه های سازمان برنامه و بودجه

در پی اظهارات احمد علیرضا بیگی از «شکایت تاسف بار امضاکننده نامه از پول نفت«به دلیل تکرار حرف و ادعای نادرست احمد ایلیاتیسم این نماینده مجلس در گفت وگو با خبرگزاری فارس به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طی نامه شماره 1391/20000 مورخ 18 بهمن 1396، اظهارات مذکور رسماً از سوی دیوان محاسبات کشور تکذیب شده است. او به دلیل نشر اکاذیب و آزار و اذیت مردم تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید