ماجرای تعمیر سنگ قبرهای 98 بهشت ​​زهرا چیست؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره اقدام سازمان بهشت ​​زهرا(س) برای اصلاح 98 سنگ قبر توضیحاتی ارائه کرد.

ناصر امانی وی در خصوص اصلاح 98 سنگ قبر با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا(س) به این موضوع اقدام کرده است، اظهار داشت: بهشت ​​زهرا با خانواده های متوفی قرارداد دارد و در بند اول این قرارداد تاکید شده است که هرگونه نصب تصاویر به ویژه تصاویر زنان بدون حجاب ممنوع بوده و خانواده متوفی متعهد به رعایت این بند این قرارداد می باشند.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از خانواده های متوفیان علیرغم تعهدات مندرج در قرارداد خود به این بند عمل نکردند، گفت: در چنین مواردی مسئولان سازمان بهشت ​​زهرا از خانواده این متوفیان سوال کردند. و یادآور شد که طبق قرارداد مجاز به نصب بودند. آنها چنین تصاویر باز و لو رفته ای از آن مرحوم نداشتند.

تغییر تصویر آشکار و بدون پوشش روی سنگ قبرها

وی ادامه داد: از این رو از خانواده های این متوفیان درخواست شد تا فیگور لو رفته و بدون پوشش قرار داده شده را تغییر دهند و حدود 90 خانواده نیز با رضایت کامل سنگ قبر متوفی خود را تغییر دادند.

امانی در پاسخ به این سوال که چه چیزی سازمان بهشت ​​زهرا (س) را به انجام چنین اقدامی سوق داد، گفت: به گفته مدیرعامل بهشت ​​زهرا (س) اخیرا خانواده های زیادی برای تشییع و تدفین عزیزان خود یا زیارت قبور به بهشت ​​زهرا(س) مراجعه کردند که مردم بهشت ​​زهرا پیام های زیادی دریافت کردند. چرا آنها شاهد چنین تصاویری هستند که شأن یک قبرستان اسلامی را ندارد؟ بنابراین آنها نیز نسبت به این موضوع حساس شدند و در بررسی های انجام شده مشخص می شود که متأسفانه چنین حوادثی وجود داشته و نظارت کافی بر این موارد وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت سکه با فرمان دلار؟ / پیش بینی قیمت سکه 18 مرداد ۱۴۰۱

وی موضوع را پیگیری برای پاسخگویی به درخواست های مردم و خانواده ها دانست و تصریح کرد: اقدامات بعدی برای اصلاح این وضعیت وجود دارد و انشالله سازمان بهشت ​​زهرا از خانواده همه متوفیانی که اکسپوز نصب کرده اند درخواست کرده است. تصاویر بدون پوشش، سنگ قبرهای یادبود متوفیان خود را تغییر خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید