ماجرای تجمع اعتراضی رانندگان اتوبوس در تهران چه بود؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، خبر تجمع روز گذشته برخی از رانندگان اتوبوس در تهران باعث ایجاد اختلال در حمل و نقل عمومی شد، اما اعتراض این افراد چه بود؟

بسیاری از مسافران اتوبوس از بعدازظهر دیروز سردرگم شده اند و ساعت ها در خیابان ها منتظر مانده اند.

به گزارش فارس، مشاهدات نشان داد که گروهی از رانندگان اتوبوس خدماتی ارائه نکرده اند. رانندگانی که ساعتی بعد شناسایی شدند در اعتراض به نحوه محاسبه حقوق خود در سال جدید مقابل سازمان اتوبوسرانی تهران تجمع کردند.

رصدها حاکی از آن است که خواسته اصلی تجمع کنندگان افزایش 57 درصدی حقوق آنهاست که مورد تایید وزارت کار قرار گرفته است.

موضوعی که باعث شد شهردار تهران از برنامه بازدید از پروژه های منطقه یک و دیدار با نخبگان منطقه صرف نظر کند، به جمع رانندگان معترض پیوست.

زاکانی ابتدا با جمعی از نمایندگان صنفی گفت‌وگو کرد، نمایندگان معترضان بر افزایش 57 درصدی بدون قید و شرط تاکید کردند و شهردار تهران نیز تاکید کرد که هر کاری از دستش برمی‌آید انجام خواهد داد اما این موضوع منوط به تصمیم بالادستی قانونی است. نهادها

پس از این جلسات، شهردار نیز به جمع معترضان پیوست و بیش از یک ساعت با آنها گفتگو کرد.

شهردار خطاب به معترضان گفت: دولت برای خود و شرکت های مرتبط با وزارتخانه ها ضریب 10 درصد در نظر گرفته است، اما هنوز تصمیمی در مورد نهادهای عمومی از جمله شهرداری گرفته نشده و این تصمیم را به کمیسیون های 6 نفره واگذار کرده است. تصمیم از مصوبه قانونی کمیسیون 6 نفره قابل اتخاذ نیست.

بیشتر بخوانید  اطراف استان مازندران علت مرگ پلنگ را اعلام کرد

زاکانی همچنین با اشاره به تصمیم خود در ابتدای سال در قرارگاه حمل و نقل مبنی بر افزایش وسایل معیشتی و حمایت های اجتماعی گفت: شهرداری تاکنون اقداماتی را به نفع رانندگان انجام داده است.

پس از مکالمه طولانی شهردار و راننده، تعدادی از آنها محل تجمع را ترک کردند، اما برخی دیگر از معترضان که از همان ابتدا با صدای بلندتر اعتراض کردند و هر روز بلندتر شعار می دادند، بر ادامه تجمع اصرار داشتند. معترضان بر ادامه تجمع در خیابان مقابل سازمان به جای حیاط سازمان اتوبوسرانی اصرار داشتند.

تجمع باقیمانده تظاهرکنندگان با دخالت نیروی انتظامی به پایان رسید و شهردار تهران با معاونان و مدیران مرتبط در شهرداری تهران و نمایندگان نیروی انتظامی در سازمان اتوبوسرانی جلسه ای برگزار کرد. در این جلسه بر تامین نیازهای حمل و نقل شهروندان تهرانی در خطوط اتوبوسرانی و سایر بخش های حمل و نقل عمومی تاکید و تعهدات سازمان ها مشخص شد.

همزمان با قطع شدن برخی از خطوط اتوبوسرانی که منجر به تردد در تهران در برخی مناطق شد، برخی از کاربران فضای مجازی با انتقاد از مسئولان شهرداری خواستار حمایت بیشتر از رانندگان شدند و برخی نیز با صدور فیش حقوقی مدعی شدند که حقوق رانندگان کمتر از سایر اقشار نیست. .

حقوق و دستمزدهایی که مدعی هستند بیشتر این افراد بیش از 14 میلیون تومان دریافت کرده اند و با افزایش 57 درصدی که مطالبه اصلی آنهاست، این مبلغ در سال 1401 به طور میانگین به 25 میلیون تومان می رسد.

تلاش های خبرنگار فارس از شهرداری تهران برای رسیدگی به صحت این ادعاها و فیش های منتشر شده تاکنون بی نتیجه مانده است.

بیشتر بخوانید  اما باقری مقصر کاستی های برجام است!

دیدگاهتان را بنویسید