مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای باز شدن هواپیمای شیراز – تهران در آسمان چیست؟ + جزئیات عجیب

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، امروز پرواز فوکر 423 که از شیراز به تهران در حال پرواز بود ناگهان درب محموله خود را در آسمان باز کرد و خلبان را مجبور به بازگشت به فرودگاه کرد.

حسین جهانی، مدیر روابط عمومی ایران ایر گفت: در پرواز شیراز – تهران نقص فنی رخ داد که منجر به تاخیر پنج ساعته تعمیر هواپیما و جابجایی مسافران شد.

مسافران تابستان امسال به دلیل تاخیر طولانی در فرودگاه و تعویض نشدن هواپیما اعتراض کردند.

دو سانحه هواپیما تنها در دو روز در ایران اتفاق افتاد و علت هر دو سانحه نقص فنی است.

پیش از این در 15 دی ماه امسال هواپیمای اصفهان – مشهد دچار سانحه شد. حسن امجدی، مدیر کل فرودگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهرا توضیح داد: پرواز اصفهان – مشهد به دلیل نقص فنی در نقطه اصلی سمت چپ از مسیر منحرف و در باند فرودگاه متوقف شد.

وی افزود: از 117 مسافر این پرواز، 3 نفر به صورت سطحی مجروح شدند و خوشبختانه حال عمومی آنها خوب است. عباس عابدی سخنگوی مرکز اورژانس اصفهان نیز توضیح داد که بر اثر انحراف هواپیما از باند 5 سرنشین پرواز اصفهان – مشهد مجروح شدند.

عباس عابدی با بیان اینکه این حادثه در ساعت 17.20 به مرکز اورژانس استان اصفهان اعلام شد، افزود: در این حادثه دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به محل اعزام شدند. مجروح یک مسافر خانم 30 ساله ای از ناحیه پا مجروح شد و به همراه خانمی 50 ساله که از فشار خون بالا رنج می برد به بیمارستان فارابی منتقل شد.

بیشتر بخوانید  کشته شدن همزمان ۴ نفر در خوی -

سخنگوی مرکز اورژانس اصفهان افزود: یک مرد نیز دچار مشکل قلبی بود که به همراه یک زن 76 ساله و یک مرد 63 ساله در فرودگاه تحت مراقبت قرار گرفتند.

این مشکل در حالی رخ می دهد که خبرگزاری فارس ۱۴ دی ماه از نقص فنی هواپیمای شیراز-تهران شرکت هواپیمایی کشم خبر داده بود. صابر نوروزی، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کشم به فارس توضیح داد: پرواز شیراز به تهران که برای ساعت 18 روز 13 دی ماه برنامه ریزی شده بود، به دلیل نقص فنی به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: قبل از حرکت مسافران از طریق پیامک یک ساعت و نیم تاخیر داشتند اما پس از حضور مسافران در فرودگاه به دلیل نقص فنی چند ساعت تاخیر داشت که در مجموع 5 ساعت است. ساعت و نیم.» بالاخره این پرواز اواخر شب انجام شد.

این حادثه پس از آن رخ می دهد که مجتبی یوسفی، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس، پیش از این به خانه ملت گفته بود که حدود 70 درصد هواپیماهای ایرانی به دلیل تحریم ها و کمبود قطعات زمین گیر شده اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *