مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ماجرای اهمیت اربعین امام حسین (ع) چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ماجرای اهمیت اربعین چیست؟

اهمیت اربعین: یک کارشناس مذهبی گفت: حسین بن علی (ع) در راه خدا جان خود را فدا کرد تا مردم را نجات دهد و به آنها اطلاع دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود حائری اظهار داشت: ارزش و اعتبار اربعین امام حسین (ع). این امری بی سابقه است، یعنی یک مسئله ارزشی است که در بین شیعیان رایج است و در تقویم تاریخی وفادار حضرت سیدالشهد (ع) ثبت شده است.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) در حدیثی فرمودند که نشانه های مؤمنان عبادت روزی 51 رکعت (17 رکعت نماز واجب و 34 رکعت نماز فوق العاده) اقامه اربعین است. زیارت، انگشتری در دست راست گرفته و بر زمین تعظیم می کند و سخن می گوید به نام خدا آنها می دانستند که این روایت فقط می تواند سندی باشد که غیر از خود زیارت اربعین که در دعا آمده، به اربعین امام حسین (ع) و فلسفه اهمیت آن حضرت می پردازد.

این کارشناس مذهبی در رابطه با اهمیت اربعین حسینیمنابع آن را بر اساس دو منبع می دانند، اول اینکه چهل روز است که اسرای کربلا از شام به مدینه بر می گردند و دوم اینکه جابر بن عبدالله انصاری صحابی رسول الله صلی الله علیه وسلم وارد می شود. کربلا در روز اربعین تا قبر اباعبدالله (ع) شیخ مفید نیز در کتاب «مصارالشیعه» به این دو واقعه اشاره کرده است.

وی ادامه داد: اولین موضوعی که در رابطه با اربعین جلب توجه می کند، تفسیر اربعین و عدد 40 در متون و منابع دینی است، به عنوان مثال پیامبر(ص) در زمان مبعوث 40 ساله بودند، برخی از پیامبران 40 ساله بودند. کهنسال.به پیامبری برگزیده شدند.۴۰سالگی در مردم نشانه بلوغ و رشد عقلانی است.طبق قرآن کریم روزه حضرت موسی علیه السلام. با خدا 40 روز طول کشید.

بیشتر بخوانید  عکس های جدید احمد پورمخبر بازیگر پیشکسوت

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: اربعین در فرهنگ اهل بیت(ع) و در متون دینی و حدیثی ارزش زیادی دارد و حفظ خاطرات گذشته و احترام و تکریم آنها باعث تسکین دل بازماندگان می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آموزه های دینی ما تاکیدی نشده است که آیین چهلم مخصوص اموات انجام می شود، بلکه می گویند به زیارت قبور می رود، این آیین بیشتر طبق روایات پذیرفته شده انجام می شود.

حائری در پاسخ به این سوال که چرا در بین همه ائمه (ع) و پیامبران، اربعین تنها امام حسین (ع) محسوب می شود، توضیح داد: امام حسین (ع) بر اساس متون و روایات دینی، بر اساس نهضت محقق شده خود است که احیا کرده است. اسلام ناب محمدی همانطور که باید این فداکاری امام حسین (ع) را تا روز قیامت نگه داریم. این اقدام باعث احیای دین مبین اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام می شود.

وی گفت: همه می دانیم که مصائب و سختی هایی که برای امام حسین (ع) ایجاد شده برای هیچ یک از ائمه و پیامبران وجود نداشته است. این حسین (ع) است.

حائری گفت: در روز اربعین اسرا که همگی داغ بودند به کربلا بازگشتند و تمام خاطرات آن روز از مصائب و تلخی های عاشورا تجدید شد.

در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که «در روز اربعین آگاه باش که ما در پیشگاه حسین بن علی (ع) خاضعیم، به خدا بگو: خدایا! حسین بن علی (ع) نصیحت کرد، سخنرانی کرد. او موعظه کرد، نامه نوشت، دستور داد، اما نشد. دید چاره ای ندارد، فقط به خون نیاز دارد و در راه خدا خون داد».

بیشتر بخوانید  پیش بینی بارش های پاییزی برای 23 استان کشور

وی گفت: نگاهی به بخشی از زیارت اربعین.اگر می خواهید به آن عادت کنیدوی ادامه داد: «تفتیش عقاید» اغلب برای فردی که منجی است، غرق در آب است. او برای نجات مردم و اطلاع رسانی از خود فداکاری کرد و به همین دلیل امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را یکی از پنج نشانه مؤمنان می داند.

این کارشناس مذهبی در پایان افزود: با توجه به آنچه گفته شد زنده نگه داشتن نهضت تاریخی عاشورا، ورود کاروان اسرا در راه بازگشت به صحرای کربلا در چهل و سومین روز بهره وری آموزشی است. از حافظه تاریخی عاشورا، از دلایل اهمیت اربعین امام حسین (ع) و حالت باشکوه او.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم برای پیاده روی اربعین با کودکان

نکات مهم و مهم در پیاده روی آسان اربعین

نکات مهم برای اطعام زائران اربعین

رژه چیست؟ دلیل راهپیمایی در مسیر پیاده روی اربعین

فلسفه راهپیمایی اربعین تا کربلا چیست؟

چگونه می توانیم اربعین حسینی را جهانی کنیم؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *