ماجرای استعفای بطحایی از وزیر آموزش و پرورش



وزیر آموزش و پرورش استعفا داد

یک منبع آگاه در کابینه از استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

وی گفت: این استعفا در جلسه اخیر دولت به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تقدیم شد.

این منبع آگاه است دلیل استعفای بطحایی وی گفت: دلیل این استعفا دلایل شخصی است و مشخص نیست که آیا رئیس جمهور با استعفای وی موافقت خواهد کرد یا خیر.

ساعاتی پس از انتشار خبر استعفای وی، گمانه زنی ها درباره دلایل استعفا و موافقت رئیس جمهور با استعفای وی در شبکه های اجتماعی و برخی خبرگزاری های داخلی شدت گرفت.

به گفته جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت وگویی درباره دلایل استعفای بطحایی، گفت: ممکن بود و وزیر هر چه تلاش کرد نتوانست دولت را بگیرد. تایید برای انجام این کار.”

وی افزود: مطالبات فرهنگیان و مستمری بگیران از دیگر موضوعاتی است که آموزش و پرورش را با چالش مواجه کرده است. همچنین با توجه به مشکلات و حواشی اخیر در مدارس، جذب سرپرستانی که به وزیر مجوز نمی دادند ضروری بود. دولت برای پرداخت مطالبات فرهنگیان باید 1600 میلیارد خرج آموزش و پرورش می کرد که این کار انجام نشد و همکاری دولت با بطحایی در شب عید خوب نبود.

در آخرین ساعات روز گذشته دفتر سخنگوی دولت شروع به کار کرد که حوالی ساعت 12 در خصوص خبر استعفای بطحایی سکوت کرد و در بیانیه ای دو بند از استعفای خود خبر داد: «پس از استعفای بطحایی، رئیس جمهور. «ریاست جمهوری روز شنبه سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را معرفی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  عکس های جدید و دیدنی بهار رهنامه / شهریور 93


دیدگاهتان را بنویسید