مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مابه التفاوت افزایش مستمری ها چه زمانی پرداخت می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، در روزهای پایانی سال تصمیمات و جلسات زیادی افزایش می یابد حقوق بازنشستگان دولت این کار را کرد، اما همه آن جلسات ناموفق بود و تا کنون افزایش یافته است حقوق بازنشستگان کارگر در لیست نیست. حقوق بازنشستگان این همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات هنگام در نظر گرفتن قوانین بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان در سال 1401 5 میلیون تومان با افزایش 10 درصدی تعیین شد. با آخرین جزئیات افزایش همراه باشید حقوق بازنشستگان پرداخت خواهیم کرد.

در پایان دومین ماه سال به کارگران بازنشستگی مستمری پرداخت شد. وزیر کار از افزایش مستمری بازنشستگان در خرداد ماه خبر داد.

صندوق بازنشستگی کشوری از روز پنجشنبه پرداخت مستمری به کارمندان بازنشسته کشوری را آغاز کرده است. این پرداخت بر اساس افزایش 10 درصدی حقوق در سال 1401 بوده و مابه التفاوت آن در فروردین ماه امسال پرداخت شده است.

همانطور که صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد، حقوق اردیبهشت کارکنان سابق دولت تا روز گذشته ادامه داشت و در حال حاضر از مجموع یک میلیون و 600 هزار مستمری بگیر این صندوق، افزایش حقوق سالانه طلبکاران بدهکار نیست.

این در حالی است که بازنشستگان در انتظار تایید سازمان برنامه و بودجه برای صدور مجوز تعدیل حقوق در سال جاری هستند.

طبق قانون 9 هزار میلیارد تومان برای تعدیل مستمری کارکنان سابق دولت در نظر گرفته شده است. این وام بر اساس مبدا و رتبه مستمری بگیر توزیع می شود اما تاکنون مجوزی از سوی سازمان برنامه صادر نشده است.

با وجود افزایش حقوق کارکنان بازنشسته، بازنشستگان بازنشسته نتوانستند حقوق خود را افزایش دهند. قرار بود سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی را برای سال 1401 از 57 درصد برای کارگران حداقل دستمزد به 38 درصد برای سایر سطوح افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  چیستان | اون چیه که می‌تونی با دست چپ بگیریش اما با دست راستت نه؟

این افزایش بر اساس مواد 96 و 111 قانون بیمه های اجتماعی در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت. طبق تشریفات اداری، افزایش نهایی حقوق سالانه کارگران بازنشسته نیازمند موافقت دولت است و به همین دلیل این موضوع از 20 اردیبهشت ماه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

با توجه به طولانی شدن مدت زمان تصویب مجدداً حقوق اردیبهشت ماه کارگران بازنشسته به حساب واریز شد. به عبارت دیگر در پایان اردیبهشت ماه امسال، بیمه اجتماعی نزدیک به 4 میلیون مستمری بگیر را با نرخ ارز سال گذشته مستمری پرداخت کرد.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت اعلام زمان پرداخت مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی وعده داد که ضمن تصویب موضوع افزایش مستمری تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یابد. تعداد کارکنان بازنشسته از خرداد اجرا می شود.

در صورت تصویب این موضوع، مابه التفاوت افزایش فروردین و اردیبهشت ماه به حقوق بازنشستگان از خرداد ماه پرداخت می شود. همچنین وضعیت اجرای فاز باقیمانده تعدیل مستمری کارگران بازنشسته همچنان مبهم است.

اجرای تناسب حقوق کارگران بازنشسته از قانون برنامه ششم توسعه بود. 75 درصد از این افزایش در سال گذشته رخ داده است. تحقق 25 درصد باقیمانده این طرح به سال جاری موکول شده اما هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با حقوق خرداد ماه به حساب آنها واریز می شود.

وی در مورد افراد عقب مانده و مشمول یارانه تصریح کرد: معوقات سال های گذشته که یارانه پرداخت نشده است می توانند به سایت سازمان هدفمندی یارانه ها مراجعه و ثبت نام کرده و در صورت دریافت یارانه اردیبهشت و خرداد ماه اقدام کنند. تایید نهایی تایید می شود.

بیشتر بخوانید  امروز تولد آیت الله جنتی است + سند و سن آیت الله جنتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به گروه خانوارهایی که قبلا یارانه دریافت می کردند و در این مرحله دهک دهم محسوب می شوند، با دستور رئیس جمهور یارانه یک ماهه پرداخت شدند، بنابراین امکان انصراف وجود دارد. پس از بررسی مشخص شود.”

عبدالملکی افزود: یک ماه به ما فرصت دادند تا نتایج را بررسی و منتشر کنیم تا پس از بررسی نهایی و انتشار وضعیت تجمع کنندگان، این افراد بتوانند در اردیبهشت ماه مبلغ را برداشت کنند.

وی می گوید: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و معاونین و روسای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل سفر و از شهرهای مختلف بازدید کردند.

عبدالملکی در قسمت دوم سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار اردبیل تشکیل شد مقرر شد پروژه های نیمه تمام مانند وزارت تعاون، کار و اجتماعی اجرایی شود. طرح های رفاهی، اقتصادی و توسعه کارآفرینی.

وی از تکمیل طرح مصوب دامداری با حمایت شستا و سایر طرح های اقتصادی و اشتغالزایی جدید خبر داد و افزود: با تامین زمین مقرر شد هزار واحد مسکونی کارگری در این استان احداث شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه و توزیع 200 بسته جهیزیه برای خانواده های تحت پوشش کمیته مددکاری اجتماعی خبر داد و بیان کرد: در حوزه اشتغال مقرر شد سهم مشاغل خانگی در شهرهای محروم صربستان افزایش یابد. مبادله تسهیلات در نیمه اول و مشاغل پردرآمدی که برای ایجاد اشتغال مولد از این طرح ها باید پرداخت شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *