مااریو: تلاش های نتانیاهو برای مقابله با برنامه هسته ای ایران به شکست انجامید – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم در دو یادداشت جداگانه که طی چند روز گذشته منتشر شده است ، تحلیلگران روزانه معاریو از عملکرد نتانیاهو در برنامه هسته ای ایران انتقاد کرده و آن را یک شکست توصیف کرده اند.

گفت: “علی رغم اقدام نتانیاهو علیه توافق هسته ای … چرا ما به این وضعیت دست یافتیم؟” گفت ییتزاک بن نایر ، تحلیلگر روزنامه عبری. نوشتم. شاید بتوان از همان گفتار پیش پا افتاده بار دیگر استفاده کرد و گفت: “دیدگاه ما درباره چیزهای اینجا متفاوت از دیدگاه آن طرف مقابل است.

وی نوشت: “بنیامین نتانیاهو کارهای زیادی برای نشان دادن خود و عملکرد خود به مردم انجام داده است ، از دور زدن بنی گانز تا خرید 30 میلیون دوز واکسن تاج از Pfizer.” او تمام تلاش خود را کرد تا جو بایدن را با رفتار خود و تهدید به اقدام نظامی علیه ایران به مرز جنون برساند تا بتواند بر دادستان پرونده خود غلبه کند و بالفور (محل اقامت نخست وزیر اسرائیل) را ترک نکند.

اما اگر او همه این کارها را می کند ، چرا ما در این وضعیت قرار داریم؟

به گفته این تحلیلگر ، علی رغم تمام اقدامات نتانیاهو ، امروز دولت ایران از نظر فناوری هسته ای پیشرفته تر و از نظر قدرت قویتر شده و از این رو برای اسرائیل خطرناک تر است.

ایلون بن دیوید ، دیگر تحلیلگر اسرائیلی ، چند روز پیش در همین روزنامه با اشاره به اقدامات ادعایی نتانیاهو علیه برنامه هسته ای ایران نوشت: آنچه را که به دست آمده است مطالعه کنید تا بدانید نتانیاهو در مدت 12 سال چه کارهایی انجام داده است.

بیشتر بخوانید  اشتباهات معمولی که شناخته شدند

وی در پاسخ به یادداشت نتانیاهو علیه نخست وزیر فعلی اسرائیل ، نفتالی بنت ، اذعان کرد که علیرغم همه اقدامات (ادعایی) اسرائیل ، جمهوری اسلامی ایران در زمینه هسته ای گام های بلندی برداشته است.

وی می نویسد: “در سال 2009 ، زمانی که ایهود اولمرت نخست وزیر بنیامین نتانیاهو را تحویل داد ، ایران در واقع برنامه هسته ای خود را آغاز کرده بود ، اما این برنامه در مراحل ابتدایی بود ، ایران حدود هزار سانتریفیوژ از آن داشت ، سرعت تقریباً کندی وجود داشت که اورانیوم در سطوح بسیار پایین.

این تحلیلگر همچنان به اقدامات ادعایی اسرائیل در دوران المرت و بعداً ، در زمان نتانیاهو پرداخت و اذعان داشت که در دوره ترامپ ، با وجود تمام اقداماتش ، از حمله به ایرانیان به ایران در سال 2018 خودداری کرد. ، با وجود همه تحریم ها برنامه هسته ای آن تسریع و سانتریفیوژهای مدرن تری را برای تولید و ذخیره 3 تن ماده غنی شده تا 60٪ راه اندازی کرد.

تحلیلگر رسانه ای مستقر در عبری ، که همچنین تحلیلگر نظامی کانال 13 اسرائیل است ، تلویحاً اقدامات و نقش مخرب اسرائیل را در ترور فهری زاده تصدیق می کند. به تاسیسات هسته ای ایران وارد شده است (و البته به جنگ شدیدی منجر شد) ، اما این حمله هرگز نتوانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید