مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لیونل مسی از بارسلونا جدا می شود ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آیا لیونل مسی بازیکن کلیدی بارسلونا از این تیم جدا خواهد شد ؟


فوق ستاره آرژانتین بارسلونا به دلیل اتفاقات تلخی که اخیراً رخ داده، تصمیم گرفته از جمع آبی اناری‌ها جدا شود.


بامداد امروز _ دوشنبه ۲۷ مردادماه _ بود که خبری شوکه کننده در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف جهان مخابره شد مبنی بر اینکه لیونل مسی فوق ستاره آرژانتین بارسلونا، خواهان جدایی از کاتالان‌ها است.


مارسلو بچلر خبرنگار مطرحی که نزدیک به باشگاه بارسلونا است گزارش داده لیونل مسی هم‌اکنون تصمیم خود برای ترک بارسلونا در تابستان را گرفته و نمی‌خواهد بیشتر از این صبر کند.


بچلر همان خبرنگاری است که نخستین بار، خبر انتقال نیمار به پاری سن‌ژرمن را منتشر کرده بود. قرارداد مسی با بارسا تا تابستان ۲۰۲۱ اعتبار دارد و او می‌تواند از ژانویه این سال، تیم بعدی خود را (در انتقالی آزاد) انتخاب کند.


اگر کمی تفکر و تعمق داشته باشیم، می‌بینیم که حق با فوق ستاره آبی اناری‌ها است. بارسا این روزها مشکلات زیادی دارد. دسته بزرگی از طرفداران، مدیریت ضعیف بارتومئو را عامل اصلی زمین گیر شدن تیمشان می‌دانند.


بارسلونا دو شب پیش در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شکل فاجعه باری مقابل بایرن مونیخ آلمان با نتیجه هشت بر دو له شد و به طرز خفت باری از این رقابت‌ها کنار رفت، اما همین شکست کافی بود تا به گمان طرفداران و کارشناسان پایان عصر ستاره‌های لاماسیا و پوست اندازی جدید کلید بخورد.


پس از تحقیر تاریخی مقابل مونیخی‌ها، همه بارسایی ها از هواداران گرفته تا مدیران باشگاه، منتظر حرکتی جنجالی از مسی بودند، کسی که بعد از باختن قافیه قهرمانی به رئال در لالیگا، حسابی از خجالت همه درآمد و گفت من به این تیم امیدی ندارم.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی + عکس های آریانا گراند خواننده آمریکایی


تیم بارسا در اروپا تا قبل از یک چهارم کمی بهتر شد. اما وقتی سوت پایان بازی مقابل بایرن زده شد، لئو با همان استایل آرامی که معمولاً از او می‌بینیم و با سکوت ورزشگاه دالوژ را ترک کرد.


درست است که مسی سکوت کرد و حرکتی انجام نداد، اما درون این سکوت پُر بود از خشم، ناامیدی و حرف‌های مهم. از دوران مدیریت بارتومئو در بارسا هنوز یک سال دیگر باقی مانده ولی کاتالان‌ها، بازیکنان و کارشناسان بارسایی، همه و همه انتخابات زود رس می‌خواهند.


در چند وقت اخیر بارتومئو قول انجام تغییرات بزرگ را داده، اما این تغییرات باید فراتر از تغییر مدیر فنی، سرمربی یا خرید فروش بازیکن باشد. بدون شک تنها اتفاقی که بارسایی ها را سر کیف می‌آورد استعفای رئیس باشگاه است.


گفته شده سران بارسا امروز (دوشنبه) جلسه‌ای خواهند داشت که انتظار می‌رود اخراج اریک آبیدال (مدیرورزشی) و کیکه ستین (سرمربی) خروجی آن باشد که ستین اولین قربانی بود و اخراج شد.


روز گذشته اما در شهر بارسلون و رسانه‌های کاتالونیا دو اتفاق افتاد، ابتدا تصاویری از رونالد کومن در فرودگاه ال پرات منتشر شد و گفته شد که سرمربی لاله‌های نارنجی (هلند) با رئیس باشگاه توافق کرده که یک فصل و تا زمان انتخابات، مسی و رفقایش را تمرین دهد.


اتقاق دوم اواخر شب گذشته رخ داد، جایی که سردبیران روزنامه‌های موندو و اسپورت که به بارسا نزدیک هستند و خبرنگاران سایر رسانه‌ها به همراه کاندیدای انتخابات باشگاه بارسلونا در یک مناظره تلویزیونی در شبکه سه کاتالونیا شرکت کردند.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی حسین عرفانی دوبلور + تصاویر شهریور ۹۷


مهمان‌ها. ویکتور فونت، امیلی روسود، تونی فریشا از کاندیدای انتخابات بعدی ریاست باشگاه.

کارشناسان. سیکه رودریگز – کادناسر، پالاس مارتی – رادیو کتالونیا، ژاوی تورس – رادیو کاتالونیا سانتی نولا – سردبیر موندو، لوئیس ماسکارو – سردبیر اسپورت، بودند که در ویژه برنامه “بارسا در بحران” و در خصوص اتفاقات و مشکلات اخیر صحبت کردند.


چیزی که مشخص است، این است که بازیکنان پا به سن گذاشته تیم، مثل پی که، راکتیچ، ویدال، بوسکتس، سوارز و حتی آلبا، دورانشان تمام شده و به همراه برخی بازیکنان دیگر باید بروند. مسی تهدید کرده یا مدیریت باید استعفا دهد یا من می‌روم.


اگر لیونل بخواهد برود، کسی نمی‌تواند برای او مانع تراشی کند. او طبق بندی در قراردادش هر موقع که اراده کند می‌تواند رایگان تیم را ترک کند. تیم‌های پر شمار و متمول و دست به نقد زیادی هستند که حاضرند برای این فوق ستاره پول کلان بدهند.


رفتن مسی از بارسا، یعنی رفتن افتخار، لذت و خوشی از این تیم و این چیزی نیست که نه لئو و نه عاشقان بارسلونا بخواهند. او قلبش برای آبی اناری‌ها می‌تپد ولی خواسته به حقی دارد. لئو تیمی برنده می‌خواهد. او از سه فصل ناکامی پی در پی خسته و سَر خورده است. باشگاه هویت و شخصیت کرویفی خودش را از دست داده است‌. آن‌ها به کسی مثل پپ نیاز دارند. درواقع هر دو طرف به هم نیاز دارند.


از وقتی گواردیولا بارسا را ترک کرده، او روز خوش ندیده است. پپ نه با بایرن و نه با سیتی با وجود خرج پول‌های زیاد نتوانسته نتایج خوبی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کند. بارسا هم به جز قهرمانی در ۲۰۱۵ با انریکه، در بقیه این سال‌ها ناکام بزرگ بوده است.

بیشتر بخوانید  ازدواج مبینا صالحی با مهدی توتونچی + عکس


گواردیولا در بارسلونا که بود وقتی به نیمه نهایی اروپا می‌رسید فقط مقابل تیم‌هایی شکست می‌خورد که با یک اتوبوس آدم جلویش می‌ایستادند و بردن را برایش سخت می‌کردند.


در بایرن هم که رفت باز هم به نیمه‌نهایی می‌رسید اما آنجا مغلوب هموطنانش می‌شد. در سیتی اما به نیمه نهایی نمی‌رسد که هیچ، تیمش هم امکان حذف مقابل هر تیمی را دارد. موناکوی پدیده، لیورپول در حال رشد، تاتنهامِ آشنا و لیونِ بانظم.


پس وقتش رسیده که پپ به خانه اصلی برگردد تا هم خودش و هم بارسا را از نو بسازد و رشد کند.


حالا باید منتظر ماند و دید سرنوشت بارسا و مسی و البته پپ گواردیولا به کجا می‌رسد و چه اتفاقی در انتظار این سه ضلع مهم دنیای فوتبال خواهد بود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *