لیندسی گراهام: تصمیم برای ترک افغانستان “بزرگترین اشتباه و فاجعه بایدن” است.



لیندزی گراهام ، سناتور جمهوری خواه ، تصمیم بایدن در مورد تکمیل خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 31 اوت را “فاجعه در حال انجام” توصیف کرد.

سناتور جمهوری خواه لیندزی گراهام با انتشار توئیتی نوشت جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا “به طور مكرر” در مبارزه با تروریسم اشتباه كرده است ، و افزود تصمیم او در مورد افغانستان “گویی” بزرگترین اشتباه وی تاكنون ثابت خواهد شد.

گراهام گفت: “بایدن مهلتی برای پایان دادن به جنگ علیه القاعده و داعش در افغانستان تعیین کرده است.” متأسفانه ، ما معتقدیم که القاعده و داعش در مورد حمله به منافع آمریکا مهلت ندارند.

بایدن روز پنجشنبه (31 آگوست) تأیید کرد که تمام نیروهای آمریکایی تا آن تاریخ و قبل از ضرب الاجل اولیه 11 سپتامبر ترک می شوند. خیر ، این عقب نشینی در حالی صورت گرفته است که ترس از تسخیر طالبان بر کابل پس از خروج آمریکا از افغانستان پس از پیروزی های اخیر گروه نبرد این کشور افزایش یافته است.

گراهام با انتقاد از تصمیم بایدن ، این تصمیم را “مغایر توصیه های حکیمانه نظامی” دانست و آن را با زمانی که دولت اوباما تصمیم به عقب نشینی از عراق گرفت مقایسه کرد. وی گفت: “روشن است که بایدن از رسوایی ترک عراق عبرت نگرفته است.”

گراهام گفت: “رئیس جمهور بایدن نمی فهمد که اوضاع در افغانستان به سمت ظهور مجدد القاعده و داعش پیش می رود ، که مستقیماً متحدان و خاک آمریکا را تهدید می کند.”

وی گفت: “برای یک آشوب بزرگ آماده شوید ، زیرا تصمیم رئیس جمهور بایدن یک فاجعه است.”

بیشتر بخوانید  مرجانه گلچین رسما از دنیای بازیگری خداحافظی کرد + ویدئو

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید