لیست کامل دسرهای اصفهان


به گزارش سلام نو، شناسنامه هر شهر با علائم خود معرف هر شهر است. هنرها، صنایع دستی، جاذبه های گردشگری و غذاهای محلی از نمادهای بسیار مهم این شهر هستند.

وقتی صحبت از آشپزی در منزل به میان می آید، به خصوص زمانی که در سفر هستید، فهرست بلندبالایی از انواع غذاهایی دارید که در آشپزخانه خیس به طور کامل معرفی شده اند، که بدون شک انتخاب غذاهایی که هر کدام دارای پس زمینه و مناسب هستند را برای شما دشوار خواهد کرد. ارزش امتحان کردن را دارد

غذاهای محلی بسیار متنوع است و از همه مهمتر طعمی بسیار متمایز و منحصر به فرد دارد که سفر هر گردشگری را دو چندان می کند.

لیست کامل دسرهای اصفهان

البته شما از آن دسته افرادی هستید که بیش از همه نام بریانی را در بین غذاهای اصفهان شنیده اید، اما باید بدانید که غذاهای محلی اصفهان به بریانی ختم نمی شود و تنوع غذا در این شهر تاریخی آنقدر زیاد است که انتخاب. برای هر توریستی کار را سخت می کند، پس اگر علاقه مند به آشنایی با این غذای سنتی خوشمزه هستید، با ما همراه باشید.

لیست کامل دسرهای اصفهان

دسرهای معروف و سنتی اصفهان

غذاهای لذیذ اصفهانی از جمله گوسفیل یا باقلوا با دوغ، چوب شور زیره، گربه ماهی هفت دختر یا بی بی حور و خورش ما را تقدیم شما می کنیم که هر کدام بسیار خوشمزه و دلچسب هستند.

دسر فیل یا باقلوا با دوغ

گوشفیل یکی از آن شیرینی های اصفهانی است که بسیار پرطرفدار است و همیشه در ماه رمضان با زولبیا و بامیه به فروش می رسد و برای تهیه شیرینی دسرهای خوشمزه از تخم مرغ، ماست، آرد و زعفران استفاده می شود. وقتی لاله گوش در روغن داغ سرخ شد، بلافاصله در شربت غلیظ مخصوصی ریخته می شود تا روغن گوش خورده شود.

بیشتر بخوانید  روشی ساده برای ثبت چک‌های صیادی از طریق پیامک + عکس

نکته جالب و عجیب این است که این شیرینی خوشمزه با رنگین کمان خورده می شود، زیرا اصفهانی ها معتقدند این دو که طبع سرد و گرمی دارند مکمل یکدیگرند.

باقلوا با رنگین کمان را هم دوست دارند، اگر می خواهید این طعم متفاوت را تجربه کنید، حتما یک بار در سفر به اصفهان آن را امتحان کنید.

لیست کامل دسرهای اصفهان

تکه های زیره

همانطور که می دانید زیره یکی از ادویه های پرطرفدار در اکثر نقاط ایران است که در اصفهان نیز در زمینه آشپزی قدمت زیادی دارد. کیم که ماده اصلی آن زیره است، غذای ملایمی است که طعم کاچی دارد و به عنوان خوراکی در رستوران ها به فروش می رسد، اما باید بدانید که به دلیل قدمت آن در همه رستوران ها به راحتی در دسترس نیست. در تهیه این دسر و غذای لذیذ از گوشت گوسفند، زیره، برنج نیمه سبوس دار، نمک، پیاز و سایر ادویه ها استفاده می شود.

دسر خورش ماست

یکی از پرطرفدارترین دسرهای اصفهان، گولش ماست که به عنوان یک دسر سنتی و اشرافی شناخته می شود. ظاهر این سوپ با سایر سوپ ها بسیار متفاوت است.

این دسر از تخم مرغ، ماست، خلال پوست پرتقال، مرغ، زعفران، زرشک، زردچوبه و شکر استفاده می کند و طعمی با ترکیب ترش و شیرین دارد و رنگ آن زرد است که در مقاله توضیح داده شده است. طرز تهیه سوپ ماست اصل و خوشمزه اصفهانی دستور درست را گفتیم.

لیست کامل دسرهای اصفهان

دختران کاچی یا بی بی هور

این دسر خوشمزه از پسته، آرد گندم، گل رز و بادام درست می شود و بافت بسیار نرمی مانند فرنی دارد. این دسر خوشمزه در اکثر شهرهای کشور به خصوص اصفهان طبخ می شود. شاید برایتان جالب باشد که دلیل نام گذاری این دسر را بدانید، در واقع نام این دسر از مراسمی گرفته شده است که در آن دسر در حضور هفت دختر پخته شده است و تاریخچه ای افسانه ای دارد.

بیشتر بخوانید  فروش ۶ میلیون تومانی بلیت پرواز‌های اربعین از ۱۵ شهریور

در زمان های قدیم دختر بسیار فقیری که از ترس نامادریش هر روز برای پنبه ریسی و چرای گاو می رفت عاشق پسر پادشاه می شد اما متاسفانه خانواده پسر به همین دلیل نیز به شدت با این رابطه مخالفت کردند. مشکل او این است که این دختر نذر می کند که کاچی بپزد و از آنجایی که اصفهانی ها معتقدند آسمان نباید به این کاچی نگاه کند، دور از چشم مردان آشپزی می کند و به بیرون از خانه و بین غریبه ها سرایت نمی کند.

لیست کامل دسرهای اصفهان

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید