قیمت خودرو 9 اردیبهشت 98
دلگرم کننده: رصد قیمت خودرو در آخرین ساعات معاملات دیروز (یکشنبه) اعداد عجیبی را نشان داد؛ اعداد و ارقام حتی در مقایسه با هجدهم فروردین امسال نیز تفاوت اساسی دارد و خریداران و مصرف کنندگان خودرو دلیل منطقی برای این افزایش ها پیدا نمی کنند.
جدیدترین لیست قیمت پژو 206 امروز 9 اردیبهشت 98
- پژو 206 تیپ 2 که 18 فروردین 72 میلیون تومان قیمت داشت روز گذشته به 95 میلیون تومان رسید.
- پژو 206 V8 در مدت مذکور از 88 میلیون تومان به 114 میلیون تومان
- پژو 206 تیپ 5 از 86 میلیون به 112 میلیون تومان
جدیدترین لیست قیمت خودرو امروز 98/05/30
- سمند ال. X از 72 میلیون به 86 میلیون تومان رسید
- پژو 405 جی. ال. X از 68.5 میلیون تومان به 85 میلیون تومان رسید
- و شرکت سراتو سایپا از 245 میلیون به 330 میلیون تومان.
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی که خودرو دارند طبق سلیقه خود قیمت می پردازند، اگر بخواهیم اشتعال در بازار خودرو را کاهش دهیم باید به اندازه کافی خودرو در بازار وجود داشته باشد.
به گفته سعید موتمنی، اگر خودروسازان داخلی نتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند، وزارت صنعت باید اجازه دهد خودروهای دست دوم حداقل 10 تا 15 هزار دلاری وارد کشور شوند.
وی گفت: حتی در روز قطعی تحویل خودرو در بازار، بازگشت آن به حالت عادی و خارج شدن از عدم تعادل هفته ها به تاخیر می افتد.
موتمنی به گذشت 18 روز از آغاز فعالیت مجدد بازار پس از عید اشاره کرد و گفت: تاکنون التهابات بازار فروکش نکرده و ساعت به ساعت شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستیم.
وی بیان کرد: افزایش قیمت خودروهای مونتاژی از 70 به 80 درصد و افزایش قیمت خودروهای داخلی از پنج به 30 میلیون تومان در روزهای اخیر به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و در سایر بازارها از جمله اتفاقی نیفتاده است. طلا، سکه و ارز.
یک مقام صنفی به قیمت 480 میلیون تومانی گروه مزدا 3 بهمن در بازار اشاره کرد و گفت: پارسال در همین زمان می شد تویوتا لندکروز کارکرده را با این همه خرید.
وی ادامه داد: در حالی که اسفندماه سال گذشته با عرضه مستمر خودرو از سوی خودروسازان، شاهد آرامش در بازار بودیم، اما اکنون دوباره شاهد بازار سوزی هستیم.
موتمنی همچنین خاطرنشان کرد: در سمت تقاضا، مردم برای خرید خودرو در صف نمی ایستند، اما کسانی که پول دارند، خودرو را از پارکینگی به پارکینگ دیگر می خرند و جابه جا می کنند.
وی تاکید کرد: ثبات بازار مستلزم خرید خودرو است.
قیمت پراید امروز 9 اردیبهشت 98 است
- قیمت هر دستگاه پراید 111 به 51 میلیون تومان رسید
- قیمت پراید 131 47.5 میلیون تومان بود
- قیمت ساینا 61 میلیون تومان
- قیمت پژو 207 اتوماتیک 155 میلیون تومان است.
- قیمت پژو 207 سرعت 124 میلیون تومان، پ
- قیمت پژو 405 اس. ال. X 88 میلیون تومان
- قیمت پژو پارس 101 میلیون تومان
- قیمت پژو پارس اتوماتیک 147 میلیون تومان است.
- قیمت پژو پارس ال. Ks (TU5) معادل 120 میلیون تومان،
- قیمت سمند ال. X 85 میلیون تومان
- قیمت سمند. F7 89 به یک میلیون تومان رسید
- قیمت سمند با گاز دو برابر 94 میلیون تومان بود
- قیمت اولیه 90 میلیون تومان بود.
- قیمت هایما S5 300 میلیون تومان
- قیمت هایما S7 به 320 میلیون تومان رسید
- قیمت دانگ فنگ اچ. سی کراس 155 میلیون تومان
- قیمت پژو 2008 410 میلیون تومان است.
- قیمت سوزوکی گرند ویتارا: 550 میلیون تومان
- قیمت ساندرو: 185 میلیون تومان
- قیمت ساندرا استپ وی: 200 میلیون تومان
برخی از غرفه داران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفتند: افزایش قیمت ها اکنون ساعتی است و راهی برای ارائه قیمت خودرو به مشتریان وجود ندارد.
گفتند: قیمت برخی خودروها نسبت به فروردین سال گذشته سه برابر شده است و مسئولان تا کی می خواهند دست به دست هم بدهند و نظاره گر باشند؟ اگر نمی توانند بازار را مدیریت کنند، حداقل اجازه ورود خودروهای فرسوده را بدهند، زیرا فقط خرید خودرو می تواند این وضعیت را برطرف کند.
یکی از غرفه داران شرق تهران که نخواست نامش فاش شود، گفت: تا پنج سال پیش هر تویوتا پرادو 180 میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما همین خودرو با وجود چندین سال فعالیت، اکنون در بیش از 14 میلیارد تومان.»میلیون تومان معامله می شود.
او گفت: “بیشتر مردم جهان با قیمت کمتر از 10000 دلار سوار ماشین می شوند.” قیمت خرید فروخته می شود.
یک صنعت خودروسازی ایجاد کنید
یکی دیگر از سخنرانان گفت: با وجود اینکه در سالهای اخیر پیشرفتهای چشمگیری در صنعت دفاعی داشتهایم، اما چگونه توانستیم خود را در صنعت خودروسازی تثبیت کنیم؟ این نشان میدهد که «نمیخواستیم در صنعت خودرو رشد کنیم» و نه تولیدکنندگان.
وی گفت: مشخص است که خودروسازان آدرس اشتباه داده اند و خودروی ملی چیزی جز یک نامه نیست، اما قطعات را از چین و کشورهای دیگر سفارش داده و آنها را “ساخت ایران” علامت گذاری کرده اند.
وی تاکید کرد: وزارت صنعت اساسا باید به فکر این صنعت و بازار آن باشد، بازار نیاز روزانه دارد و این محصول باید از بورس خارج شود.
این فعال بازار خودرو معتقد است: ثبت نام خودروهای خودروسازان باید بسته شود زیرا بر اساس نیاز بازار نیست.
وی کمبود یا نبود قطعه در بازار را بهانه ندانست و ادامه داد: شهیم زمانی که خودروی لوکس وارداتی دچار مشکل می شود، قطعه مورد نیاز را از کشورهای همسایه وارد کرده و ظرف 24 ساعت آن را تعمیر می کند. بنابراین، مشکل کسری قطعات قابل حل است و بخش خصوصی راه خود را می داند.
این فعال بازار خودرو مدعی شد که پشت صحنه برای مدیریت بازار و رساندن آن به قیمت های مورد نظر دست دارد.
وی بیان کرد: وقتی قیمت خودروهای مونتاژی در 10 روز به 100 میلیون تومان می رسد طبیعی است که خودرویی مانند هیوندای سانتافه 200 میلیون تومان افزایش یابد.
بر اساس این گزارش، پاسخ دهندگان بر این باور بودند که اگر خواهان آرامش در بازار خودرو هستیم، باید پیشنهادات کافی در بازار داشته باشیم، در غیر این صورت قیمت ها غیرقابل پیش بینی تر از امروز خواهد بود و از سرنوشت چنین شیوعی خبری نیست.
گفتند: باید جلوی این رویه گرفته شود چرا که قیمت خودرو بر قیمت سایر کالاها تاثیر می گذارد و نتیجه آن ناامیدی و ناامیدی مردم خواهد بود.
طرفین افزود: پیش از این شورای رقابت بر عملکرد خودروسازان نظارت داشت، اما از زمانی که این شورا از بدنه تعیین قیمت حذف شد، هیچ نظارتی صورت نگرفت.
به گفته آنها برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس در ماه های اخیر با حمایت از صنعت خودرو دلال ها را مقصر التهاب بازار می دانند اما امروز که قیمت قشر در نمایندگی های خودرو تا این حد بالا رفته، آیا باز هم واسطه هایی در بین آنها وجود دارد؟
«کورتکس یعنی علاوه بر صفر کیلومتر بودن خودرو، هنوز خودرو ثبت نشده و سند خودرو به نام شخصی صادر نشده است.