مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لیزر لیپولیز و عوارض آن، استفاده از لیزر لیپولیز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


لیزر لیپولیز چیست و چگونه عمل می کند؟

در سال‌های اخیر، تکنیک‌هایی که از ارتعاش اولتراسونیک و گرمای نور لیزر استفاده می‌کنند، راه خود را برای خرد کردن و از بین بردن سلول‌های چربی در میان درمان‌های دیگر چاقی، لیپولیز به اختصار یا خرد کردن سلول‌های چربی پیدا کرده‌اند. دلگرم کننده به روز باشید لیزر لیپولیز و با عوارض این نوع لیزر آشنا شوید.

لیزر لیپولیز چیست و چگونه عمل می کند؟

لیزر لیپولیز

این یک روش جراحی کم تهاجمی است که سلول های چربی را از بین می برد و با ایجاد گرما، اثر سفت کننده پوست را تحریک می کند.این سیستم لیزری در 31 اکتبر 2006 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است. این روش برای رفع چاقی درونی استفاده می شود. فیبر لیزری بافتی اشعه لیزر چربی ها را به نیمه مایع تبدیل می کند که به راحتی جذب یا از بدن خارج می شوند. لیزر لیپولیز با بی حسی موضعی انجام می شود و یک جلسه 1 تا 3 ساعت طول می کشد.

به دلیل استفاده از لیزر لیپولیز، لایه سطحی و بافت زیر پوست به هیچ وجه نیازی به لیپوساکشن ندارد و در نتیجه سطح پوست بر خلاف لیپوساکشن ناهموار نمی شود، بنابراین صاف و یکدست می شود و علاوه بر آن بر خلاف لیپوساکشن پوست سفت و منقبض می شود.
این روش برای چاقی های خفیف و متوسط ​​کاملاً کافی است و دیگر نیازی به لیپوساکشن نیست، اما برای چاقی شدیدتر، در حالی که لیزر فقط در لایه سطحی استفاده می شود، در لایه عمقی علاوه بر لیزر، حذف چربی نیز لازم است.

بیشتر بخوانید  پدیده یا بیماری رینود چیست؟

معیارهای انتخاب بیمار مناسب برای لیزر لیپولیز:

حجم چربی

میزان چربی در افراد مختلف متفاوت است اما افرادی که ضخامت چربی زیر پوستشان بین یک تا شش سانتی متر است ممکن است کاندید لیزر لیپولیز باشند و افرادی که ضخامت چربی آنها کم و بیش ذکر شده برای لیپولیز مناسب هستند. .

وضعیت پوست بیمار

افرادی که دارای پوستی خفیف تا متوسط ​​هستند ممکن است کاندید لیپولیز باشند، اما افرادی که دارای پوستی بزرگ و افتادگی شدید هستند، لیپولیز به تنهایی نمی تواند باعث چروک یا کشیدگی پوست این بیماران شود، بنابراین اگر فقط لیپولیز در این افراد باشد نتیجه جراحی خواهد بود. پوست شل تر و ریلکس تر از قبل که ممکن است برای بیمار ناراحت کننده باشد اما امروزه با لیپوآبدومینوپلاستی (یعنی برداشتن پوست اضافی بعد از لیپولیز) قابل انجام است. کاندیدای جراحی لیپولیز.

وضعیت دیواره شکم

افرادی که دیواره شکمشان شل است (مانند کسانی که چندقلو باردار شده اند) هنوز فقط به لیپولیز واکنش نشان نمی دهند و بهتر است از ابدومینوپلاستی (که دیواره شکم را تقویت می کند) استفاده کنند.

میل منطقی داشته باشید

بیمارانی که به طور منطقی انتظار کاهش وزن دارند کاندیدای خوبی هستند، اما افرادی که انتظار بیش از نتیجه معقول دارند نباید لیزر لیپولیز انجام دهند.لیپولیز لیزری یک روش جراحی است که سلول های چربی را از بین می برد.

با لیزر لیپولیز چه کاری و چه کاری نباید انجام داد

روش های لیپولیز

لیپولیز به دو صورت

می توان با کمک امواج صوتی که به آن اولتراسوند می گویند و با کمک تزریق مواد به بافت چربی که مزوتراپی می گویند.

عملکرد لیپولیز

پزشک ابتدا محلول توموسنت را که محلول بیهوشی است به نقاط مورد نظر تزریق می کند و سپس با بی حسی موضعی سوراخ کوچکی در پوست ایجاد می کند و از سوراخ ایجاد شده میکروکانولایی به قطر تقریبی 1 تا 2 میلی متر ایجاد می کند. انرژی خاصی از لیز به چربی تابش می شود که باعث تخریب و تخلیه سلول های چربی توسط فرآیندهای متابولیک طبیعی در بدن می شود. انرژی لیزر روی لایه دوم پوست اثر می گذارد و باعث سفت شدن و جمع شدن پوست می شود و از شل شدن پوست جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  ۱۵ نشانه‌ی کمبود ویتامین C

با لیزر لیپولیز چه کاری و چه کاری نباید انجام داد

مزایای لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن

لیزر لیپولیز بسیار ظریف است و شامل دستکاری بسیار کمتر و درد و تورم کمتری نسبت به لیپوساکشن است. با توجه به ظرافت کار با لیزر، نتایج نهایی بسیار ایده آل است و بر خلاف لیپوساکشن معمولی هیچ اثر خشنی وجود ندارد.
تابش لیزر زیر پوست باعث تحریک و کلاژن سازی می شود و در عین حال پوست را سفت می کند.
• تابش لیزر لایه سطحی سلولیت را از بین می برد.
• میزان و میزان برداشت چربی در بیمارانی که کاندیدای مناسبی برای جراحی هستند با لیپوساکشن تفاوتی ندارد اما کیفیت و زیبایی نتایج بسیار بهتر و عوارض آن حداقل است.
از دیگر مزایای لیزر لیپولیز می توان به افزایش تولید کلاژن، سفت شدن و سفت شدن پوست بلافاصله پس از جراحی اشاره کرد.
تورم کوچکتر از لیپوساکشن است و بهبودی بسیار سریعتر است.

عوارض احتمالی لیپولیز:

عوارض بعد از لیپولیز بسیار نادر و نادر است. اما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم تقارن و بی نظمی در نواحی تحت درمان که به دلیل افزایش تورم به مرور زمان در یک قسمت از بدن ایجاد می شود که با لیپولیز مکرر در آن قسمت اصلاح می شود.

عفونت کلزا که با مصرف آنتی بیوتیک قابل پیشگیری است، بسیار نادر است.

پوست شل در مواردی که مقدار زیادی چربی در ناحیه تحت درمان وجود دارد که نیاز به جراحی و سپس لیپولیز دارد.

جای زخم غیرمعمول است زیرا نقطه ورود فیبر لیزر بسیار کوچک است.

اگر پزشک تجربه کافی در لیپولیز داشته باشد این سوختگی پوست رخ نمی دهد و این وضعیت نادر است.

بیشتر بخوانید  مهمترین فایده اجبار چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

با لیزر لیپولیز چه کاری و چه کاری نباید انجام داد

مکان های مناسب برای لیپولیز کدامند؟

قسمتی از بدن که در آن چربی به صورت موضعی رسوب می کند برای لیپولیز مناسب است. از جمله: چانه، سینه در مردان، شکم، پهلوها، بیرونی و داخلی ران، شایع است. مناسب برای لیپولیز

قبل و بعد از لیپولیز چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

قبل از انجام عمل لیپولیز، لازم است با بیمار مشورت شود تا در مورد روش، مزایا و عوارض آن توضیح داده شود (عوارض جراحی لیپولیز بسیار کم است، اما بهتر است به فرد اطلاع داده شود). زیرا مراقبت پس از لیپولیز بخشی از عمل است که نتیجه نهایی را بهبود می بخشد. همچنین نکاتی که بعد از عمل باید به آن توجه کرد، پوشیدن لباس های مناسب است که از تجمع مایع و افتادگی پوست جلوگیری می کند.

————————————————- —————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *