لک در خانم ها، نشانه لک چیست آیا با علل ایجاد لک آشنا هستید؟


برخی از زنان (حدود 5٪) ممکن است 2 ماه قبل از قاعدگی آن را داشته باشند نقطه نقطه این به این معنی است که لکه های خون (لکه های خفیف خون) می توانند بیرون بیایند، که می تواند تا دو هفته پس از قاعدگی اتفاق بیفتد.

لکه ها در زنان و لکه ها علائم و علل لکه ها چیست

لکه ها در زنان و لکه ها علائم و علل لکه ها چیست

دلایل ایجاد لکه بین دو چرخه به طور خلاصه:

1- پولیپ یا فیبروم رحم و اندومتریوز.

2- عفونت واژن – آسیب واژن – خشکی دیواره واژن به دلیل کاهش استروژن در زنان یائسه یکی دیگر از علل این نوع اختلالات قاعدگی است.

3- عوارض زایمان مانند سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم.

4- نوسانات در سطح هورمون.

5- کم کاری تیروئید.

6- مصرف قرص های ضدبارداری یا استروژن را متوقف یا ادامه دهید.

7- عوارض استفاده از دستگاه داخل رحمی (IUD) خونریزی خفیف است.

8- مصرف داروهای ضد انعقاد

9- استرس و تنش.

10- شیردهی در زنان شیرده.

11- سرطان دهانه رحم.

12- معاینه دهانه رحم توسط پزشک

لکه ها در زنان و لکه ها علائم و علل لکه ها چیست

اگر این یک بار اتفاق بیفتد جای نگرانی نیست اما اگر چندین ماه متوالی اتفاق بیفتد نقطه نقطه در صورت ادامه یا داشتن یکی از مشکلات زیر، باید به متخصص زنان مراجعه کنید:

1- لکه بینی زمانی رخ می دهد که شما منتظر خونریزی قاعدگی هستید و احتمالا باردار هستید.

2- لکه بینی بدون دلیل بیش از سه ماه طول می کشد.

3- لکه بینی با تب یا درد همراه است.

این نقاط بی ضرر تقریبا هر ماه هستند چرخه قاعدگی دیده می شود و اغلب با درد خفیف در سمت راست یا چپ شکم همراه است. (البته در برخی از خانم ها عدم تخمک گذاری که باعث ضخیم شدن دیواره رحم و ریزش قطعات کوچک در زمان های مختلف می شود نیز باعث ایجاد لک می شود).

بیشتر بخوانید  چگونه با عسل سرفه را درمان کنیم؟

مشاهده غیر مرتبط با تخمک گذاری می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله عفونت واژن، مثانه، دهانه رحم یا آندومتر. علل دیگر عبارتند از پولیپ (زائده های گوشتی داخل رحم)، ناهنجاری در سلول های دهانه رحم، سرطان، عوارض بارداری، قرص های ضد بارداری یا عدم تعادل هورمونی.

لکه ها در زنان و لکه ها علائم و علل لکه ها چیست

– درمان لکه های قاعدگی

پزشک باید علت لکه را پیدا کند و نوع درمان را مشخص کند.
علت را پیدا کنید. پزشک قسمت های خارجی، مخاط واژن و دهانه رحم را به دقت بررسی می کند. در صورت لزوم، یک نمونه بافت کوچک برداشته و برای بررسی میکروسکوپی ارسال کنید.
هورمون را متعادل کنید. برای کنترل تخمک گذاری، باید تغییر دمای بدن را ترسیم کنید. اگر تخمک گذاری وجود نداشته باشد علت تاری پزشک ممکن است داروهای هورمونی مانند قرص های ضد بارداری یا پروژسترون را تجویز کند.
اگرچه قرص های ضدبارداری در این مورد یک درمان رایج است، اما در برخی از زنان چنین است باعث تاری شدن می شود بودن. در این صورت پزشک دوز را تغییر می دهد.
عفونت را درمان کنید. اگر عفونت واژن یا مثانه وجود داشته باشد علت تاری بله، پزشک شما را با آنتی بیوتیک مناسب درمان می کند.
مراقب دهانه رحم باشید. گاهی اوقات دهانه رحم (ورودی باریک به رحم) سلول های غیر طبیعی تولید می کند. این حالت برای لکهبینی آب و درمان آسان. پزشک از پرتو لیزر برای از بین بردن این سلول ها استفاده می کند. این عارضه در دو سوم موارد شایع است و خطرناک نیست، اما می تواند مقدمه ای برای سرطان باشد. بنابراین تشخیص و درمان آن ضروری است.

بیشتر بخوانید  اسانس خردل چیست؟ 11 فایده اسانس خردل برای مو

لکه ها در زنان و لکه ها علائم و علل لکه ها چیست

دلایل ایجاد لکه در بارداری:

نقطه نقطه خونریزی در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه اول طبیعی است و معمولاً علت خاصی ندارد.

خونریزی در سه ماهه اول
حدود 20 درصد از زنان در سه ماهه اول بارداری و در طول 12 هفته اول به دلایل مختلف علائم لکه های پوستی را تجربه می کنند:

خونریزی به دلیل وجود جنین:
در طی 12 روز پس از بارداری فرد می تواند لکه ها را ببیند و فکر کند که مانند لکه های قاعدگی هستند، در واقع هنوز متوجه بارداری نشده است، این خونریزی به دلیل جایگزینی جنین اصلی در رحم رخ می دهد. نقطه نقطه و چند روز یا چند ساعت بیشتر طول نخواهد کشید.

سقط جنین:
اکثر زنان باردار نگران خونریزی در 12 هفته اول بارداری به دلیل سقط های مکرر در آن دوره هستند. حدود نیمی از زنانی که در این مرحله خونریزی می کنند در نهایت سقط جنین می کنند، اما این بدان معنا نیست که همه نقطه نقطه دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، به خصوص اگر علائم دیگری نداشته باشید.

حاملگی خارج رحمی:
در حاملگی خارج رحمی، جنین در خارج از رحم یا همان رحم که معمولاً در لوله فالوپ قرار دارد رشد می کند، اگر رشد جنین در این وضعیت ادامه یابد، در نهایت منجر به پارگی لوله های رحمی می شود که برای رحم بسیار خطرناک است. مادر. اگرچه این نوع بارداری بسیار خطرناک است، اما تنها در 2 درصد از زنان رخ می دهد.یکی دیگر از علائم حاملگی خارج از رحم، درد شدید شکم همراه با گیجی شدید است.

بیشتر بخوانید  فواید پماد بریدرم اوریاژ جهت درمان شقاق سینه

حاملگی دسته جمعی (خال):
در موارد بسیار نادر، ندول به جای جنین در داخل رحم شروع به رشد می کند، در موارد بسیار نادر، ندول می تواند سرطانی شده و به سایر قسمت های بدن گسترش یابد. یکی دیگر از علائم بارداری دسته جمعی، حالت تهوع و استفراغ شدید و بزرگ شدن سریع رحم است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید